Chiptuning van jouw auto zorgt voor
Meer vermogen | Meer trekkracht | Lager brandstofverbruik
Hierbij tonen wij u onderstaand ons totale overzicht van alle opties voor de chiptuning van uw Renault. Voor alle modellen en elk motor type hebben wij de ideale chiptuning oplossing. Onze specialisten testen ieder model stuk voor stuk met onze diagnose tools om zo het beste resultaat voor u te behalen. Zeer regelmatig plaatsen wij hier de nieuwste versies voor Renault er bij zo kunt u gemakkelijk de chiptuning voor uw Renault kunt uitzoeken. Mocht u ondanks al onze inspanning uw type auto of type motor niet kunnen vinden neem dan even contact met ons op en dan helpen wij u natuurlijk graag. info@venturatuning.nl
Meer vermogen | Meer trekkracht | Lager brandstofverbruik
Renault heeft in de Rally Sport hele mooie dingen laten zien. Ook bij Parijs Dakar hebben zij ruimschoots hun sporen verdiend. De echte kers op de taart zijn de vele Formule 1 overwinningen die door een Renault-motor werden behaald. Eerst samen met Benneton en later met Redbull. Wat maar liefst tot 6 wereldtitels heeft geleid. De kwaliteit die bij deze Renault F1 motoren nodig is, vergt het uiterste. En is lang niet voor elk autofabrikant weg gelegd. Renault heeft door constante verfijning en verbetering van de techniek fenomenale prestaties geleverd. Pas in 2013 toen de nieuwe hybride motoren hun intreden deden kreeg Mercedes een voorsprong, maar dat was op alle motorfabrikanten. Mercedes bleek achteraf al 4 jaar eerder te zijn begonnen met de ontwikkeling van de 1.6 liter turbo-hybridemotor, vandaar in de eerste jaren hun enorme voorsprong. Bij het ontwikkelen van onze chiptuning Renault trachten wij ook altijd naar perfectie te streven, immers resultaat telt.
Renault heeft op hun mooie dci turbodieselmotoren en de tce benzine turbomotoren de afgelopen decennia vele maatregelen toegepast om de uitstoot van de motoren te reduceren. EGR klep (elektronische gas recirculatie) klep of overflow van de gassen over de kleppen, een soort concurrent van het egr systeem, maar uiteindelijk met exact hetzelfde doel. Daarnaast wordt ook de vertraagde gaspedaal respons techniek bij Renault veelvuldig toegepast die wij tegelijk met chiptuning Renault weer ongedaan kunnen maken voor de klant. Dit is een simpele legitieme methode om de uitstoot van de motor vooral bij lager toerental te verminderen, wat voor een fabrikant als Renault erg interessant is, omdat de WLTP test juist in dat toerental de uitstoot van de auto beoordeeld. Hoe beter de uitstoot van de Renault-motor des te minder toeslag krijgt de auto en is daardoor aantrekkelijker geprijsd en dus beter te verkopen.
Renault heeft al een lange geschiedenis als het gaat om het bouwen van turbomotoren. Ook op dieselgebied is Renault een grote speler, wat mede van invloed hierop is geweest is dat in Frankrijk de dieselmotoren altijd al zeer populair zijn geweest. Waar je eerder veel 2.0 dci en 1.9 dci motoren zag zijn de laatste jaren helemaal de 1.5 dci en de iets zwaardere 1.6 dci motoren populair. De 1.6 dci is inmiddels ook leverbaar met 2 turbo’s en 160 pk uit een compacte dieselmotor is inmiddels heel normaal. De dci en tce motoren zijn zeer geschikt voor chiptuning Renault omdat ze vaak te veel geknepen zijn. De laatste 3 jaren worden de Renault-motoren in samenwerking met Mercedes voorzien van de allerlaatste techniek en tot in detail bijgeschaafd. Dit zorgt voor nog fijnere rijeigenschappen en als alles volop en zeer uitgebreid getest is doet Renault de volledige productie van de motoren en gebruiken Mercedes en Renault beide deze fijne motoren in hun personen auto’s en in hun bedrijfswagens zo vergroten zij de efficiency van hun motoren ontwikkeling, met chiptuning Renault kunnen wij het rijplezier van uw Renault-motor nog verder verbeteren, en kunt u genieten van dagelijks meer rijplezier.
Vele Renault-rijders zijn zeer content met de eigenschappen van hun auto dankzij de hoogwaardige Renault tce benzine turbomotoren. Klein compact met fijne rijeigenschappen die gecombineerd worden met een net brandstofverbruik. Vooral de 1.0 tce de 1.3 tce en de 1.5 cdi motoren komen in aanmerking voor chiptuning door hun beperkte vermogen en koppel origineel af fabriek. De laatste jaren zijn de tce motoren van Renault steeds verder door ontwikkelt en dat vind je terug in de souplesse en hoe stil de motoren zijn geworden. Een gedeelte van deze eer is aan Mercedes toe te wijzen, zij hebben de 1.2 tce motoren van Renault verder door ontwikkelt, zodat de motorloop nog veel fijner is geworden. En inderdaad, de nieuwe generatie 1.3 tce motoren zijn nu nog soepeler en stiller en verbruiken zo’n 11% minder benzine wat je natuurlijk regelrecht terugziet in het benzineverbruik. Renault bouwt deze mooie motoren die zeer geschikt zijn voor Renault chiptuning. Maar levert deze ook aan Mercedes voor o.a. de Mercedes A, B, Cla en Gla modellen. Renault 1.3 tce chiptuning wordt daarom ook steeds populairder.
De moderne Renault TCe motoren zijn vrijwel allemaal voorzien van hoge druk directe benzine-inspuiting. Alleen de 0,9 TCe en de 1.0 TCe hebben lage druk benzine-injectie. Renault gebruikte bij de 1.2 TCe mototen met 100 pk 115 pk en 130 pk geen egr klep maar spoelt via een ander kleppen diagram de gassen over de zuigers heen. Dit is geen ideale oplossing omdat bij directe benzine-injectie vrij veel roet ontstaat wat zich in een V-vorm op de zuigers afzette en voor problemen zorgde. Vaak wordt daarom ook chiptuning Renault toegepast omdat als je de motor iets meer turbodruk geeft dan raakt het mengsel bij lager toerental minder gauw verstoord door deze emissie maatregelen. Met Fuel2Power benzine additief is deze verontreiniging inmiddels nog veel beter te behandelen. En bij de geheel nieuwe 1.3 tce motoren is de techniek aangepast (met dank aan Mercedes) zodat deze overmatige koolafzetting aanzienlijk minder is geworden. Maar nog steeds is er te weinig tijd om de lucht en de benzine goed met elkaar te laten mengen, zodat het gebruik van een benzine additief zoals Fuel2Power echt aan te raden is. Voorkomen is veel goedkoper dan achteraf repareren.
Ook bij Renault zijn sinds augustus 2018 de benzine TCe motoren verplicht voorzien van een fijn stof filter. Omdat tijdens de verbranding van de direct ingespoten benzine te veel roet ontstond en dit via de uitlaat rechtstreeks in de lucht kwam. Nu bij de nieuwe motoren wordt het roet en fijn stof netjes opgevangen in het fijn stof filter en als een bepaalde mate van verzadiging van dat filter plaats vind (het filter raakt vol) dan vindt er volautomatisch een regeneratie ook wel her verbranding plaats door op een bepaald moment wat benzine in te spuiten voor het fijn stof filter zodat deze met zeer hoge temperatuur schoon gebrand wordt. Na deze reiniging kan het fijn stof filter weer gewoon op nieuw roet opvangen. Chiptuning Renault kan ook prima bij moderne auto’s met een fijn stof filter worden toegepast door gebruik te maken van een iets hogere turbodruk al bij een lager toerental hoeft de motor minder ver te worden doorgetrokken en zo wordt er minder benzine verbrand en ontstaat er minder uitstoot en vaak ook minder fijn stof.
De dieselmotoren van Renault zijn al jaren voorzien van commonrail hoge druk dieselinspuiting. Renault was een van de eerste fabrikanten die commonrail techniek toe paste op hun motoren omdat zij de voordelen in de precisie van de inspuiting inzagen. Gaandeweg de jaren werden de inspuitdrukken steeds hoger en kwamen er meer gats verstuivers. Van 1 inspuiting naar inmiddels 3 inspuitingen, een voor inspuiting, een hoofdinspuiting en een na inspuiting. Door de Renault dci Motoren te voorzien van chiptuning Renault kunnen de dieselmotoren in de praktijk wat zuiniger omgaan met hun brandstof. Inmiddels zijn er nu zeer snel schakelende piezo injectoren, door deze supersnelle techniek kan de diesel inspuiting nog preciezer en later plaats vinden. Wel is het tegenwoordig echt aan te raden om Fuel2Power dieseladditief aan uw diesel toe te voegen. Op die manier wordt de diesel veel completer verbrand en dat merk je en zie je gelijk terug in het dieselverbruik, – 12% brandstof verbruik is bij dieselmotoren heel normaal.
De huidige auto’s met een dci dieselmotor van Renault zijn sinds 2007 allemaal voorzien van een roetfilter. Moderne auto’s met een roetfilter kunnen ook prima gebruik maken van chiptuning Renault. Wij chiptunen dagelijks de nieuwste Renault-motoren. Zo komt het schadelijke roet niet rechtstreeks in de lucht, maar wordt het netjes opgevangen in een roetfilter onder de auto die rechtstreeks in de Renault uitlaat is geplaatst. Na verloop van tijd raakt dit roetfilter vol en dan wordt het door de auto zelf volautomatisch weer gereinigd, regenereren heet dat. De computer van de auto spuit een beetje extra diesel op een moment dat de kleppen nog open staan in de uitlaat en een vuurzee is het gevolg. Zo wordt het opgevangen roet completer verbrand en is het roetfilter weer klaar voor verder gebruik.
Om de schadelijke NOX uitstoot van moderne Renault dci motoren nog verder om laag te brengen zit op de nieuwste motoren adblue. Een ureum stof die er voor zorgt dat de Nox’n compleet worden verbrand en zo dalen de schadelijke uitlaatgasstoffen drastisch. Op zich is adblue een mooi systeem om de uitstoot van de Renault dci motoren terug te dringen, maar eigenlijk ben je achteraf rommel aan het opruimen. Ook de Moderne Renault-dieselmotoren die voorzien zijn van adblue kunnen gebruik maken van onze chiptuning Renault. Het zou natuurlijk veel beter zijn om de diesel tijdens de verbranding zelf schoner te verbranden en die techniek is inmiddels gelukkig ook beschikbaar door het toevoegen van Fuel2Power dieseladditief aan de diesel. Deze slimme additief zorgt er voor dat de diesel zich veel beter mengt met de lucht en daardoor veel schoner verbrandt, 46 tot 48% minder Nox uitstoot is vaak goed haalbaar. En een mooie bijkomstigheid is dan ook dat je minder adblue hoeft in te spuiten en vaak zien wij bij klanten tot 12% lager verbruik.
In 2011 kwam Renault met omgebouwde atmosferische motoren waar een turbo op was gezet, Opel deed hetzelfde en deze motoren hadden geen fijn karakter en gingen ook niet erg efficiënt om met de brandstof. Volkswagen had de TSi motor echt als turbo-benzine motor ontwikkeld en die motor was gelijk een stuk zuiniger. De afgelopen 10 jaar heeft Renault hun motoren steeds verder doorontwikkeld en door het toevoegen van nieuwe technieken werden de motoren steeds schoner en zuiniger. En dat terwijl de auto’s door het toevoegen van steeds meer opties, airco, navi, steeds meer airbags er niet lichter op werden. Bij de laatste generatie 1.3 TCe motoren hebben de motorspecialisten van Mercedes ook nog een flinke duit in het zakje gedaan om de motoren aan de aller hoogste eisen te laten voldoen en dat is echt super gelukt, de nieuwe 1.3 TCe motor is een van de fijnste motoren in zijn categorie met een zeer aangename power opbouw, souplesse en trekkracht! Inmiddels kunnen alle Renault 1.3 TCe motoren achteraf worden uitgerust met chiptuning Renault, dus als u de TCE 115 1.3 motor aanschaft, is deze door ons zo te upgraden tot 140 pk, ideaal toch?! Naast deze Franse fabrikant doen wij ook de chiptuning Audi en chiptuning Mercedes.
De 1.2 tce motoren 100 pk en 130 pk hebben helaas best wel wat problemen met verontreiniging. Door het ontbreken van een egr klep moest Renault met een andere oplossing komen om de nox te doen verlagen. Zij doen dit bij de 1.2 tce motor door middel van een andere kleppen diagram waardoor de uitlaatgassen over de zuigers heen spoelen. In theorie heel mooi bedacht, maar in de praktijk krijg je zo vaak een roetafzetting op de zuigerbodem in een V patroon. Wordt deze hoeveelheid vervuiling te groot dan kan deze vervuiling gaan gloeien en komt het moment van ontsteken van het benzinemengsel in gevaar. Granulaat behandelingen ten spijt bieden deze geen duurzame oplossing. Door het gebruik van Fuel2Power benzine additief wordt de benzine veel completer verbrandt en kan tevens het benzine-verbruik met zo’n 8 a 9% dalen. Zo kan met een kleine handeling het vervuilingsprobleem simpel worden verminderd. Tevens geven wij tijdens chiptuning Renault de motor ook wat meer turbodruk bij lagere toerentallen, ook dit draagt bij om de vervuiling van incomplete verbranding te verminderen. Hoe minder vervuiling des te beter blijft uw motor functioneren.