Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto
Home »
Om een goede Externe ECU te kunnen ontwikkelen moet je als fabrikant van chiptuning over een eigen research en development afdeling beschikken. Veel kennis van moderne benzine / diesel motoren is echt een Must.
Chiptuning gaat veel verder dan alleen kennis hebben van de inspuiting, turbolader, timing. uitlaatgasdruk, etc. De werking van een automotor is namelijk een zeer complex geheel.
Je kijkt eerst naar de belasting die de fabrikant de motor standaard heeft gegeven en de specificaties per onderdeel om te zien hoeveel veiligheidsmarge er per onderdeel is. Daarna wordt er een kabelboom op maat gemaakt, 1 turbodruksensor-1, 2 turbodruksensor-2, 3 brandstofinspuiting, 4 nokkenas. Afhankelijk van de manier van communicatie van de originele computer van de auto wordt er een computer ontwikkelt die razendsnel kan communiceren met de originele ecu en data realtime kan transformeren.
Daarna kan je beginnen met dataloggen tijdens meerdere ritten op straat en zo breng je digitaal het profiel van de motor in kaart. Aan de hand van die data kan je beginnen met de basis van het chiptuning programma. Wat erg belangrijk is dat de aanpassingen onder alle omstandigheden de juiste hoeveelheid lucht en brandstof mengen en weent wanneer er wel en wanneer er geen extra koppel (trekkracht) en PK,s beschikbaar mogen komen.
Het ontwikkelen van Specialistische Chiptuning is een hele klus maar dit resultaat zie je terug in het eindresultaat.
Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto