Hulp nodig bij de juiste keuze?Bel ons voor vrijblijvend advies

Chiptuning Mercedes-Benz

Chiptuning » Mercedes-benz

Onderstaande links laten u ons totaal aanbod zien van alle chiptuning mogelijkheden voor uw Mercedes versie. Voor ieder type model en motor hebben wij de beste chiptuning oplossing ontwikkeld. Door onze chiptuning specialisatie voor het merk Mercedes besteden onze engineers erg veel tijd om alle uitvoeringen uitgebreid te testen. Wekelijks plaatsen wij hier de updates voor de nieuwste Mercedes modellen zo kunt u simpel uw Model en type motor selecteren voor de juiste chiptuning. Constateert u dat uw model of uw motor type er niet tussen staat laat ons dit dan even weten dan nemen wij contact met u op. info@venturatuning.nl

Chiptuning van jouw Auto zorgt voor

Meer vermogen | Meer trekkracht | Lager brandstofverbruik

Veilig uw Mercedes-Benz professioneel laten Chiptunen?

Chiptuning Mercedes laat uw auto een stuk fijner rijden. Mercedes heeft in de DTM uitgebreid laten zien welk potentieel hun motoren hebben. Tuning is dus zeer goed mogelijk bij de automotoren van Mercedes. Jarenlang wonnen hun coureurs het fameuze DTM-kampioenschap en lieten zij Audi en BMW ver achter zich.

1.6 Liter Mercedes Turbomotor voor de Formule 1 auto’s

Als kroon op het werk van Mercedes zijn de 6 opeenvolgende F1 wereldkampioenschap titels. Hun 1.6 Liter turbo Hybridemotor was jaren lang het paradepaardje en behoorde tot de beste motoren ter wereld. De betrouwbaarheid en de techniek van Mercedes motoren staat op eenzame hoogte. Samen met het nette brandstofverbruik. Wij werken bij het ontwikkelen van tuning Mercedes met dezelfde gedachte. Perfectie tot in detail, zo krijgen wij tevreden klanten en dat maakt ons blij.

Mercedes motoren en het milieu, i.c.m. chiptuning

Mercedes moet net als alle andere fabrikanten allerlei maatregelen doorvoeren om de emissies van hun motoren te verlagen. Een van de maatregelen die Mercedes bij hun motoren veel gebruikt is het vertraagt openen van de gasklep. Zolang er geen lucht beschikbaar is in de motor kan er ook niet volop brandstof worden ingespoten en zo druk je simpel de uitstoot voor de emissie test. Maar als je bij laag toerental geen trekkracht hebt trek je de motor al gauw door naar een hoger toerental. Wat voor meer verbruik en een hogere uitstoot zorgt. Dat is minder goed voor het milieu! Veel Mercedes-rijders kiezen daarom voor chiptuning Mercedes. Dit heeft als voordeel dat meer trekkracht bij een laag toerental veel zuiniger rijdt.

Mercedes CDi Turbo Diesel motoren en tuning

De Mercedes CDi turbo-dieselmotoren zijn natuurlijk wereldwijd bekend. Iedereen kent de diesel taxi’s waarvan de motoren gemakkelijk 1 miljoen kilometer mee gaan. Inmiddels is bij de nieuwste generaties cdi motoren de levensduur wel iets ingekort. Maar de motoren zijn ook kleiner geworden en krachtiger. Een 2.0 CDi diesel wordt vaak vervangen door een 1.6 liter CDi diesel en ze leveren meestal meer vermogen. Gelukkig kunnen wij chiptuning Mercedes op de 1.5 en 1.6 CDi motoren ook prima doen. De trend van downsizing wordt steeds verder door gevoerd en een CDi motor moet steeds minder uitstoot hebben. Helaas gaat een laag verbruik en een lage uitstoot van de motor niet hand in hand. Maar Adblue verbetert de emissie wel wat. En met gebruik van Fuel2Power additief wordt de motor echt een stuk schoner.

