Hulp nodig bij de juiste keuze?Bel ons voor vrijblijvend advies

BMW Chiptuning Specialist

Ventura Geavanceerde Externe ECU

Waaraan herken je een echte BMW-Chiptuning Specialist ?

  1. Wij leveren chiptuning aan officiële BMW dealers, andere BMW dealers sturen hun klanten door.
  2. Op maat tuning optie, ipv een voorgeprogrammeerd systeem, incl de officiële BMW Merkstekkers.
  3. 100% Gegarandeerd geen verlies van de tuning software tijdens software update door uw dealer.
vierkant-bmw
vierkant-audi
mercedes-benz
vierkant-volkswagen

BMW Rijervaringen

9.5 GEBASSEERD OP 511 BMW RIJERVARINGEN
Uitstekend 93%
Goed 7%
Voldoende 0%
Matig 0%
Slecht 0%

Direct uw BMW Chiptunen

Performance is our success

Bekijk direct wat wij kunnen betekenen voor uw auto

Gespecialiseerde BMW Chiptuning

Informatie over BMW Chiptuning

Veilig jouw nieuwe Bimer voorzien van extra vermogen, dat wil toch iedere BMW liefhebber. Ventura Tuning biedt als ervaren tuning fabrikant deze optie met onze geavanceerde externe 3D ECU. Zo hoeft niet de originele software in de computer van jouw auto aangepast te worden. Er wordt een  Externe 3D ECU geplaatst net zoals een portable harddisk die je thuis bij de computer gebruikt. Hierin staat de tuning data. Wel zo'n prettig idee, en perfect resultaat !

OBD tuning (tuning in de auto computer zelf)

Bij chiptuning in de computer zelf vaak OBD tuning genoemd, ziet de BMW fabriek in Munchen gelijk dat de Vastakeys (het DNA van de software) is aangepast. Zodra ze dit constateren vervalt  100% jouw Fabrieksgarantie !

Jouw voordeel met Externe tuning is dat jij de chiptuning zelf simpel en snel kan verwijderen. Voor dat je naar je dealer gaat haal je de tuning even tijdelijk uit je auto. En 100% geen Chiptuning verlies als tijdens een garagebezoek je dealer een software update uitvoert. Het verlies van de tuningsoftware is namelijk voor vele liefhebbers echt een doorn in het oog. Je moet met OBD tuning telkens terug naar de tuner om de chiptuning weer te laten herstellen.

Het nadeel van Externe tuning

Je kan de koppelbegrenzers niet opschuiven. Voor 99% van de BMWliefhebbers is dit totaal geen belemmering.

Ontwikkeling van Chiptuning

Chiptuning gaat veel verder dan alleen kennis hebben van de inspuiting, turbolader, timing, uitlaatgasdruk, etc. De werking van een automotor is namelijk een zeer complex proces. Je kijkt eerst naar de belasting die de fabrikant de motor standaard heeft gegeven. En daarna naar de specificaties per onderdeel om te zien hoeveel veiligheidsmarge er per onderdeel is. Dan pas wordt de kabelboom op maat gemaakt, 1 is turbodruk-1, 2 is turbodruk-2, 3 is brandstofinspuiting, 4 is nokkenas 5 is de luchtmassameter. Afhankelijk van de manier van communicatie van de originele computer van jouw auto. Wordt er een computer ontwikkelt die razendsnel kan communiceren met de originele ecu  en realtime data kan transformeren. Daarna kan je beginnen met dataloggen tijdens meerdere ritten op straat. En zo breng je digitaal het karakter van de motor in kaart. Aan de hand van die data kunnen wij beginnen met de basis van ons chiptuning programma. Wat erg belangrijk is dat de aanpassing onder alle omstandigheden de juiste hoeveelheid lucht en brandstof mengen. En weten wanneer er wel en wanneer er geen extra koppel (trekkracht) en PK's beschikbaar moeten komen.

 

Het ontwikkelen van Goede chiptuning is een enorme klus maar dit zie jij terug in het resultaat !

