Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto
Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto
Veilig jouw Nieuwe Audi voorzien van Extra Vermogen door de Audi chiptuning specialist. Daar wordt iedere Audi liefhebber blij van. Ventura Tuning biedt als Audi tuning specialist jou geavanceerde tuning voor een perfect resultaat. Alleen zo hoef je niet de originele software in de Audi computer aan te passen. Er wordt een Externe ECU (een soort portable harddisk) geplaatst net zoals ABT tuning dit Hierin staat de chiptuning software voor jouw Audimotor. ABT de huistuner voor Audi werkt dus ook Extern. Als chiptuning Specialist Ventura tuning steken wij enorm veel tijd in de nieuwste technieken. de nieuwe auto's worden steeds moeilijker om te tunen.
Bij chiptuning in de computer zelf vaak OBD tuning genoemd ziet Audi gelijk dat de Vastakeys (het DNA van de motorsoftware) is aangepast. Zodra Audi dit bemerkt vervalt jouw Audi Fabrieksgarantie direct! Dit is bij BMW en Mercedes net zo, naast onze Audi specialisatie zijn wij ook BMW chiptuning Specialist. Deze Duitse autofabrikanten willen liever niet dat je de software van hun computer aanpast.
Waarom kiezen steeds meer mensen voor een geavanceerde Externe ECU en niet langer voor een Powerbox? Jouw voordeel met Externe chiptuning is dat jij de chiptuning zelf even simpel en snel kan verwijderen voor dat je naar jouw Audi dealer gaat. En 100% geen Chiptuning verlies als tijdens een garagebezoek een Software update door Audi wordt uitgevoerd. Softwareverlies is namelijk voor Audi rijders echt een doorn in het oog, je moet dan telkens terug naar de tuner om de chiptuning te laten herstellen. Dat is nu echt Onnodig !
Je kan de koppelbegrenzers niet opschuiven, voor de meeste Audi rijders toch overbodig.
Chiptuning bij de Audi chiptuning specialist gaat veel verder dan alleen kennis hebben van de inspuiting, turbolader, timing, uitlaatgasdruk ,etc. De werking van een automotor is namelijk een zeer complex proces.
Je kijkt eerst naar de belasting die de fabrikant de motor standaard heeft gegeven en de specificaties per onderdeel om te zien hoeveel veiligheidsmarge er per onderdeel is. Daarna wordt er een kabelboom op maat gemaakt, 1 turbodruk, 2 turbodruk, 3 brandstofinspuiting, 4 nokkenas. Afhankelijk van de manier van communicatie van de originele computer van de auto wordt er een computer ontwikkelt die razendsnel kan communiceren met de originele ecu en data realtime kan transformeren.
Daarna kan je beginnen met dataloggen tijdens meerdere ritten op straat en zo breng je digitaal het karakter van de motor in kaart. Aan de hand van die data kan je beginnen met de basis van het chiptuning programma. Wat erg belangrijk is dat de aanpassing onder alle omstandigheden de juiste hoeveelheid lucht en brandstof mengt en weet wanneer er wel en wanneer er geen extra koppel (trekkracht) en PK,s beschikbaar mogen komen.
Het ontwikkelen van goede Chiptuning is een hele klus maar dit zie je terug in het Eindresultaat !
Door de lovende recensies van vele zeer tevreden Audi rijders is onze geavanceerde Externe ECU zeer populair geworden. Meer vermogen zonder dat er aan de originele computer van de auto “gesleuteld” hoeft te worden wie wil dat nou niet. Geen verlies van de tuning tijdens een garagebezoekje en uw Audi dealer kan gewoon de fabriek software- updates van Audi blijven plaatsen. Ideaal en wel zo,n fijn idee, zonder een hoop gedoe.
Tot 2012 tunede wij de motoren vaak d.m.v. chiptuning in de computer zelf. Maar daarna volgde wij de weg van MTM en ABT tuning (de 2 Grootste huistuners van Audi) om onze chiptuning Extern uit te voeren. Externe tuning biedt zoveel voordelen dat OBD tuning achterhaald is. Wij krijgen dagelijks de vraag wat is OBD tuning en wat zijn de voordelen en de nadelen? Je raakt bij een externe tuning de tuningsoftware niet steeds kwijt. En de Audi dealer kan gewoon de updates blijven plaatsen zonder hinder van de chiptuning te ondervinden. Wil je jouw Audi weer origineel maken dan kan dat in een handomdraai. De fabrikant ziet het gebruik van OBD-Chiptuning in de computer gelijk. Met als gevolg dat Audi uw Fabrieksgarantie kan beperken.
16 jaar terug hebben wij bij Ventura Tuning besloten ons te specialiseren in Audi chiptuning voor de moderne Audi TDi diesel motoren en later ook voor de TFSi benzine turbomotoren. Als ware Audi liefhebbers gaf het ons zeer veel voldoening om de mooie Audi motoren van onze klanten te voorzien van chiptuning zodat het motorpotentieel veel beter tot zijn recht komt, wat weer meer rijplezier geeft.
In het begin waren dit vooral de 1.9 TDi en 2.5 liter TDi die relatief vrij eenvoudig geüpgrade konden worden naar een hogere vermogen. De beleving van de extra trekkracht is zeer verslavend en het omhoog schieten van de toerenteller tot dat het rode toeren gebied wordt bereikt. Rijplezier en passie maken het autorijden zo fijn. Als professionele chiptuning fabrikant en ervaren Audi chiptuning specialist investeren wij echt heel veel tijd in de perfecte afstelling van onze chiptuning op uw Audi motor, onze klanten hebben hier veel waardering voor.
