Hulp nodig bij de juiste keuze?Bel ons voor vrijblijvend advies

Geavanceerde Externe ECU tuning

Home » Waarom kiezen steeds meer Mensen voor een Geavanceerde Externe ECU en niet langer voor een PowerBox.

Geavanceerde Externe ECU
Brandstofdruk Zeer Nauwkeurig Ongecontroleerd
Timing Ja Nee
Injectieduur Ja Nee
Koppel bewaking Ja Nee
Versnellingsgraad motor Ja Nee
Vermogenswinst Zeer Goed Erg Matig

Hoe werkt een geavanceerde Externe ECU ?

 

1: Toerental: De externe ECU van Ventura Tuning is een geavanceerde computer. Deze ontvangt het motor toerental via de het nokkenassignaal of rechtstreeks via de canbus (op de canbus staat alle informatie over de automotor).

 

2: Koppel berekenen: De externe ECU kan het koppel (de trekkracht) berekenen en meet de versnellingsgraad van jouw motor. Bij gebruik van het canbus signaal kunnen wij de last van de motor gelijk uitlezen.

 

3: Inspuit duur verlengen: Indirect via de map sensor wordt de inspuitduur van de brandstof verlengt. De injectoren van de motor spuiten zo langer brandstof in.

 

4: Het op spin moment van de turbo: het start moment van het opspinnen van de turbo wordt aangepast. (zo krijgt de motor gelijk meer trekkracht van onderuit).

 

5: Het regelen van de turbodruk: De hoogte van de turbodruk wordt aangepast . Dit geeft als resultaat: (meer trekkracht, wat over een breder toerental beschikbaar is). Plus meer vermogen.

 

6: Max Turbodruk bewaking: De turbo druk bewaking blijft keurig in takt! en de Max turbodruk die wij instellen wordt niet overstreden.

 

7: Last afhankelijke aanpassing: Daarnaast wordt bij een gaspedaalbeweging dynamisch de brandstofhoeveelheid aangepast afhankelijk van jouw behoefte, zo is het vermogen veel beter bruikbaar.

 

8: Brandstofbesparing

Onze professionele chiptuning zorgt er voor dat de brandstofdruk bij lage toerentallen al wordt verhoogt. Hierdoor wordt de brandstof fijner verneveld ingespoten, mits er voldoende turbodruk beschikbaar is. Doordat wij de brandstof fijner verneveld inspuiten kan jij met minder brandstof dezelfde PK's halen. Zo kan je makkelijk brandstof besparen. Of meer brandstof inspuiten als je extra vermogen wilt.

Er wordt veel aandacht aan brandstofbesparing besteed

Als ervaren BMW chiptuning specialist besteden wij erg veel tijd aan onze software om het verbruik te verminderen. Tijdens de ontwikkeling van de tuning vergt dit vele dagen testen maar dit zie je in een perfect eindresultaat terug.

Simpel samengevat moeten lucht en brandstof exact op tijd in de juiste verhouding worden gemengd. Zo ontstaat er geen onnodig roet en wordt jouw roet/fijnstof filter niet onnodig belast.

Chiptuning met een kastje

Voor moderne benzinemotoren en dieselmotoren kiezen steeds meer mensen om te tunen via een klein kastje. Neem geen Digi-chip of Powerbox ook wel PiggyBack genoemd, maar kies voor een tuning kastje waar echt een printplaat met een stuk of 6 chips in zitten. Dan heb je een serieuze tuningbox die via een software programma met kenvelden netjes op maat op jouw motor afgesteld kan worden. Niet simpel aansluiten met 1 of 2 stekkertjes maar een kabelboom met 8 stekkers keurig op maat gemaakt voor jouw motor. Plug en play en binnen 5 minuten te monteren, het afstellen op maat vergt natuurlijk wel nog wat extra tijd. Maar daardoor krijg je ook een veel beter resultaat.

 

De voordelen van chiptuning via een kastje in de vorm van een geavanceerde externe ECU

1*  Veel betere vermogenswinst.

2*  De motor wordt aanzienlijk zuiniger dan met een Powerbox of Digi chip.

3*  De trekkracht is over een veel breder toerental beschikbaar.

4 * Geen kans op verlies van je chiptuning.

5 * Snel en gemakkelijk te demonteren voor een garagebezoek.

 

Het verschil tussen onze Externe ECU en een PowerBox ?

De Powerbox ziet geen turbodruk. Hoe weet deze Box dan of er wel voldoende samengeperste lucht is om extra brandstof in te spuiten? Een tuningbox ontvangt geen toerental of versnellingsgraad van de motor en laat dus onnauwkeurig te veel brandstof inspuiten. Een digichip past alleen de brandstofdruk aan en niet de turbodruk, verre van ideaal dus. Met als resultaat te veel roet, maar dat zie jij helaas niet door het roetfilter in de luitlaat. Een Powerbox  geeft helaas vaak pas problemen na een wat langer gebruik. Bij de nieuwe Audi en VW motoren zien wij dat een powerbox vaak niet goed werkt met een opf filter in de uitlaat. Wij raden als Audi chiptuning specialist dan ook echt aan om een geavanceerde externe ECU tuning te nemen. Daarmee gaat het wel prima, en behaal je een heel goed resultaat.

Geavanceerde Externe ECU van Ventura Tuning inclusief kabelboom

Klanten verwarren regelmatig onze geavanceerde Externe 3D-ECU met een powerbox. Een powerbox is een simpel kastje met 1 kabel en 2 stekkertjes die alleen de brandstofdruk statisch (zonder kennis) flink verhoogd.

powerbox-1

Powerbox digi-chip mod 1

powerbox-2

Powerbox mod 2

powerbox-3

Power box mod 3

De simpele powerboxen ook wel Digi-chip genoemd vind je in diverse uitvoeringen. Ondanks de prachtige beloften en de vele reclames geeft dit absoluut niet het zelfde resultaat als een Externe 3D ECU. Daarom is een Powerbox ook zo goedkoop. Wat in eerste instantie aanlokkelijk klinkt. Vaak beloven de leveranciers jou in hun offerte gouden bergen extra pk's. Helaas blijkt dit in de praktijk vaak anders te zijn.

Waarom raden wij OBD tuning niet aan.

OBD tuning houdt in dat de software die in de ECU computer van de auto zelf staat via een laptop wordt uitgelezen.  Daarna wordt de originele software aangepast en terug geschreven over het originele programma in de computer van de auto zelf (dit wordt vaak flashen genoemd). De originele fabrieks-software wordt dus echt overschreven.  Als je op deze manier je automotor chiptuned verander je de Vastakeys (het DNA) van je motorsoftware. Iedere autofabrikant herkent dit gelijk en zal onmiddellijk de fabrieksgarantie + de coulance garantie beperken.

Leaseauto gemakkelijk weer origineel maken

Dat is wat je niet wilt, zeker niet als je een getunede leaseauto rijdt. Even voor een garage bezoekje de originele software terugplaatsen is zinloos. De autofabrikanten zijn zo slim dat zij via een ander gedeelte in de computer gelijk zien dat er onrechtmatige software (invallid of corrupted) software op de computer van de auto heeft gestaan. Daarom kiezen steeds meer mensen voor externe chiptuning omdat die manier van tunen de Vastakey van jouw computer niet aanpast.

vierkant-bmw
vierkant-audi
mercedes-benz
vierkant-volkswagen