Hulp nodig bij de juiste keuze?Bel ons voor vrijblijvend advies

Chiptuning Kia

Chiptuning » Kia

Om het voor u zo makkelijk mogelijk te maken laten wij u hier onder ons volledige overzicht van alle opties voor de chiptuning van uw Kia zien. Voor ieder model en elk type motor hebben wij de perfecte chiptuning optie. Onze specialisten testen ieder model stuk voor stuk met onze test apparatuur om zo het fijnste resultaat voor u te behalen. Zeer regelmatig plaatsen wij hier de nieuwste versies voor Kia er bij zo kunt u gemakkelijk de chiptuning voor uw Kia uitzoeken. Mocht u ondanks al onze inspanning uw Type auto of Type motor niet kunnen vinden neem dan even contact met ons op en dan helpen wij u natuurlijk graag. info@venturatuning.nl

Chiptuning van jouw Auto zorgt voor

Meer vermogen | Meer trekkracht | Lager brandstofverbruik

Veilig uw Kia professioneel laten Chiptunen?

Kia heeft de afgelopen 10 jaar een enorme inhaalslag gemaakt, zeker ook op motoren gebiedt. Waar zij eerder echt achter de europese autofabrikanten aan liepen en volgde wordt er nu volop ontwikkeld. De T-GDi benzine turbomotoren zijn zeer hoogstaand en hebben een fijne power band i.c.m. een zeer net brandstofverbruik. Met chiptuning Kia kunnen we vaak het brandstofverbruik nog verder verlagen omdat u eerder kunt overschakelen naar een hogere versnelling. Het unieke aan deze motoren is tevens een opwarm programma voor de motor.  Zolang de motor koud is wordt de turbodruk niet volledig afgegeven aan de motor maar “rond gepompt”. Is de motor eenmaal netjes op temperatuur dan wordt de omloop klep gesloten en komt het ware potentieel van deze fijne turbomotoren ter beschikking. Ook de CRDi diesel motoren hebben een fijn karakter wel is het zo dat je de inspuiting van de injectoren bij sommige motoren iets te duidelijk hoort. Fuel2Power kan dit geluid verzachten, het hoge koppel bij deze motoren is zeer plezierig.

Kia motoren en millieu maatregelen

Net als bij andere fabrikanten heeft kia ook te maken met de strenge europese milieu maatregelen. Daarom worden nieuwe technieken in de Kia motoren toegepast en zit er een delay filter op het elektronisch gaspedaal. Hierdoor wordt de gasklep vertraagd geopend en vindt er geen heftige verbranding plaats bij laag toerental waardoor de motoren in het WLTP testgebied minder uitstoot hebben. Minder uitstoot bij een laag toerental in het WLTP testgebied betekend ook minder trekkracht dus veel rijders zijn geneigd om de motor door te trekken naar een wat hoger toerental wat de uitstoot beperking natuurlijk niet ten goede komt. Een completere verbranding in de motor zelf zou veel effectiever zijn. Met chiptuning Kia kunnen wij op een aangename manier de trekkracht van de motor al bij laag toerental verhogen, de motor wordt daardoor veel soepeler en dat rijdt nog veel aangenamer.

Kia CRDi Turbo diesel motoren.

De Kia CRDi motoren krijgen een steeds fijner motorkarakter maar hebben nog een beetje een groffe motorloop. Wat wij hier mee proberen te zeggen is dat je het dieselgeluid en soms het nagelen wat meer hoort t.o.v. de meeste europese motoren. De reden hiervan is niet precies bekend, maar het zou kunnen dat Kia wat met de timing van de motoren speelt om zo de emissie uitstoot terug te dringen. Wel zijn de motoren erg geschikt voor Chiptuning Kia door hun robuste bouw kunnen zij wat extra vermogen goed aan. Volkswagen deed dit spelen met de timing eerder ook bij de Golf 6 TDi motoren vooral de 1.6TDi was daar echt een voorbeeld van. Door de steeds toenemende inspuitdrukken van de diesel wordt de brandstof fijner verneveld ingespoten en ontbrand deze makkelijker. Toch blijft bij een dieselmotor nog steeds veel roetproductie tijdens de verbranding, simpelweg omdat er onvoldoende mengtijd is tussen de lucht en de ingespoten dieselolie. Met fuel2Power diesel additief kunt u het roeten met circa 70% terugdringen.

Kia T-GDi Turbo Benzine motoren.

