Hulp nodig bij de juiste keuze?Bel ons voor vrijblijvend advies

Renault Chiptuning Specialist

ventura-chiptuning-geavanceerde-ecu-box-v4-square

Waaraan herkent u een echte Renault Chiptuning Specialist ?

  1. Wij leveren onze professionele tuning aan meerdere officiële Renault dealers.
  2. Onze geavanceerde externe chiptuning beschikt over de originele Renault stekkers.
  3. 100% Gegarandeerd geen verlies van tuningsoftware tijdens een garage bezoek aan uw dealer.
vierkant-bmw
vierkant-audi
mercedes-benz
vierkant-volkswagen

Renault Rijervaringen

8.7 GEBASSEERD OP 34 RENAULT RIJERVARINGEN
Uitstekend 47%
Goed 53%
Voldoende 0%
Matig 0%
Slecht 0%

Direct uw Renault Chiptunen

Performance is our success

Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto

Renault Chiptuning Specialist

Informatie over Hoogwaardige Renault Chiptuning

Veilig jouw nieuwe Renault voorzien van Extra  Vermogen en Trekkracht dat spreekt de meeste Renault rijders erg aan. Ventura Tuning biedt deze mogelijkheid met de geavanceerde externe ECU. Alleen op deze manier wordt niet de originele software in de Renault computer aangepast. Er wordt een  Externe ECU geplaatst net zoals een externe harddisk die je thuis bij de computer gebruikt. Hierin staat de chiptuning data, wel zo'n prettig idee en Super resultaat !

Waarom geen OBD tuning

Bij chiptuning in de computer zelf meestal OBD tuning genoemd ziet Renault 100% dat de Vastakeys (het DNA van de motorsoftware) aangepast is. Zodra Renault dit constateert vervalt de Renault Fabrieksgarantie gelijk !

Het Voordeel van Externe chiptuning

Jouw voordeel met Externe chiptuning is dat jij de chiptuning zelf even simpel en snel kan verwijderen voor dat je naar je Renault dealer gaat. En 100% geen Chiptuning verlies als tijdens een garagebezoek een Software update door Renault wordt uitgevoerd. Dit verlies is namelijk voor veel Renault rijders echt een doorn in het oog, je moet dan telkens terug naar de tuner om de chiptuning weer te laten herstellen.

Het nadeel van Externe chiptuning

Je kan de koppelbegrenzers niet opschuiven, voor de meeste Renault rijders is die optie toch overbodig.

8.7 GEBASSEERD OP 34 RENAULT RIJERVARINGEN
Uitstekend 47%
Goed 53%
Voldoende 0%
Matig 0%
Slecht 0%

 

Ontwikkeling van Chiptuning

Chiptuning gaat veel verder dan alleen kennis hebben van de brandstofinspuiting, turbolader, timing. uitlaatgasdruk, etc. De werking van een automotor is namelijk een zeer complex proces. Je kijkt eerst naar de belasting die de fabrikant de motor standaard heeft gegeven en de specificaties per onderdeel om te zien hoeveel veiligheidsmarge er  per onderdeel is. Bijna altijd is dat meer dan voldoende. Daarna wordt de kabelboom op maat gemaakt, turbodruk 1, turbodruk 2, brandstofinspuiting, nokkenas. Afhankelijk van de manier van communicatie van de originele computer van de auto wordt er een computer ontwikkelt die razendsnel kan communiceren met de originele ecu en die data realtime kan transformeren.

Daarna kan pas je beginnen met dataloggen tijdens meerdere ritten op straat en zo breng je digitaal het karakter van de motor in kaart. Aan de hand van die data beginnen wij met de basis van het chiptuning programma. Wat erg belangrijk is dat de aanpassing onder alle omstandigheden de juiste hoeveelheid lucht en brandstof mengt en weet wanneer er wel en wanneer er geen extra koppel (trekkracht) en PK,s beschikbaar moeten komen.

