Chiptuning van jouw auto zorgt voor
Meer vermogen | Meer trekkracht | Lager brandstofverbruik
Het chiptunen van uw Volkswagen Golf 8 (2020 ->) geeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. U kunt uitgaan van duurzame, betrouwbare en veilige chiptuning van uw Volkswagen Golf 8 2020 -> bij Ventura Tuning
Meer vermogen | Meer trekkracht | Lager brandstofverbruik
Golf 8 chiptuning voor uw mooie Volkswagen Golf 8. In 2018 werd de prachtige Golf 8 in Nederland geïntroduceerd. De Golf 7 was een doorontwikkeling van de Golf 6. Maar de Golf 8 is echt een compleet nieuw model. Natuurlijk met de herkenbare Golf looks. Prachtige koplampen en een geheel nieuw front laten toch weer een super Golf zien. Natuurlijk hebben wij als Volkswagen chiptuning specialist voor dit model ook weer chiptuning Volkswagen Golf ontwikkeld. Van de 1.0 TSi 3 cilinder t.e.m. de 2.0 TSi 4 cilinder met 320 PK in de Golf R. Wat natuurlijk origineel al een Raket is.
De nieuwe Golf 8 is qua motoren al weer een heel stuk verder dan de Golf 7. De 1.0 TSi 3 cilinder motor met 95 of 110 PK is vervangen door een veel modernere 1.0 TSi blok met Sent technologie en nagenoeg trillingvrij. Ook de 1.4 TSi en de 1.4 TSi Hybrid motoren hebben plaats gemaakt voor de vernieuwde 1.5 TSi motoren. Standaard met 115 pk 150 pk en de hybride versie met 204 pk en 272 PK. Voor als deze mooie motoren hebben wij al weer Golf 8 tuning beschikbaar. Prachtige prestaties, meer power en meer trekkracht laten uw mooie Golf 8 een stuk sportiever rijden.
Door optimalisatie wordt het vermogen van jouw Golf 8 motor merkbaar verbeterd. Het vermogen neemt toe zodra je het gaspedaal aanraakt. Zo sprint jouw Golf een stuk sneller vanuit stilstand naar de 100 km/uur. Dit voelt zeer aangenaam en vergroot jouw rijplezier. Je kan gemakkelijker inhalen en ook het op snelheid komen na een rotonde gaat veel vlotter. Dit komt door de verhoging van de turbodruk. Er wordt meer benzine ingespoten en een aangepaste timing voor het ontsteken van de brandstof.
Er zijn stiekem veel leaserijders die hun Golf 8 graag met wat meer vermogen uitrusten. Heden ten dage zijn door het downsizen de motoren ook niet meer heel groot en voor wat vlottere rijprestaties is tunen dan erg plezierig. De montage kan simpel en snel dankzij de originele Vag stekkers. Die standaard bij onze externe chip systemen worden gebruikt. Wel zo gemakkelijk.
De kwaliteit van onze tuning staat natuurlijk altijd bij ons voor op. Maar de meeste van onze klanten vinden het ook erg prettig als de montage en demontage ook makkelijk en snel kan. Voor iedere motor maken wij de kabelboom exact op maat en zo vergt het monteren weinig tijd. Voor de VAG 1.5 TSi motor hebben wij zelfs 2 opties afhankelijk van de behoefte van de klant zelf.
De Golf 8 1.0 TSi 90 pk is het basismodel van de Golf 8 en heeft een zuinige 1.0 liter motor. Op zich rijdt deze auto al heel prettig alleen wat meer vermogen zorgt er voor dat je makkelijker kunt inhalen. Het is gewoon prettig als de motor wat vermogen over heeft. Standaard levert Volkswagen deze motor ook al met 110 pk. Alleen is die uitvoering met een 6 bak uitgevoerd, en de 90 pk met een 5 bak.
De Golf 8 1.0 TSi 110 pk is af fabriek al uitgerust met wat meer pk’s dan het basismodel en dat rijdt een stuk fijner. De meeste Golf 8 rijders zouden liever standaard een Golf 8 met de 1.5 TSi motor aanschaffen maar dat model is een stuk duurder. Met onze Golf 8 1.0 TSi 110 pk chip kunnen wij het vermogen van uw auto opwaarderen tot 140 PK. Zo komen de waarden dicht in de buurt van die mooie 1.5 liter motor.
De Golf 8 1.0 eTSi 110 pk is een speciaal aangepaste variant die extra zuinig is. Door deze technische aanpassingen verbruikt de motor minder brandstof dan de normale 110 PK TSi. Toch kiezen veel Golf 8 rijders deze uitvoering puur voor de gunstigere bijtelling en willen zij graag wat meer vermogen. Met onze Golf 8 1.0 eTsi 110 pk chip kunnen wij ook deze moderne motor veilig van meer vermogen voorzien.
De Golf 8 1.4 eHybride 204 pk beschikt over dezelfde aandrijflijn als de Golf GTe. De auto wordt daarom ook vaak door Golfrijders nog Golf 8 GTE genoemd. Een prachtige 1.4 Tsi motor gekoppeld aan een elektromotor voor een flinke duw in de rug. Erg fijne aandrijflijn combinatie. Onze chipuning Volkswagen werkt ook perfect bij de VAG hybride-motoren.