De nieuwste generaties Kia T-GDi turbo benzine motoren de 1.0 T-GDi, 1.4 T-GDi, 1.6 T-GDi zijn in vrijwel alle Kia modellen mateloos populair. Daarnaast is er ook nog de 2.0 T-GDi motor maar door de hogere uitstoot wordt deze mooie zwaardere motor in Nederland helaas veel minder verkocht. Eigenlijk alleen in de Optima en in de zeer Luxe Stinger zie je de 2.0 T-GDi motor terug. De Kia T-GDi motoren zijn allemaal voorzien van directe benzine injectie en een warmloop programma. Als je met een T-GDi motor gaat rijden dan merk je wel gelijk dat er onderin bij laag toerental niet heel veel trekkracht beschikbaar is. Dit heeft alles met de WLTP keuring te maken om maar te zorgen dat de motoren beneden een bepaalde norm blijven anders worden de auto\\\’s onbetaalbaar voor de meeste klanten. Met chiptuning Kia kan uw Kia motor zeer aangenaam geüpgraded worden en dat geeft u veel extra rijplezier. En als u wilt kan onze Chiptuning Kia net zo snel en simpel weer worden verwijderd, ideaal voor als uw Kia even naar de garage moet.

Directe brandstof injectie bij Kia T-GDi benzine motoren.

De moderne Kia T-GDi benzine turbomotoren beschikken tegenwoordig allemaal over directe benzine injectie. Motoren met directe benzine injectie zijn perfect te voorzien van chiptuning Kia. Het voordeel van directe benzine injectie is dat je heel precies de juiste hoeveelheid brandstof op een heel laat moment kunt inspuiten. Het nadeel van directe benzine injectie is dat omdat je zo laat pas de benzine inspuit er te weinig tijd is om de samengeperste lucht in de cilinders goed te laten mengen met de ingespoten hoeveelheid brandstof. Eigenlijk blijft de brandstof boven op de samengeperste lucht liggen, terwijl je voor een ideale verbranding juist graag een homogeen mengsel wilt (lucht en benzine goed met elkaar vermengd). Gelukkig bestaat er tegenwoordig Fuel2Power dit is een additief wat je simpel aan de benzine toevoegt en zo ontstaat er wel een homogeen mengsel en een schonere verbranding immers niemand zit op toet te wachten.

Fijn stof filters bij Kia T-GDi motoren met directe benzine injectie

De moderne Kia T-GDi motoren zijn sinds augustus 2018 allemaal netjes voorzien van een fijn stof filter. Mensen denken vaak dat alleen dieselmotoren roeten, maar benzinemotoren met directe benzine-injectie roeten bijna net zo hard. Door een fijn stof filter in het uitlaatsysteem te plaatsen wordt daarin al het roet verzamelt. Als dan op een gegeven moment het fijn stoffilter vol dreigt te lopen dan wordt deze volautomatisch gereinigd door een benzine injectie vlak voor het fijn stoffilter en dan is het filter weer schoon en kan het opnieuw roet en ander fijn stof opvangen. Hoe minder fijn stof een motor uitstoot des te beter want fijn stof en roet zijn zeer schadelijk voor de mensen en de dieren. Ventura tuning ontwikkelt ook chiptuning Kia voor de allernieuwste motoren die voorzien zijn van een fijn stoffilter, door de grote mate van nauwkeurigheid in onze chiptuning gaat dat prima samen.

Directe brandstof inspuiting bij Kia CRDi turbo diesel motoren.

Bij de Moderne Kia CRDi Turbo dieselmotoren wordt de diesel onder zeer hoge druk rechtstreeks in de cilinders ingespoten. De directe inspuiting bij uw Kia CRDi motor bestaat uit een voor een hoofd en een na-inspuiting. De voorinspuiting helpt de hoofdinspuiting op gang komen. De hoofdinspuiting levert de echte Power op en de na inspuiting zorgt er voor dat de afrol van de verbranding langer wordt waardoor de verbranding minder geluid maakt. Inmiddels nemen bij Kia de inspuitdrukken ook telkens toe om de motor maar steeds schoner en soepeler te maken. Door fuel2Power dieseladditief aan uw brandstof toe te voegen kunt u een direct ingespoten Kia motor nog een stuk schoner en gemiddeld zo,n 12% zuiniger laten draaien. Zo kunt u met een kleine investering veel voordeel bij dagelijks gebruik behalen. Wilt u graag wat meer Power dan is ook voor u chiptuning Kia een aangename aanvulling. Wat extra vermogen en wat meer koppel laten uw Kia gewoon nog fijner rijden.

Roetfilters bij Kia CRDi  Turbo dieselmotoren.

De Moderne Kia CRDi motoren zijn sinds 2007 al voorzien van een geregeld roetfilter. Dit was ook echt noodzaak omdat de verbranding van de diesel niet volledig genoeg was en er veel te veel roet uit de uitlaatpijp kwam. Nu wordt het roet op een slimme manier eerst opgevangen in een roetfilter die onder de auto zit. Na verloop van tijd raakt dit roetfilter vol en gaat de computer van uw Kia keurig een schoonmaak beurt uitvoeren (ook wel regeneratie genoemt). Onze chiptuning Kia werkt uitstekend op moderne Kia’s die van zo\\\’n roetfiltersysteem zijn voorzien. Door slimme software zijn de aanpassingen van de lucht en de brandstof altijd onder alle omstandigheden in de juiste verhouding. Hier wordt juist door onze technici erg veel aandacht aan besteed tijdens de ontwikkeling van chiptuning Kia. En als Kia chiptuning-specialist gaan wij altijd voor het beste resultaat !