Powerbox tuning lijkt heel aantrekkelijk door de prijs, maar het is geen goede manier om een moderne turbomotor te tunen. Een Powerbox verhoogt gewoon onder alle omstandigheden de brandstof druk. Dus ook als er helemaal niet voldoende turbodruk (lucht) nog aanwezig is. U snapt het al dit geeft Extra roet tot gevolg wat u helaas niet direct ziet omdat auto's vanaf 2007 zijn voorzien van een roetfilter. Krijgt u problemen dan bent u te laat en heeft u de motor al vervuild.
Bij de nieuwste versies zijn ook Mildhybride ondersteuningen mogelijk om emissie en brandstofverbruik te kunnen verminderen, deze techniek gaat steeds verder en Audi loopt voorop als het om nieuwe techniek gaat.
Inmiddels heeft Audi meerdere model varianten voorzien van de nieuwe TFSi-e techniek. In 2015 kwamen Mercedes met de C350e en BMW met de 330e, deze plug in hybrides waren een groot succes. Maar de eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat dit ook grotendeels te maken had met de zeer gunstige bijtelling voor een periode van 5 jaar. De nieuwe Audi TFSi-e modellen werken met sterk verwante techniek alleen dan gekoppeld aan de hypermoderne Audi TFSi motoren die telkens weer door Audi verbeterd worden. Audi is de enige fabrikant die hoge druk benzine injectie toepast bij vollast, en lage druk benzine injectie gebruikt bij stationair en deellast. Zo heeft de motor minder uitstoot maar je hebt bij een 4 cilinder motor wel gelijk 8 injectoren nodig wat de motor er natuurlijk niet goedkoper op maakt.
In 2010 introduceerde VAG-Audi de eerste TSi motoren met directe benzine injectie. Een revolutie voor die tijd want andere fabrikanten werkten nog steeds met indirecte benzine injectie. Het doel was een lager brandstofverbruik door een nauwkeurigere te doseren benzine inspuiting. De 3.0 TFSi motor met 333 PK en dubbele compressor was echt het juweeltje van Audi met een prachtige chiptuning op Maat leverde deze fijne V6 motoren 410 PK. Later werden deze motoren vervangen door de 3.0 TFSi motor met turbo die eigenlijk ontworpen was door de Porsche afdeling.
Ook voor deze motor bieden wij verschillende Power Upgrades aan. De uiteindelijke vermogenswinst wordt bepaald door de grote van de turbolader en het koppel wat de 8 traps automaat aan kan. Naast de zwaardere TFSi motoren van Audi zijn inmiddels de 1.0 TFSi 3 cilinder motoren en de 1.4 TFSi en 1.5 TFSi motoren erg populair. Door de steeds lagere uitstoten die deze motoren af fabriek toegewezen krijgen is de drivability niet altijd ideaal. Met chiptuning zijn die karaktereigenschappen gelukkig toch nog te herstellen zodat uw Audi rijdt zoals u dat graag wilt.
Wel geeft de nieuwe E10 benzine meer vervuiling voor en tijdens de verbranding in de motor, daarom adviseren wij als Audi chiptuning specialist om Fuel2-power benzine additief toe te voegen, plus oil2-power additief op die manier blijft de conditie van uw motor beter op peil. De uitlaatgassen worden bij de nieuwe TFSi-e motoren keurig gefilterd via een fijn stof filter voordat ze de uitlaat verlaten. Dat is een stuk beter voor mensen omdat fijnstof slecht is voor alles wat leeft.
Gaandeweg werden deze motoren door Audi steeds verder door ontwikkeld en kwamen er ook Bi-turbo uitvoeringen van de 3.0 V6 TDi met standaard al 313 en later 326 PK. Dankzij het hoge koppel rijden deze motoren natuurlijk erg fijn. Toch zijn er door Audi echt concessies gedaan door de motoren te knijpen via gaspedaal vertraging wat die heerlijke duw in de stoel weg neemt die juist door vele Audi rijders zo enorm gewaardeerd wordt. D.m.v. onze Ventura chiptuning op maat kunnen wij de motor compleet anders afstellen zodat de koppelcurve veel fijner over een breder toerental beschikbaar is. Zo hoeft u nagenoeg nooit het hogere toerental op te zoeken omdat er bij laag toerental voldoende trekkracht aanwezig is. Als u dit op de juiste manier gebruikt dan ziet u dat ook terug in een verlaging van het brandstofverbruik.
In 2006 kwam Audi met de 3.0 V6 TDi en de 2.7 V6 TDi motoren voor de Nieuwe A6.
Prachtige V6 TDi motoren van een nieuwe generatie. Voor die tijd zeer modern en voorzien van Commonrail i.p.v. de oude hogedruk VP pompen die op de 2.5 TDi motor zaten van daarvoor. Voor deze 3.0 en 2.7 TDi motoren was er enorm veel vraag naar een goede en vooral veilige vermogens-upgrade. Als ervaren Audi chiptuning specialist hebben wij daar met ons team erg veel tijd in gestoken met als resultaat een prachtige upgrade die naast vermogen ook op brandstofverbruik zeer goed scoort.
Jouw BMW goed laten chiptunen zonder zorgen achteraf.