Chiptuning Mercedes bij Benzine CGi Turbomotoren

De moderne Mercedes CGi Benzine turbomotoren worden steeds populairder. Zuinig efficiënt en wat eerst begon met de 1.8 CGi motoren werd vervolgens opgevolgd door de populaire 2.0 CGi motoren. Deze werden daarna vervangen door modernere 1.6 CGi motoren. De nieuwste 1.3 CGi motoren die in samenwerking met Renault zijn ontwikkeld. Zijn van sublieme kwaliteit en worden in vele Mercedes-modellen ingezet. Dagelijks voorzien wij de nieuwe 1.3 Gi motoren van onze Mercedes-chips en onze klanten zijn zeer content met ons resultaat. Voor de iets luxere auto’s zoals de C klasse zijn er de geheel nieuwe en wat zwaardere 1.5 CGi motoren die nog net even wat meer vermogen leveren. Superefficiënt en een zeer fijne motorloop. Maar ja, als je een 2.0 CGi motor gewend bent, dan wil je toch graag wel wat meer vermogen. Daarom is tuning Mercedes ook zo populair, want juist die souplesse maakt het rijden zo prettig.

Directe brandstof injectie bij moderne CGi benzine motoren

De prachtige Mercedes CGi  benzine motoren zijn sinds 10 jaar uitgerust met directe benzine-injectie. Op deze manier kan je veel nauwkeuriger de benzine inspuiten vlak voordat je het mengsel ontsteekt. De benzine wordt direct in de cilinderkamers ingespoten. Dit biedt als voordeel de nauwkeurigheid qua moment van inspuiting en de precieze hoeveelheid benzine-inspuiting. Maar directe inspuiting heeft ook zeker nadelige effecten. Je wilt eigenlijk graag dat de lucht en de benzine goed gemengd zijn voordat je het ontsteekt en daar is bij directe benzine-injectie te weinig tijd voor. Zo ontstaat een onvolledige verbranding waarbij meer roet ontstaat en de motor sterk vervuild. Deze vervuiling heeft een groot nadelig effect voor de motor en voor mens en dier. Daarom trachten wij bij chiptuning Mercedes al bij een wat lager toerental wat meer turbodruk toe te passen, dit vermindert de vervuiling en de motor hoeft niet onnodig doorgetrokken te worden tot een hoger toerental.

Fijnstof filters bij directe benzine-inspuiting

Aangezien het fijnstof en roet zeer ongezond is voor mens en dier hebben de Mercedes CGi motoren sinds augustus 2018 fijnstoffilters in het uitlaatsysteem gekregen. Ook motoren met een fijnstoffilter kunnen uitstekend voorzien worden van chiptuning Mercedes. Een fijnstoffilter werkt eigenlijk net zoals een roetfilter bij een dieselauto, alleen is de structuur van een fijnstoffilter inwendig net even wat anders. De stofdeeltjes worden in het filter opgevangen en als het filter “Vol” is zit dan wordt het volledig automatisch door een regeneratieproces schoon geblazen. Er wordt dan een klein beetje benzine op een ander tijdstip voor het fijnstof filter ingespoten, hierdoor ontstaat een zeer hoge temperatuur en door deze vuurstorm verbranden de onverbrande roet en fijnstofdeeltjes alsnog en is het fijnstoffilter weer schoon, en klaar voor verder gebruik.

Directe brandstof inspuiting bij turbo diesel motoren

Bij moderne dieselmotoren die voorzien zijn van hoge druk commonrail inspuiting wordt rechtstreeks de diesel onder zeer hoge druk in de verbrandingskamers ingespoten. De laatste decennia is de diesel inspuitdruk alsmaar toegenomen, 2250 bar is al geen uitzondering meer. Met chiptuning Mercedes proberen wij de brandstofdruk zo efficiënt mogelijk in te zetten bij het opbouwen van het koppel van de motor. Ondanks steeds hogere inspuitdrukken lukt het de fabrikanten nog steeds niet om de lucht en de diesel voldoende te laten mengen in de motor. Hierdoor ontstaat overmatig roet tijdens de verbranding en dit roet komt via de EGR klep weer terug in de motor en uiteindelijk versmeert de motor enorm. Het roet zet zich overal af op de kleppen, zuigerveren en uiteindelijk belandt het in de motorolie. Daarom is ons advies gebruik altijd Fuel2Power diesel additief, dit zorgt voor een completere verbranding en minder roet.

