Hulp nodig bij de juiste keuze?Bel ons voor vrijblijvend advies

Chiptuning BMW 5 serie (G30 - G31)

Chiptuning » Bmw » 5-serie » G30 - G31

Het chiptunen van uw BMW 5 serie (G30 - G31) geeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. U kunt uitgaan van duurzame, betrouwbare en veilige chiptuning van uw BMW 5 serie G30 - G31 bij Ventura Tuning

Chiptuning van jouw auto zorgt voor

Meer vermogen | Meer trekkracht | Lager brandstofverbruik

BMW 5 serie (G30 – G31) Chiptuning

Chiptuning BMW 5 serie G30 G31

Chiptuning BMW is een methode om de prestaties van uw BMW 5 serie te verbeteren door de software van de motor te optimaliseren. In het geval van uw BMW 5-serie G30 en G31 geeft dit een zeer goed merkbaar resultaat. Hieronder bespreken we de voordelen en nadelen van het tunen van de motor van uw BMW 5 serie, evenals de mogelijke verbeteringen in acceleratie en brandstofverbruik, het onderhoud voor een getunede auto en de vraag of chippen door een BMW-dealer wordt toegestaan.

Twin-Power Benzine Motoren

BMW 520i 184 PK 270 NM G30 – G31

De BMW 520i 184 PK en 270 Nm in de G30 – G31 maakt ook gebruik van de fijne B48 motor. Deze 2.0 i liter twinpower motor heeft een zeer prettig karakter en dit is de uitvoering met 270 NM. Omdat dit de lichtste basis motor is mis je gauw wat trekkracht van onderuit en de 5 serie is geen lichtgewicht auto. Via onze chiptuning BMW 5 serie kunnen wij het vermogen van uw motor op een verantwoorde manier verhogen voor meer rijplezier.

BMW 520i 184 PK 290 NM G30 – G31

De BMW 520i 184 PK is er ook met 290 Nm koppel inde G30 – G31 versie. Deze uitvoering heeft net even wat meer koppel waardoor de motor tijdens het overschakelen de volgende versnelling bij laag toerental beter aan kan. Ook voor deze motorversie hebben wij een prachtige betrouwbare tuning om zo het vermogen plus koppel van uw motor te verhogen. De B48 motor is zeer degelijk en laat ook een net verbruik zien.

BMW 520e 204 PK 350 NM G30 – G31

De BMW 520e 204 PK G30 – G31 maakt ook gebruik van de B48 motor maar is gekoppeld aan een hybride aandrijflijn. Zo zorgt de elektromotor voor de nodige extra power. Dit geeft de auto al veel meer souplesse en dat merk je gelijk terug op de weg als je met deze luxe zakenauto rijdt. Doordat de 520e een teruggetunede motor heeft is het erg interessant om het vermogen van de benzinemotor weer terug te verhogen.

BMW 530i 252 PK 350 NM G30 – G31

De BMW 530i 252 PK G30 – G31 heeft ook een B48 motor maar dan een sterkere versie met grotere intercooler. Deze motor heeft meer potentieel omdat deze door BMW standaard al zwaarder is uitgevoerd. Vindt u de BMW 540i te duur? Dan is het tunen van een 530i motor zeker een goede optie. Door het lichtere wagengewicht dan de 40i versie is de handeling van de 530i getuned erg goed.

BMW 530i 245 PK 350 NM G30 – G31

De BMW 530i 245 PK G30 – G31 heeft de vernieuwde motor. BMW heeft de B48 motor wat verbeterd om zo de emissie uitstoot te doen dalen. Gelukkig is het koppel niet aangepast waardoor de souplesse waar de B48 motor zo om bekend staat gelijk is gebleven. Via tuning kunnen wij de motor van uw 530i 245 PK gewoon netjes verhogen ondanks de veel zwaardere tuning protection van BMW.

BMW 530e 252 PK en 420 NM G30 – G31

De BMW 530e 252 PK G30 – G31 heeft een super mooie hybride aandrijflijn. Zo wordt de brandstofmotor gecombineerd met een elektro motor die in de automaatbak zit verwerkt. Je kan puur elektrisch rijden of gecombineerd. Door het vermogen van de twinpower benzine motor te verhogen ontzie je de elektromotor. Zo vergroot je de elektrische range en hou je langer de ondersteuning voor de momenten dat je die echt even nodig hebt.

BMW 530e 292 PK en 420 NM G30 – G31

Inmiddels heeft BMW haar 530e motor geupgrade met een boostfunctie. Zo heeft de BMW 530e 292 PK G30 – G31 versie nu 40 pk meer en ook een grotere elektrische range. Dit vermogen past beter bij de toch wel vrij zware auto en voor veel BMW rijders is het fijn dat ze langer elektrisch kunnen rijden, bijv. woon-werkverkeer. Is de accu dan toch leeg dan kunt u ongehinderd via de brandstofmotor gewoon uw route vervolgen.

BMW 540i 333 PK 450 NM G30 – G31

De BMW 540i 333 pk beschikt over de geweldige 6 cilinder in lijn B58 motor. Standaard is dit al een hele fijne motor alleen heeft BMW deze motor origineel tot 4200 toeren te veel geknepen. Zo is er lang niet de trekkracht bij laag toerental beschikbaar die deze motor met een verbeterde afstelling prima kan leveren. Gelukkig kunnen wij dit uitstekend voor u oplossen waardoor de auto een stuk aangenamer rijdt.