 

Het ontwikkelen van goede Chiptuning is een heel karwei maar dit merk je terug in het resultaat !

 

Renault Chiptuning Specialist

Nieuwe Renault 1.0 TCe 100 motor.

Renault heeft in de prachtige nieuwe Renault Clio hun nieuwe 1.0 TCe 100 PK motor geïntroduceerd. Een enorme verbetering t.o.v de 0,9 tce motor maar ook deze nieuwe variant kan zeker nog wel wat extra kracht gebruiken. Inmiddels is de 1.0 TCe motor ook in de Captur leverbaar en merken wij dat het aantal aanvragen voor chiptuning voor deze hoogwaardige Renault TCe motoren steeds verder toeneemt.

introductie Renault 1.3 TCe 115 PK  140 PK en 160 PK motor.

Renault heeft in de Scenic de nieuwe lichting motoren gelanceerd. De TCe 115 , 140 en 160 uitvoering, alle 3 motorvarianten zijn 1.3 liter turbomotoren alleen de zwaarste uitvoering krijgt af fabriek 45 PK extra mee t.o.v de lichtste variant. Super motoren die in samenwerking met Mercedes zijn ontwikkeld en tot de meest hoogstaande benzine turbomotoren behoren. Echt een enorme verbetering t.o.v. de oude 1.2 TCe motor.

Renault E-Tech hybride motoren

Inmiddels heeft Renault nu ook haar E-Tech hybride motoren. De 1.6  benzinemotor wordt dan gekoppeld aan een elektromotor om zo gezamenlijk op het totale systeem vermogen te komen. Door het gebruik van elektrische energie zal het brandstofverbruik van de auto dalen en er minder uitstoot uit de uitlaat komen. Wel moeten we natuurlijk niet vergeten dat bij het maken van stroom (en het produceren van de accu’s) ook vervuiling plaats vindt. Het opladen van de accu’s zou dus het mooiste zijn met groene stroom van windmolens of zonnepanelen, alleen op die manier maak je echt stappen als je de gecombineerde uitstoot wilt kunnen vergelijken. De Renault E-tech modellen kunnen wij inmiddels ook keurig tunen, zodat de zakelijke rijder die echt nog meer plezier wil beleven helemaal Los kan gaan, bizar hoe snel zo’n E-tech uitvoering is na chiptuning.

 

Nieuwe 1.7 DCi motor heeft zijn intrede gedaan bij Renault

Ondanks dat de vraag wat is afgenomen door foutieve informatie van vrouwelijke politica, levert Renault gelukkig nog steeds prachtige diesel motoren. De 1.5 DCi en de 1.6 DCi en inmiddels de 1.7 DCi. Veel kilometers uit 1 tank beurt, meer trekkracht bij lager toerental en een bepaalde rust tijdens het rijden omdat de motor nimmer doorgetrokken hoeft te worden in toerental omdat de motor voldoende trekkracht ontwikkeld bij laag en middel toerentalbereik. Toch willen vele Renault dieselrijders vaak graag wat meer trekkracht/power. Als je bijvoorbeeld eerder in een TDi van Volkswagen hebt gereden dan ben je gewend aan een wat groter formaat turbolader waardoor je meer een duw in de rug ervaart. Renault gebruikt een wat kleiner formaat turbolader die vroeger kan beginnen maar wel eerder buiten zijn bereik komt. Toch hebben de Renault DCi motoren echt een fijn karakter  en gaan zij netjes met hun brandstof om. Wel hebben wij ook voor deze motoren het advies om Fuel2Power diesel toe te voegen aan de diesel en Oil2-Power olie additief aan de Olie. Zo loopt de motor veel Mooier, versmeert de motor van binnen minder en 10/12% lager brandstof verbruik is geen uitzondering. Als je de diesel schoner verbrand in de motor en je zorgt er voor dat de olie beter in conditie blijft dan is de kans op slijtage en motorschade / dus de reparatie kosten een stuk lager.Let op Fuel2-Power is geen simpele reiniger maar echt een brandstof conditioner zodat de diesel zelf beter verband.