 

9.5 GEBASSEERD OP 511 BMW RIJERVARINGEN
Uitstekend 93%
Goed 7%
Voldoende 0%
Matig 0%
Slecht 0%

 

Chiptuning BMW M135i 306 PKChiptuning BMW 220i G42 184 PKChiptuning BMW 120i 178 PK F40Chiptuning BMW 330i G20-G21 258 PK

Nieuwe BMW G series

Inmiddels is de nieuwe BMW 3 serie G20 G21 geïntroduceerd en is er ook weer een compleet nieuwe 330e verschenen. Voortbordurend op de basis van de vorige 330e maar met 2 flinke wijzigingen aan de 2.0i Turbo benzine motor en ook de elektrische range is flink verhoogd. Vooral de kortstondige over boost functie heeft deze fijne motor nog meer rijplezier gegeven. Met chip tuning kunnen wij het onbenutte potentieel van de 2.0i verbrandingsmotor verder verhogen wat het rijplezier vergroot. Inmiddels zijn wij op onze testafdeling nog aan het verder kijken of wij bij de nieuwe 330e de hybride capaciteit kunnen optimaliseren. Als tuning fabrikant zijn wij niet snel tevreden omdat de weg naar perfectie veel tijd vergt maar vaak na verloop van tijd wel het mooiste resultaat geeft.

Nieuwe lijn Benzine turbomotoren (B38 - B48 - B58)

In 2015 kwam BMW met een volledig nieuwe motoren reeks. De 1.5 liter B38 3 cilinder motor werd geïntroduceerd met standaard 109 en 136 PK. De 2.0 liter B48 motor met 184 pk standaard of 252 PK en als kroonjuweel de B58 motor met 326 PK later 340 PK en en 360 PK en inmiddels als 374 PK in de M340i. Dankzij nieuwe technieken en een geïntegreerde intercoolers bij de B48 en B48 motoren in het inlaatspruitstuk was dit weer een enorme stap vooruit in de techniek. Door de enorme vraag naar tuning voor deze moderne BMW motoren hebben wij als BMW chip tuning expert besloten opnieuw een 3 tal verschillende nieuwe testauto’s aan te schaffen. Onze visie is het beste resultaat krijg je alleen door longrun testen met een auto. Een methode die wij nu inmiddels bijna 10 jaar hanteren en die zich al meermaals heeft bewezen. Door de meer kanaal kenveld techniek van onze geavanceerde externe ecu kan je zo prachtig de data van de motor aanpassen zodat je alleen het resultaat van de chip tuning ervaart en verder merk je niet dat er op het originele systeem wordt ingebroken. De techniek hiervoor is in onze eigen research en development afdeling ontwikkeld en is een evolutie van vele jaren.

BMW benzine Hybride motoren 330e 530e 740e

Na het invoeren van de B48 motor in 2015 volgde iets later dat jaar de 2.0i hybride motor in de BMW 330e. Elektro power als ondersteuning van de brandstofmotor om zo een lagere emissie te kunnen behalen en in steden of dorpen volledig elektrisch te kunnen rijden. Volledig elektrisch rijden is natuurlijk ook mogelijk bij woon werkverkeer. Afstanden tot zo,n 40 km bleken goed haalbaar en geven een totaal nieuwe beleving door het ontbreken van het geluid van de verbrandingsmotor als je puur elektrisch rijdt. Vooral het enorme koppel van deze aandrijflijn maakte deze auto enorm populair bij rijders die daarvoor bijvb voor een BMW 330d hadden gereden. De grootste uitdaging voor ons als tuning expert was het koppel en het vermogen van de brandstofmotor verhogen zonder dat dit een nadelig effect had op de samenwerking met de elektromotor ondersteuning. Na veel testen en fine tuning bleek dat door een goede afstelling van de brandstofmotor dat de elektrische radius gemiddeld zo'n 25 kilometer meer werd omdat de elektromotor bij laag toerental minder ondersteuning hoefde te bieden. Tijdens testen om ook het vermogen van de elektromotor te verhogen kwamen wij er gauw achter dat de beperkte accucapaciteit dan wel heel snel de beperkende factor was, hier zijn wij dus in een later stadium van afgestapt.

Chiptuning BMW Benzine Turbomotoren

Sinds 2007 hebben wij ons ook als fabrikant en ervaren BMW expert gericht op de motortuning voor BMW turbobenzine motoren. De mooie 3.5i 6 in lijn N54 met 2 turbo’s was de eerste BMW benzine turbomotor waarvoor wij onze tuning op maat hebben ontwikkeld. Via een bevriende BMW dealer hebben wij destijds een BMW met deze motor beschikbaar gesteld gekregen en al gauw bleek 400 PK uit deze motor een geweldige oplossing. Het resultaat was zelfs zo goed dat door het enorme koppel de M3 van die tijd het vaak bij de nul naar 100 sprint moest afleggen.

