Hulp nodig bij de juiste keuze?Bel ons voor vrijblijvend advies

Geavanceerde Externe ECU  is geen > Powerbox.

Home » Powerbox

geavanceerde-externe-ecu-base
Brandstofdruk Ongecontroleerd Zeer Nauwkeurig
Timing Nee Ja
Injectieduur Nee Ja
Koppel bewaking Nee Ja
Versnellingsgraad motor Nee Ja
Vermogenswinst Erg Matig Zeer Goed

Toerental  Onze externe ECU is een razend snelle computer. Deze ontvangt continue het motor toerental via het nokkenassignaal of rechtstreeks via de canbus. Een van de motor kenvelden die erg belangrijk is.

 

Koppel berekenen De externe ECU kan het koppel (de trekkracht) berekenen en meet via het nokkenas signaal de versnellingsgraad van de motor. Bij gebruik van de canbus zien wij de last van de motor direct.

 

Inspuit duur verlengen Indirect wordt de inspuit duur van de brandstof verlengt. De injectoren spuiten zo langer de brandstof in.

 

Het op spin moment van de turbo Het begin moment van het opspinnen van de turbo wordt aangepast. dit resulteert in meer trekkracht gelijk van onderuit.

 

Het opbouwen van de turbodruk Het verloop van de opbouw van de turbodruk wordt aangepast . (Zo komt meer trekkracht over een breder toerental gebied beschikbaar).

 

Max Turbodruk bewaking De turbo overdruk beveiliging blijft keurig in takt! en de Max turbodruk ligt netjes vast in ons chiptuning programma en wordt continue via de turbodruk sensoren bewaakt.

 

Lastafhankelijke brandstof correctie Daarnaast wordt bij een  gaspedaalbeweging de brandstofdruk en de turbodruk last afhankelijk aangepast. Hoeveel vraag is er en hoeveel belasting bepalen samen de som.

 

Brandstofbesparing

Ons systeem probeert de brandstofdruk bij lagere toerentallen gelijk wat te verhogen. Zo dat de brandstof fijner verneveld wordt ingespoten, mits er voldoende turbodruk aanwezig is. Als wij de brandstof fijner verneveld inspuiten dan kan jij met minder brandstof dezelfde PK's halen en kan je effectief brandstof besparen of wat meer brandstof inspuiten wanneer jij de extra PK's nodig bent.

Simpel samengevat worden lucht en brandstof exact op tijd in de juiste verhouding gemengd. Zo ontstaat er geen extra overbodig roet en wordt jouw roet/fijn stof filter niet onnodig overbelast.(van roet naar rendement).

 

Wat doet een PowerBox

Een Powerbox ziet helemaal geen turbodruk. Hoe weet de Powerbox dan of er wel voldoende lucht is om extra brandstof in te spuiten? Een Powerbox ziet geen toerental en versnellingsgraad van de motor en laat dus ongecontroleerd veel te veel brandstof op een onjuist moment inspuiten. Een powerbox past alleen de brandstofdruk aan en niet actief de turbodruk, verre van ideaal. Resultaat = veel meer roetproductie, maar dat zie jij helaas niet direct door het roet/fijn stof filter. Maar een Powerbox  geeft vaak problemen na een wat langere tijd in gebruik.

Klanten verwarren regelmatig de Geavanceerde Ventura Externe 3D-ECU met een powerbox. Een powerbox is een simpel kastje met 1 kabel en 2 stekkertjes die alleen de raildruk statisch (zonder kennis) wat verhoogd.

powerbox-1

Powerbox digi-chip mod 1

powerbox-2

Powerbox mod 2

powerbox-3

Powerbox mod 3

De simpele powerboxen ook wel digi-chip genoemd vind je in diverse uitvoeringen. Ondanks de prachtige beloften en de vele reclames geeft dit absoluut niet het zelfde resultaat als een geavanceerde Externe 3D ECU van Ventura Tuning, daarom is een powerbox ook zo veel goedkoper. wat in eerste instantie aanlokkelijk klinkt. Vaak beloven de leveranciers u op papier gouden Bergen Extra PK's. Helaas de waarheid blijkt vaak anders.

vierkant-bmw
vierkant-audi
mercedes-benz
vierkant-volkswagen