 

Veel vraag door Renault rijders naar meer Trekkracht vooral bij caravan gebruik

Veel Renault rijders komen specifiek bij ons met de vraag of hun auto wat meer trekkracht kan krijgen (ook fijn tijdens caravan gebruik) en zodat je iets vlotter kan inhalen. Een wat lager brandstofverbruik staat ook hoog op de verlanglijst. Omdat de vraag hier naar Zeer Groot is hebben wij voor alle Renault motoren Speciaal 2 chiptuning programma’s ontwikkeld. 1 ons Performance programma, Meer Trekkracht (koppel) en Meer PK,s en ons Eco programma waarbij de motor wel meer trekkracht krijgt van onderuit maar waarbij de vermogenswinst beperkt blijft tot 70%. Dit laatste programma i.c.m. onze speciale additieven motorbehandeling, Fuel2Power door de benzine en Oil2Power door de motorolie laat hele mooie dingen zien. 8 % lager verbruik bij TCe motoren garanderen wij en meestal is het zelfs nog iets meer. En jouw motor loopt veel mooier, accelereert veel beter van onderuit en is soepeler en wordt stiller over het gehele toeren gebied. En wat erg belangrijk is de motor vervuilt veel minder van binnenuit, reparatiekosten zijn de hoogste onkosten aan een auto, na de afschrijving !

Ook officiële Renault dealers leveren Fuel2Power aan hun klanten

Er zijn inmiddels ook officiële Renault dealers die onze additieven bij hun klanten gebruiken, omdat de additieven ook gelijk werken tegen de E10 toevoeging aan de benzine. Zo slaan ze 2 vliegen in 1 klap en verdienen ze de geringe investering meteen terug door een lager verbruik. Maar de Grootste kosten besparing zit hem in een verminderde kans op reparaties die door vervuiling van incomplete benzine verbranding ontstaan.

 

Externe Chiptuning steeds populairder onder Renault rijders

De meeste Renault rijders willen liever een externe tuning op hun Renault omdat Renault merkdealers niet graag OBD chiptuning in de Renault computer zelf zien. Met OBD chiptuning verlies je 100% onmiddellijk je Renault fabrieksgarantie. Tijdens een bezoekje aan de Renault garage raak je de chiptuning vaak kwijt, en dikwijls lukt het de garage niet om de computer van je Renault te kunnen updaten. Bij een externe tuning kan jouw Renault garage wel gewoon de fabrieksupdates netjes en simpel blijven uitvoeren. Stel je bent op vakantie in Frankrijk en je moet naar een Renault garage dan klik je een externe tuning zo even uit de auto en dat is bij een OBD chiptuning in de auto computer zelf onmogelijk !

Geschiedenis Renault Chiptuning Specialist

9 jaar terug hebben wij bij Ventura Tuning besloten om ons te specialiseren in het professioneel chiptunen van de prachtige Renault TCe en DCi motoren. De reden hiervan was dat wij al veel Mercedes modellen tunede en Mercedes samen ging werken met Renault en wij dus toch al de chiptuning voor de Renault motoren in de Mercedes modellen ontwikkelde. Bij Renault zijn de 0,9 TCe , de 1.2 TCE de 1.3 TCE en de 1.6 TCE motoren erg populair in de verschillende Renault modellen. Inmiddels is daar de nieuwe 1.0 TCe 3 cilinder motor bijgekomen, die sterk verbeterd is t.o.v. de oudere 0.9 Tce motor en ook iets meer vermogen heeft mee gekregen.

 

 

 

 

Klaar om mijn auto te laten chiptunen?

Jouw auto Goed laten chiptunen zonder zorgen achteraf.