Hulp nodig bij de juiste keuze?Bel ons voor vrijblijvend advies

Geavanceerde Externe ECU

Home » Waarom kiezen steeds meer Mensen voor een Geavanceerde Externe ECU en niet langer voor een PowerBox.

PHOTO-2020-09-03-12-31-52
Brandstofdruk Zeer Nauwkeurig Ongecontroleerd
Timing Ja Nee
Injectieduur Ja Nee
Koppel bewaking Ja Nee
Versnellingsgraad motor Ja Nee
Vermogenswinst Zeer Goed Erg Matig

Hoe werkt onze geavanceerde Externe ECU ?

 

Toerental: De externe ECU van Ventura Tuning is een geavanceerde computer. Deze ontvangt het motor toerental via de het nokkenassignaal of rechtstreeks via de canbus (op de canbus staat informatie over de automotor).

 

Koppel berekenen: De externe ECU kan het koppel (de trekkracht) berekenen en meet de versnellingsgraad van jouw motor. Bij gebruik van het canbus signaal kunnen wij de last van jouw motor gelijk zien.

 

Inspuit duur verlengen: Indirect via de map sensor wordt de inspuitduur van de brandstof verlengt. De injectoren van de motor spuiten zo langer brandstof in.

 

Het op spin moment van de turbo: het start moment van het opspinnen van de turbo wordt aangepast. (zo krijgt de motor gelijk meer trekkracht van onderuit).

 

Het regelen van de turbodruk: De hoogte van de turbodruk wordt aangepast . Dit geeft als resultaat: (meer trekkracht, wat over een breder toerental beschikbaar is). Plus meer vermogen.

 

Max Turbodruk bewaking: De turbo druk bewaking blijft keurig in takt! en de Max turbodruk die wij instellen wordt niet overstreden.

 

Last afhankelijke aanpassing: Daarnaast wordt bij een gaspedaalbeweging dynamisch de brandstofhoeveelheid aangepast afhankelijk van jouw behoefte, zo is het vermogen veel beter bruikbaar.

 

Brandstofbesparing

Onze chiptuning zorgt er voor dat de brandstofdruk bij lage toerentallen gelijk verhoogt wordt zodat de brandstof fijner verneveld wordt ingespoten, mits er voldoende turbodruk beschikbaar is. Als wij de brandstof fijner verneveld inspuiten dan kan jij met minder brandstof dezelfde PK's halen en kan je zo efficiënt brandstof besparen of meer brandstof inspuiten voor extra vermogen.

Simpel samengevat worden lucht en brandstof op tijd exact in de juiste verhouding gemengd. Zo ontstaat er geen onnodig roet en wordt jouw roet/fijnstof filter niet onnodig overbelast.

Het verschil tussen onze Externe ECU en een PowerBox ?

Een Powerbox ziet geen turbodruk. Hoe weet een Powerbox dan of er wel voldoende lucht is om extra brandstof in te spuiten? Een Powerbox ontvangt geen toerental of versnellingsgraad van de motor en laat dus onnauwkeurig te veel brandstof inspuiten. Een powerbox past alleen de brandstofdruk aan en niet actief de turbodruk, verre van ideaal dus. Met als resultaat te veel roetproductie, maar dat zie jij helaas niet door het roet/fijn stof filter in jouw luitlaat. Een Powerbox  geeft helaas vaak pas problemen na een wat langer gebruik.

geavanceerde-externe-ecu-base

Klanten verwarren regelmatig onze geavanceerde Externe 3D-ECU met een powerbox. Een powerbox is een simpel kastje met 1 kabel en 2 stekkertjes die alleen de brandstofdruk statisch (zonder kennis) flink verhoogd.

powerbox-1

Powerbox digi-chip mod 1

powerbox-2

Powerbox mod 2

powerbox-3

Powerbox mod 3

De simpele powerboxen ook wel digi-chip genoemd vind je in diverse uitvoeringen. Ondanks de prachtige beloften en de vele reclames geeft dit absoluut niet het zelfde resultaat als een Externe 3D ECU. Daarom is een powerbox ook zo goedkoop. Wat in eerste instantie aanlokkelijk klinkt. Vaak beloven de leveranciers jou in hun offerte gouden Bergen met Extra PK's. Helaas de praktijk blijkt vaak anders.

Waarom raden wij OBD tuning niet aan.

OBD tuning houdt in dat de software die in de ECU computer van de auto zelf staat via een laptop wordt uitgelezen.  Daarna wordt de originele software aangepast en terug geschreven over het originele programma in de computer van de auto zelf (dit wordt vaak flashen genoemd). De originele fabrieks-software wordt dus echt overschreven.  Als je op deze manier je automotor chiptuned verander je de Vastakeys (het DNA) van je motorsoftware. Iedere autofabrikant herkent dit gelijk en zal onmiddellijk de fabrieksgarantie + de coulance garantie beperken. Dat is wat je niet wilt. Even voor een garage bezoekje de originele software terugplaatsen is zinloos. De autofabrikanten zijn zo slim dat zij via een ander gedeelte in de computer gelijk zien dat er onrechtmatige software (invallid of corrupted) software op de computer van de auto heeft gestaan. Daarom kiezen steeds meer mensen voor externe chiptuning omdat die manier van tunen de Vastakey van jouw computer niet aanpast.

vierkant-bmw
vierkant-audi
mercedes-benz
vierkant-volkswagen