De Golf 8 1.4 eHybride 245 pk heeft dezelfde brandstofmotor als de 204 PK versie alleen bij de GTE is de elektromotor een stuk krachtiger. Deze uitvoering heeft net zoveel pk’s als de Golf GTi alleen wordt het vermogen uit een totaal andere combinatie verkregen. Met Golf 8 GTE chiptuning krijg je bijna 300 pk en dat rijdt geweldig.
De Golf 8 1.5 eTSi 115 PK MHEV is voorzien van de nieuwe 1.5 eTSi MHEV motor met af fabriek 115 pk. Deze motor vervangt de 1.0 3 cil 110 pk die voorheen de instap motor was. Een 4 cilinder met meer cilinderinhoud loopt natuurlijk veel mooier. Met Golf 8 1.5 eTSi chiptuning rijdt uw auto een stuk leuker.
De Golf 8 1.5 TSi 130 pk uitvoering beschikt over een benzine turbo-motor met variabele turbogeometrie. Door deze speciale turbo bouwt deze 1.5 liter motor eerder zijn trekkracht op. Zo komt het koppel al bij een lager toerental beschikbaar dan bij een motor die met een gewone wastegate turbo is uitgerust. 130 PK klinkt niet verkeerd maar voor wat meer rijplezier zijn wat extra pk’s natuurlijk wel zo leuk. Gelukkig kan dit tegenwoordig via een slimme externe optie. Zonder de software in de computer zelf aan te passen.
De Golf 8 1.5 eTSi 130 pk is een speciale eco uitvoering van de 130 PK motor. Door slimme aerodynamische modificatie en een aanpassing in de lengte van de versnellingen verbruikt deze versie minder benzine dan de standaard 130 PK versie.
De Golf 8 1.5 TSi 150 pk is de sterkere variant van de 1.5 liter TSi motor met de wat grotere wastegate turbo. Onderin trekt deze motor iets minder dan de 130 pk versie met variabele turbo. Maar eenmaal op gang zorgt deze turbo voor meer lucht en dat merk je goed omdat de motor zo 150 pk levert. Na chippen stijgt het vermogen tot 190 pk met de juiste benzine. En dat rijdt Super !
De Golf 8 1.5 eTSi 150 PK is net als bij de 130 PK versie de Eco uitvoering van de 150 PK motor. De eTSi heeft levert met een wastegate turbo ook 150 pk net als de normale 150 pk. Maar door een aantal andere afstellingen aan de auto is het verbruik net wat gunstiger.
De Golf 8 GTE 204 PK eHybrid 1.5 TSi heeft net zoveel vermogen als het topmodel van de 1.4 GTE. Maar deze uitvoering maakt wel gebruik van de nieuwe motor. De elektrische ondersteuning is net wat minder dan die van de 272 PK versie. Maar met chiptuning kan je deze auto enorm leuk opwaarderen.
De Golf 8 GTE 272 PK eHybrid 1.5 TSi heeft de nieuwste 1.5 TSi benzinemotor samen met de sterkere elektrische aandrijving. Zo komt het totale vermogen uit op 272 PK en als je deze motor tuned? Ja dan krijg je wel een heel leuk resultaat. Met Golf 8 GTE stage 1 kunnen wij het vermogen van jouw mooie Golf GTE flink verhogen.
De Golf 8 2.0 GTi 245 pk Voor de ware Golf 8 liefhebbers heeft Volkswagen natuurlijk als Konings nr de GTi. Ook deze Golf 8 versie is uitgerust met een 2.0 TSi motor met standaard 245 PK en 370 NM koppel. Met Golf 8 GTi chiptuning kunnen wij jouw GTi motor flink opwaarderen. Door het fantastische onderstel wordt het dat echt een feestje om mee te rijden.
De Golf 8 2.0 GTi Clubsport 300 pk is de absolute Topper. Wil je nog betere prestaties dan bij een gewone GTi? Kies dan voor de GTi Clubsport, deze versie heeft alleen voorwielaandrijving en toch maar liefst 300 PK. Wil je liever vierwielaandrijving dan kom je bij de R versie uit. Met Golf 8 GTi stage 1 tuning behalen wij hele mooie waarden.
De Golf 8 R 2.0 TSi 320 pk heeft vierwielaandrijving en maar liefst 320 PK. Er kan er maar 1 de Beste zijn. Dit absolute topmodel heeft alles in huis voor de snelste sprint. Altijd voldoende tractie en een superwegligging, plus de gave looks.
Van Pon de importeur van Volkswagen in Nederland mogen officieel de Volkswagen motoren niet voorzien worden van Golf 8 tuning. Aan de ene kan wel logisch want een zwaarder motor levert de importeur meer geld op. Maar als je dan weer hoort dat het wel mag als het via ABT tuning zelf gebeurd dan krijg je daar een raar gevoel bij. Blijkbaar kunnen de motoren dus best wel meer vermogen aan en dat is ook de ervaring die wij hebben.
Rijervaring Golf 8 1.0 eTSi 110 PK
Rijervaring Golf 8 1.5 eTSi 130 PK