BMW 540i 340 PK 450 NM G30 – G31

De BMW 540i 340 PK G30 – G31 heeft nog net even wat meer vermogen maar verder dezelfde trekkracht. Helaas heeft BMW bij dit nieuwe vermogen het beschikbare koppel bij laag toerental niet aangepast. Dit is echt een gemiste kans want veel 540i rijders reden hiervoor in een 530d diesel en die motor trekt wel gelijk goed van onderuit. Door de software te optimaliseren kunnen wij ook bij deze versie dit keurig herstellen.

BMW 545e 394 PK 600 NM G30 – G31

De BMW 545e 394 PK G30 – G31 combineert de geweldige 6 cilinder in lijn twin-power benzinemotor met de souplesse van een elektromotor. Dit resulteert in een prachtig koppel van 600 NM. Het nare is alleen dat BMW het vermogen van de benzinemotor heeft verlaagd van 340 Pk naar 287 PK. Via tuning geven wij de benzinemotor weer zijn fijnere waarden terug waardoor de auto nog veel beter presteert.

BMW M550i 462 PK en 650 NM G30 – G31

De BMW M550i 462 PK maakt gebruik van de schitterende 4 liter V8. Iets kleinere turbo’s dan de M5 maar wel een prachtige motor. Door het hoge koppel en het zijdezachte schakelen merk je weinig van het wisselen van de verzetten.

BMW M550i 530 PK en 750 NM G30 – G31

De BMW M550i 530 PK is de opvolger van de 462 PK versie. De meeste M550i rijders vonden het vermogensverschil tussen de vorige motor specificaties en de 340 pk van de 540i motor te klein voor het prijsverschil. Daarom heeft de nieuwe versie aanzienlijk meer vermogen gekregen en ook een flinke koppeltoename van 100 nm, wat deze auto veel sportievere prestaties geeft. Hij rijdt zo goed dat hij dicht tegen de M5 aan zit.

BMW M5 600 PK en 750 NM G30 – G31

BMW M5 625 PK Competition G30 – G31

BMW M5 635 PK CS G30- G31

Wat zijn de voordelen van het tunen van mijn BMW 5 serie motor

Verhoogd vermogen en koppel: Door de software voor de motor te optimaliseren, kunnen wij voor u de prestaties van uw BMW 5-serie G30 en G31 verhogen. U kunt een vermogenswinst tussen de 20 tot 30% verwachten, wat het rijplezier aanzienlijk verhoogd.

Verbeteren van de gasrespons

Met de M-controller kan ook de gasrespons van uw BMW worden verbeterd net als bij een M serie. Dit betekent dat u sneller kunt accelereren en beter kunt reageren op veranderende verkeersomstandigheden. Dit is echt een aanrader voor de sportieve rijder.

Meer trekkracht

Het optimaliseren van de software leidt ook tot een betere trekkracht door een hoger koppel, wat handig is bij het trekken van een aanhanger of caravan of een vlotte inhaalactie. Invoegen op de snelweg gaat veel gemakkelijker.

Nadelen chiptuning van de motor

Het chiptunen van de motor kan de levensduur van uw motor beïnvloeden, als u dagelijks maximaal het potentieel van uw motor gebruikt. Bij normaal gebruik zal dit niet zo’n vaart nemen omdat u maar een beperkt gedeelte van het vermogen gebruikt en af en toe de extra pk’s aanwendt.

Verbeterde nul naar 100 km/h acceleratietijd

Chiptuning kan de acceleratietijd van uw BMW 5-serie G30 en G31 verbeteren. Afhankelijk van de oorspronkelijke waarden van uw auto en de prestaties van de chip, kunt u een verbetering in de acceleratietijd van 0,9 tot 1,5 seconden verwachten.

Kan ik zuiniger rijden na tuning?

Chiptuning leidt vaak tot een vermindering van het brandstofverbruik, omdat de motor efficiënter kan werken en minder brandstof nodig heeft voor dezelfde prestaties. Sommige tuners beweren dat hun klanten tot 15% brandstof kunnen besparen na het chippen, wij achten 8 a 9 % reëler gezien onze ervaring.

Onderhoud voor een getunede auto:

Als het gaat om onderhoud voor een getunede auto, is het belangrijk om te onthouden dat de aanpassingen die zijn aangebracht aan de auto ook moeten worden meegenomen in het onderhoudsplan. Een getunede auto kan andere onderhoudsvereisten hebben dan een standaard auto af fabriek, dus het is belangrijk om ervoor te zorgen dat het onderhoud is aangepast aan de specifieke behoeften van de getunede auto.

Wij adviseren om bij een getunede auto vaker de olie en oliefilter te vervangen, de remblokken, remschijven en banden te controleren, de lucht- en brandstoffilters te vervangen en via de software van de fabrikant op tijd uw BMW motor te updaten. Dit zal helpen om ervoor te zorgen dat de getunede auto goed blijft presteren en betrouwbaar blijft.

Verlies chiptuning tijdens een onderhoudsbeurt

Wat betreft het verlies van chiptuning tijdens onderhoud, is het belangrijk om te weten dat sommige vormen van onderhoud kunnen leiden tot verlies van de getunede software-instellingen van de auto. Bijvoorbeeld als uw auto een fabriekssoftware update krijgt. Wij hebben met onze moderne techniek ons hier tegen beveiligd. U kunt met onze chip nooit de tuningsoftware kwijtraken tijdens een update.

Mag ik mijn BMW motor laten tunen?

Of uw BMW-dealer chiptuning mag uitvoeren, hangt af van het beleid van de dealer en de lokale wetgeving. Sommige BMW-dealers bieden zelf tuning aan als een officiële service, terwijl andere dealers deze aanpassingen niet mogen aanbrengen vanwege contractuele beperkingen met de fabrikant. Extern tunen is veel minder ingrijpend t.o.v. obd tuning in de computer van uw auto zelf.