Moderne Kia CRDi dieselmotoren met Adblue.

Omdat via het gebruik van een EGR klep de NOX uitstoot niet voldoende omlaag wordt gebracht heeft Kia op de grotere CRDi dieselmotoren inmiddels ook al Adblue toegepast. De uitlaatgassen worden na verbranding “gewassen” door Adblue in te spuiten. Zo daalt het stikstofpercentage drastisch en dat is precies wat autofabrikanten willen. Ook voor moderne Kia\\\’s die voorzien zijn van Adblue heeft Ventura tuning chiptuning Kia ontwikkeld. Onze moderne chiptuning werkt prima samen met de adblue systemen die Kia wereldwijd hanteert. Wel is ons advies om altijd een goede kwaliteit adblue te gebruiken en zeker niet een adblue die te oud is. Als adblue vocht heeft aangetrokken geeft dit nare effecten tijdens de nabehandeling in uw uitlaatsysteem. Koop dus beter vaak een kleine hoeveelheid adblue zodat u zeker weet dat de adblue “vers” is.

EGR klep bij Moderne Kia Dieselmotoren.

De EGR klep is een elektrisch bedienbare klep die wordt geopend als de motor koud is om zo de motor sneller op bedrijfstemperatuur te krijgen. En de EGR klep wordt geopend waneer de motor in deellast is om de hoeveelheid nox in de uitlaatgassen terug te dringen. Als je een gedeelte van de oude uitlaatgassen opnieuw aan het inlaatmengsel toevoegt dan daalt het zuurstof percentage in het mengsel en verloopt de verbranding trager. Bij een tragere verbranding komt er minder nox vrij tijdens de verbranding en dat is wat Kia graag wil. Om de motor een iets hoger zelfreinigend vermogen te geven stellen wij bij chiptuning kia de turbodruk al wat hoger af bij een lager toerental. Zo heb je minder last van mengselverstoring op momenten dat de EGR klep open en dicht gaat. Technisch is de egr  klep inmiddels een achterhaald systeem maar nog veel autofabrikanten maken er gebruik van. Zorgen dat de eerste verbranding zelf veel schoner verloop kan gelukkig met Fuel2-Power Diesel additief nu tegenwoordig ook.

Efficiency van de Kia  motoren

Kia probeert haar motoren qua techniek steeds verder te verbeteren met als doel een lagere uitstoot en een efficiënter brandstofverbruik. Nieuwe type injectoren variabele nieuwe generaties turboladers en lichtere materialen zorgen er voor dat de efficiency telkens weer wordt verbeterd. Tevens proberen autofabrikanten steeds dunnere type oliën, dat lijkt geweldig omdat gelijk bij de start de olie overal in de motor aanwezig is maar de verdringingskracht van deze olie is veel minder dan die van een iets dikkere olie. Zo komt het voor dat als de motorolie op temperatuur is deze te makkelijk wordt verdrongen door 2 metalen onderdelen en daardoor het oliefilmpje zo dun wordt dat het mechanisch verbrand. En verbrande olie smeert lang niet zo goed als nieuwe olie. Om dit tegen te gaan heb je tegenwoordig Oil2-Power olie additief. Dit additief beschermt de motorolie en verminderd olieverbranding. Als u gebruik maakt van chiptuning Kia dan raden wij het gebruik van Oil2-Power zeker aan.

Problemen bij Kia motoren.

Kia maakt prachtige benzine en dieselmotoren. Die zowel door Kia als door Hyundai worden gebruikt. De dieselmotoren zijn steengoed en hebben vrijwel nooit problemen. Tenzij ze als taxi worden gebruikt dan moet het onderhoudt op basis van draaiuren en niet op basis van kilometers gebeuren. Ook de injectoren bij de dieselmotoren gaan zelden stuk, mits op tijd de brandstoffilters worden vervangen. Wel is het zo dat bij de atmosferische 1.6 CGi motoren na 100.000 km geregeld olievervuiling in de motoren optreed als de auto voor kleine stukjes wordt gebruikt. Oliekanalen kunnen dan verstopt raken. En ook het uitrekken van de distributieketting komt bij de T-GDi motoren voor maar deze breekt vrijwel nooit. Preventief Oil2-Power olie verbeteraar toevoegen is de goedkoopste oplossing om zo de slijtage van de distributieketting te minimaliseren. Met een kleine investering doet u zichzelf zo een groot plezier. Als u uw motor voorziet van chiptuning Kia dan raden wij het gebruik van Oil2-Power en Fuel2-Power additief zeker aan!