BMW N20 Benzine Turbomotoren generatie

In 2011 kwamen eerst de 116i en 118i en niet veel later de 114i N20 motoren beschikbaar. 1600 CC turbomotoren die voor die tijd ongekend veel koppel hadden en relatief veel vermogen haalden uit een kleine cilinderinhoud. Daarna volgde in 2012 de nieuwe 320i en de 328i N20 motoren in de 3 serie. Vooral de 320i motor werd in de 3 serie erg veel getuned omdat deze prijstechnisch een stuk aantrekkelijker was dan de 328i. De 328i was overigens ook een 2.0i turbomotor maar al hoewel vele BMW rijders dachten dat deze motoren volledig identiek waren had BMW toch een paar verschillen tussen deze motoren aangebracht waaronder zuigers met een dikkere zuigerbodem. Daardoor kon het vermogen van de 328i meer verhoogd worden omdat deze zuigers meer turbodruk aankonden. Als BMW specialist pluizen wij zo,n motor achter de computer eerst helemaal uit elkaar om de onderdelen te bekijken, onderdeel nrs te vergelijken en de belasting per onderdeel vast te stellen. Zo weten wij voordat wij met de tuning ontwikkeling van een motor starten gaan waarmee wij rekening moeten houden.

Chiptuning d.m.v geavanceerde Externe ECU  steeds populairder door Super resultaat.

Door de zeer goede resultaten is de geavanceerde externe ecu mateloos populair geworden onder BMW rijders over de hele wereld. Gezien de vele mooie recensies op de BMW forums zijn de gebruikers erg blij met ons product. Inmiddels leveren wij de geavanceerde Externe ECU aan 36 landen wereldwijd. Vooral de feedback van BMW rijders van overal over de wereld geeft ons werk zeer veel voldoening. De 330e motor is bijvoorbeeld zowel in Denemarken als in Malaysia mateloos populair, terwijl in Duitsland de 330d het veel beter doet.

 

Geschiedenis ontwikkeling BMW Chiptuning

15 jaar terug hebben wij bij Ventura Tuning besloten om ons te specialiseren in het chippen van BMW motoren. De reden hiervan was dat wij steeds meer motoren voorzagen van BMW tuning en het sportieve hart van deze mooie motoren ons als BMW tuning expert enorm aansprak.

BMW 2.0d en 3.0d Turbo Dieselmotoren

Eerst ging onze aandacht vooral uit naar de 2.0d en 3.0d Turbodieselmotoren omdat dit prachtige motoren zijn die zich erg goed lenen voor extra power en wat is er nou leuker om BMW liefhebbers nog wat meer vreugde am fahren te geven. Het gevoel van koppel wat je in de stoel drukt en het klimmen van de toerenteller tot dat het maximale toerental wordt bereikt, beleving daar valt en staat alles mee. Als chiptuning fabrikant en ervaren BMW tuning expert steken wij hier dan ook voor iedere motor enorm veel tijd in tijdens het testen want er is niks zo leuk als een blije klant.

OBD Chiptuning

Eerst voorzagen wij de motoren van nieuwe software door middel van OBD tuning in de computer zelf. Maar al gauw werd ons als BMW tuning specialist duidelijk dat veel BMW rijders zich mateloos ergerden aan het verlies van hun tuningsoftware tijdens een onderhoudsbeurt bij hun dealer als er een software-update door BMW werd uitgevoerd. Wij moesten hier met een goede oplossing voor komen. Ons uitgangspunt was dat het resultaat goed moest zijn en er geen betrouwbaarheid issues konden ontstaan.

Een Powerbox vinden wij geen alternatief

Een Powerbox is in onze ogen als BMW chip-tuning specialist geen optie voor een hoogwaardige BMW motor. Daarom hebben wij de stoute schoenen aangetrokken en is de geavanceerde externe ecu ontwikkeld. Een volwaardige compacte computer die veelal door 8 BMW stekkers gekoppeld wordt aan de originele BMW ECU en waarin wij geheel op maat de tuning voor uw BMW kunnen schrijven via kenvelden net zoals dit in de computer van uw BMW gebeurd, perfectie tot in detail.

Klaar om mijn auto te laten chiptunen?

Jouw auto Goed laten chiptunen zonder zorgen achteraf.