Chiptuning BMW 5 serie 530e 292 PK G30 - G31 naar 350 PK
Algemene informatie over BMW 530e G30 – G31 292 pk
De BMW 530e G30 – G31 is een zeer luxe premium plug-in hybride geproduceerd door de Duitse autofabrikant BMW. Dit model is gebaseerd op de zevende generatie van de BMW 5-serie en werd in 2017 geïntroduceerd als onderdeel van de line-up van de G30 – G31. De 530e maakt gebruik van een 2.0-liter viercilinder B48 benzineturbomotor en een elektromotor die in de 8 traps automaat verwerkt zit. Samen kunnen deze twee motoren een systeemvermogen van 292 pk produceren. Chiptuning BMW is een hele mooie optie voor deze mooie zakenauto.
Rijervaringen chiptuning BMW 530e 292 PK

Kan mijn BMW 530e 292 PK met hybridemotor getuned worden
Ja wij kunnen alle nieuwe 530e motoren van 2019 tm 2023 keurig tunen.
De benzinemotor is een twin-power viercilinder met een cilinderinhoud van 2.0 liter. En levert een vermogen van 184 pk en een koppel van 300 Nm. De elektromotor, daarentegen, heeft een vermogen van 111 pk en een koppel van 265 NM. Het maximale gecombineerde koppel is 420 Nm. Dit geeft de BMW 530e G30 – G31 een indrukwekkend acceleratievermogen van nul naar honderd in 5,9 seconden. Met chiptuning BMW 530e 292 PK G30 – G31 laten wij op een verantwoorde manier het vermogen van uw BMW motor stijgen.
Heeft de accu geen problemen met het tunen van de motor
De 530e G30 – G31 is uitgerust met een lithium-ion batterijpakket met een capaciteit van 9.2 kWh. Dit geeft de auto een elektrisch bereik van circa 47 km op een volledige acculading. In de hybride modus kan de auto in totaal tot 598 km afleggen voordat er getankt moet worden. De accu ondervindt geen hinder van het extra vermogen van de benzine turbomotor. Omdat de brandstofmotor wat meer doet hoeft de elektromotor meestal wat minder te doen. Zo spaart u de accu en heeft u wat meer elektrische boost over voor de momenten dat het extra vermogen echt gewenst is. Chiptuning BMW 5 serie G30 – G31 zorgt voor een vloeiende samenwerking tussen de brandstofmotor en de elektromotor.
8 traps automaat bij de BMW 530e hybrid 292 PK
De motor van de 530e G30 – G31 is gekoppeld aan een achttraps ZF automaat. Deze transmissie is ontworpen om soepel te schakelen en optimaal te presteren in combinatie met de elektromotor van de hybride aandrijflijn. De auto kan worden bediend in verschillende rijmodi, waaronder Hybrid, Electric en Sport. In de elektrische modus kan de auto snelheden tot 140 km/u bereiken. Is de accu leeg, dan kunt u simpel overschakelen op de brandstofmotor om toch plezierig thuis te komen.

Het opladen van de BMW 530e G30 – G31
Een van de opvallende kenmerken van de BMW 530e G30 – G31 is het geavanceerde oplaadsysteem. De auto kan worden opgeladen via een conventioneel stopcontact met een laadkabel die wordt meegeleverd bij de auto. De oplaadtijd voor een volledige lading is ongeveer vier en half uur. Als een snellere oplaadtijd gewenst is, kan er een BMW i Wallbox worden geïnstalleerd, waardoor de oplaadtijd kan worden teruggebracht tot slechts twee uur en twintig minuten. Sommige modellen kunnen ook inductief geladen worden via een inductielader die op de vloer wordt gemonteerd. Let op niet alle 530e uitvoeringen zijn hier geschikt voor. U kunt via uw BMW dealer navraag doen of uw versie dit kan.
Samenvatting over tuning BMW 530e G30 – G31
De BMW 530e G30 – G31 is uitgerust met een aantal geavanceerde technologieën om de veiligheid en het comfort van de bestuurder en de passagiers te garanderen. Dit omvat onder andere BMW’s iDrive infotainmentsysteem, dat een 10,25-inch touchscreen display biedt, en een 12,3-inch digitale cockpit voor de bestuurder. Het bevat ook adaptieve cruise control, automatisch noodremmen, rijstrookassistentie en parkeerhulp. De 2.0 liter hybridemotor is perfect geschikt voor tuning en dit zal de accu meer rijbereikgeven tijdens gecombineerd rijden. Wilt u even inhalen dan gaat dat nog makkelijker dan bij een ongetunde versie.