Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto
Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto
Veilig jouw nieuwe Mercedes voorzien van Extra Vermogen, dat wil toch iedere ware Mercedes liefhebber. Ventura Tuning biedt deze mogelijkheid met de geavanceerde externe ECU. Alleen zo hoef je niet de originele software in de Mercedes computer aan te passen. Er wordt een Externe ECU geplaatst net zoals een externe harddisk die je thuis bij de computer gebruikt, hierin staat de chiptuning data. Wel zo'n prettig idee, en Super resultaat !
Bij chiptuning in de computer zelf vaak OBD tuning genoemd ziet Mercedes gelijk dat de Vastakeys (het DNA van de motorsoftware) is aangepast. Zodra de garage Chiptuning Mercedes constateert vervalt jouw Mercedes Fabrieksgarantie gelijk !
Jouw voordeel met Externe chiptuning is dat jij de tuning zelf even simpel en snel kan verwijderen voor dat je naar je Mercedes dealer gaat. En 100% geen Chiptuning verlies als tijdens een garagebezoek een Software update door Mercedes wordt uitgevoerd. Dit tuningverlies is namelijk voor veel Mercedes rijders een doorn in het oog, je moet dan telkens terug naar de tuner om de chiptuning te laten herstellen.
Je kan de koppelbegrenzers niet opschuiven, voor 95% van de Mercedes liefhebbers is dit geen bezwaar.
Chiptuning gaat veel verder dan alleen kennis hebben van de inspuiting, turbolader, timing. uitlaatgasdruk, etc. De werking van een automotor is namelijk een zeer complex proces. Je kijkt eerst naar de belasting die de fabrikant de motor standaard heeft gegeven en de specificaties per onderdeel om te zien hoeveel veiligheidsmarge er per onderdeel is. Daarna wordt er een kabelboom op maat gemaakt, 1 turbodruk, 2 turbodruk, 3 brandstofinspuiting, 4 nokkenas. Afhankelijk van de manier van communicatie van de originele computer van de auto wordt er een computer ontwikkelt die razendsnel kan communiceren met de originele ecu en data realtime kan transformeren. Daarna kan je beginnen met dataloggen tijdens meerdere ritten op straat en zo breng je digitaal het karakter van de motor in kaart. Aan de hand van die data kan je beginnen met de basis van het chiptuning programma. Wat erg belangrijk is dat de aanpassing onder alle omstandigheden de juiste hoeveelheid lucht en brandstof mengt en weet wanneer er wel en wanneer er geen extra koppel (trekkracht) en PK,s beschikbaar mogen komen.
Het ontwikkelen van goede Chiptuning is een hele klus maar dit zie je terug in het resultaat !
Inmiddels is de compleet nieuwe Mercedes GLC 330e een enorm succes. De nieuwe 2.0 CGi motor die ook voorzien is van de nieuwste SENT communicatie technologie wordt ondersteund door een flinke elektromotor. Het gecombineerde motorvermogen komt zo uit op 320 PK. Dankzij onze prachtige geavanceerde Externe ECU chip-tuning kunnen wij het vermogen verhogen tot 385 PK en 800 NM Koppel wat geweldig rijdt ! Als ervaren Mercedes tuning Specialist hebben wij zeer veel tijd gestoken in de ontwikkeling van de tuning voor deze nieuwe lijn Mercedes Powertrains. Mercedes behoort tot de absolute top op motoren techniek. Het bewijs is de F1.
In 2018 Lanceerde Mercedes de hagelnieuwe 1.5 CGi turbobenzine motoren. Deze motoren kwamen als vervanging voor de 1.6 CGi turbo benzine motoren op de markt die niet meer aan de huidige strenge emissie eisen konden voldoen. De 1.5 CGi motor is een compleet nieuwe motor met een elektronisch geregelde turbolader. Daarnaast is de communicatie van de motor voorzien van digitale Sent communicatie wat het voor de meeste tuningbedrijven onmogelijk maakt om deze motor te kunnen tunen. Ventura Tuning heeft de techniek voor deze Mooie moderne CGi motoren gelukkig gewoon in huis dankzij onze Mercedes tuning Specialisatie.
Inmiddels hebben ook de 1.3 CGi en de 1.5 CGi motoren hun intrede gedaan, met weer modernere techniek waaronder de Sent digitale signaal overdracht tussen sensoren en de ECU van de computer. En als aanvulling is Mild-hybride techniek mogelijk om het brandstofverbruik nog verder terug te dringen. Wel adviseren wij om Fuel2Power benzine additief en Oil2Power olie additief te gebruiken als u Benzine tankt waar Bio-Ethanol aan toegevoegd is. (5-E10 of 98-E5) zo kunt u nare storingen voorkomen en houdt u uw motor in een verbeterde conditie.
Eind 2014 kwam Mercedes als eerste met een benzine hybride motor in de Mercedes C 350e. Een 2.0 CGI turbobenzine motor die gekoppeld werd aan een elektromotor en gezamenlijk een hoog systeem vermogen leverde. Deze slimme zet was zeer succesvol omdat deze auto's slechts 7% bijtelling kende wat de verkoop van deze hybride modellen erg gemakkelijk maakte voor Mercedes. En de zakelijke rijders konden deze modellen ook nog eens versneld afschrijven waardoor je haast gratis kon rijden in een zeer luxe auto. In 2015 kwam BMW met een soort gelijk concept op de markt de 330e, maar dat model was alleen als sedan leverbaar terwijl Mercedes slim de C350e in zowel sedan als in estate uitvoering leverde. De estate uitvoering was juist zeer gewild omdat dat deze veel meer ruimte bood en daardoor praktischer was in het gebruik. Een nadeel van de C350e was de geringe afstand die je echt puur elektrisch kon rijden. In het boekje stond 42 KM maar in de praktijk mocht je blij zijn als het 27 KM werd en als het kouder werd buiten dan daalde de afstand die je puur elektrisch kon rijden al gauw naar 17 KM. En je kon de auto niet overal opladen omdat in 2014 het aantal laadpunten in Nederland nogal beperkt was. Na 5 jaar verloor je de 7% bijtelling en werden de C350e's vaak door hun berijders ingeruild voor een nieuwe Mercedes die vaal al weer zuiniger was of meer bood.
Sinds 2011 hebben wij ons als chiptuningfabrikant en Mercedes Specialist speciaal op chiptuning gericht voor de Mercedes benzine CGi turbomotoren. Eerst kwamen de 1.8 CGi motoren met 156 184 en 211 PK op de markt. Prettige motoren die ten opzichte van de compressor motoren daarvoor een veel fijner karakter hadden. Deze motoren hadden veel meer reserves waardoor wij hier als Mercedes tuning Specialist mooie dingen mee konden doen op tuning gebied. Daarna kwamen de 1.6 en 2.0 CGi motoren, deze motoren waren technologisch al weer een stuk verder met nokkenas profiel-lift regeling en een secundaire vloeistof gekoelde intercooler wat de afgelegde weg van de lucht van de turbolader naar de motor enorm verkort. Alles met als doel om de uitstoot van de benzine turbomotoren verder terug te dringen.
14 jaar terug hebben wij bij Ventura Tuning besloten om ons te specialiseren in hoogwaardige chiptuning voor Mercedes CDi motoren. Later kwamen daar de CGi benzine turbomotoren bij. Mercedes had de 2.2 CDi de 2.7 CDi en de 3.2 CDi motoren die in alle modellen volop werden gebruikt. Sterke betrouwbare moren maar alleen met niet zo heel veel PK,s. En nou juist dat miste vele Mercedes rijders. Door onze chiptuning volledig op maat te ontwikkelen per motor konden wij ons al snel onderscheiden t.o.v. andere tuning aanbieders en gezien de grote aantallen zeer tevreden reacties op de vele Mercedes forums weten de mensen steeds meer kwaliteit echt te waarderen i.p.v. een lage prijs, dat gaat niet samen. Ons uitgangspunt is altijd geweest om een goede balans tussen vermogen en brandstofverbruik te vinden en de betrouwbaarheid staat bij ons zeker voorop. De CDi motoren zijn zeer prettige motoren om te tunen . Met veel passie steken wij daarom veel tijd in de ontwikkeling van een chiptuning per motor omdat er niets zo leuk is als positieve telefoontjes van klanten.
In het begin programmeerde wij het motormanagement rechtstreeks via OBD tuning in de auto computer (ECU) rechtstreeks. Maar al snel kregen wij door dat Mercedes dealers daar niet blij mee waren omdat zij dan de motoren niet meer met de fabriekssoftware konden updaten. Klanten gaven ons ook aan dat zij het verlies van chiptuning-software tijdens een garagebezoekje ook zeer hinderlijk vonden.
Vandaar dat wij toen net als Brabus zijn overgestapt op een geavanceerde Externe ECU. Een externe computer die meestal met 8 stekkers op het originele Mercedes motormanagement wordt aangesloten en waarin wij de chiptuning data kunnen plaatsen zonder de originele data in de Mercedes computer te hoeven overschrijven. Dit bleek een enorm succes, dagelijks bezoeken vele Mercedes klanten ons om hun nieuwe Mercedes van onze geavanceerde Externe ECU te laten voorzien en vaak zijn ze via hun Mercedes garage naar ons doorverwezen wat wij natuurlijk erg waarderen. Let op een geavanceerde Externe ECU is zeker geen Powerbox ! Een Box is een leuke hobbymatige manier van tunen van een auto voor 2007, daarna zijn de roetfilters ingevoerd en is een Powerbox een NO GO !
Door de goede specificaties is onze geavanceerde externe ecu zeer geliefd onder Mercedes rijders over de hele wereld en klanten raden ons vaak aan bij hun collega’s en vrienden zodat wij die Mercedes rijders ook weer blij kunnen maken. Inmiddels leveren wij onze geavanceerde Externe ECU aan 36 landen wereldwijd. Vaak kiezen Mercedes rijders voor ons Merk omdat wij veel gunstiger geprijsd zijn dan Brabus.
Jouw BMW goed laten chiptunen zonder zorgen achteraf.