Roetfilters bij Mercedes-dieselmotoren

Vanaf 2007 worden de moderne CDi motoren van Mercedes uitgerust met roetfilters. Een roetfilter verzamelt de overgebleven roetdeeltjes en de computer van uw Mercedes registreert door 2 sensoren dat het filter vol raakt. Dan vindt er bij voldoende temperatuur een regeneratieproces plaats waarbij door het inspuiten van extra diesel voor het roetfilter door een grote vlammenzee het onverbrande roet alsnog volledig moet verbranden. In de theorie een mooi bedacht systeem, maar in de praktijk blijken roetfilter systemen toch wel gevoelig te zijn. Korte stukjes rijden geeft veel roet maar er is dan onvoldoende temperatuur om het roetfilter te kunnen gaan reinigen. Zo komt het vaak voor dat roetfilters gaan dichtzitten en dat de Mercedes-dealer met hun testapparatuur het roetfilter Manueel moet reinigen. Geen leuke klus, maar wel noodzakelijk want bij te veel tegendruk kan de turbolader schade oplopen. Onze chiptuning Mercedes houdt permanent rekening met het roetfilter van uw Mercedes, als er geen turbodruk beschikbaar is zal ons systeem nimmer extra brandstof inspuiten. Dit doet ons TDB-systeem permanent en voorkomt onnodig roetproductie.

Moderne Mercedes CDi dieselmotoren met Adblue

Mercedes moet de Nox in de uitlaatgassen reduceren en spuit daarom bij de moderne versies

Ad-blue in om de uitlaatgassen na te behandelen. Hoe “kouder” wij uw dieselmotor zouden afstellen bij Mercedes chippen des te minder nox stoot uw motor uit, hoe warmer wij uw motor afstellen des te meer nox stoot uw motor uit. De nox verbindingen in de uitlaatgassen reageren met de Ad-blue (ureum) en zo wordt de nox omgezet in stikstof en water.

Er zijn ook motor versies, tegenwoordig waar er maar liefst 2 keer ad-blue wordt ingespoten, om zo de nox nog verder te laten dalen. In de toekomst zal het effect van nox verlaging alleen nog maar worden verbeterd immers alle autofabrikanten moeten van de Europese Unie er zorg voor dragen dat hun nieuwe auto’s steeds schoner worden en de emissies drastisch dalen anders als de fabrikanten de gestelde uitstoot waarden niet halen dan krijgen zij enorme boetes. Fuel2Power kan hierin een oplossing bieden.

RSR Cat Uniek Mercedes
EGR klep bij Moderne Mercedes Dieselmotoren

Om de hoeveelheid stikstoffen in de uitlaatgassen drastisch te doen laten dalen gebruikt BMW een EGR klep op haar motoren. Via een omloopkanaal wordt er een gedeelte van de “verbrande” uitlaatgassen teruggevoerd naar het inlaatspruitstuk om zo het zuurstofpercentage in het nieuwe lucht/brandstof mengsel te verlagen waardoor de verbranding trager maar completer verloopt en er minder Nox vrijkomt. Het grote nadeel voor de werking van de EGR klep is dat er niet alleen oude uitlaatgassen terugkomen in het inlaatspruitstuk, maar ook enorm veel roet, wat vaak een goede werking van de EGR klep in de weg staat en voor vervelende storingen kan zorgen. Door het gebruik van Fuel2-Power dieseladditief i.c.m tuning Mercedes merken wij aanzienlijk minder roetafzetting in de motoren, heel simpel, er wordt minder roet geproduceerd door een betere verbranding.

Blue Efficiency van de Mercedes-motoren

Mercedes is heer en meester in het ontwikkelen van nieuwe technieken in hun benzine en dieselmotoren en alles draait om perfectie. Bij de 1.6 CGi motoren hebben ze een prachtig lifthoogte systeem van de kleppen toegepast wat afhankelijk van de last vol elektronisch kan worden bijgesteld.

Injectorproblemen bij Mercedes-motoren

Bij de oudere 2.7 5 cilinder en de 2.2 CDi motoren heeft Mercedes wel wat problemen met de injectoren gekend. Dit is altijd keurig onder garantie opgelost en de laatste 6 jaar komen injectorproblemen nagenoeg niet voor. Bij de 2.2 CDi-motoren betrof het een compleet nieuwe piezo injector van Delphi die vervangen is door een solenoïde injector en zo zie je dat de service van Mercedes dit mooie merk heeft groot gemaakt. Dagelijks voorzien wij de nieuwste Mercedes-modellen van chiptuning Mercedes-Benz en dat gaat uitstekend, Mercedes maakt hun premium status wat dat betreft meer dan waar.