Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto
Home »
Na het loggen van de motordata beginnen wij met het maken van het chiptuningprogramma in ruwe vorm. Al vrij snel zie je tijdens het testen op de straat dat onder bepaalde omstandigheden de aanpassingen nog niet helemaal ideaal staan.
Bijvoorbeeld je stuurt de variabele turbo bij een motor bij laag toerental te actief aan. I.p.v. dat de turbo dan op spint (meer toeren maakt) remt de turbo af en moet het motormanagement dit herstellen. Dat wil je absoluut niet dus dat pas je tijdens testen aan en controleer je in verschillende versnellingen totdat het geheel perfect afgesteld staat.
Daarnaast controleer je hoe de auto op de cruise control reageert onder allerlei verschillende omstandigheden want je wilt niet dat er te veel gas wordt bijgegeven op de cruise control. Tijdens testrijden besteden wij erg veel aandacht aan het brandstofverbruik van de motor, daar heeft u immers dagelijks voordeel bij. Nadat de software op de straat uitvoerig op meerdere dezelfde auto’s is getest gaan we de controle op de dyno vermogen testbank doen om vast te stellen hoeveel vermogen er exact is bijgekomen.
Zo'n test is een moment opname en erg afhankelijk van temperatuur en brandstof.
Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto