Chiptuning van jouw auto zorgt voor
Meer vermogen | Meer trekkracht | Lager brandstofverbruik
Het chiptunen van uw Cupra Formentor geeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Cupra. U kunt uitgaan van duurzame, betrouwbare en veilige chiptuning van uw Cupra Formentor bij Ventura Tuning
Meer vermogen | Meer trekkracht | Lager brandstofverbruik
Chiptuning Cupra Formentor laat uw mooie auto nog veel fijner rijden. Bent u de gelukkige bezitter van een prachtige Cupra Formentor en zou u graag willen dat uw motor nog wat meer vermogen krijgt? Wij kunnen de Cupra Formentor 1.4 eHybrid 245 pk en de nieuwe Cupra Formentor 1.5 eHybrid 204 pk en de snelste Cupra formentor 1.5 e Hybrid 272 pk motoren ook allemaal al tunen. Cupra beschikt over 4 zeer fijne hybride aandrijflijnen. De 204 PK versie in zowel 1.4 als 1.5 en de snellere 245 pk uitvoering of het topmodel de 272 pk versie. Alle 4 de motoren zijn perfect te chippen, wij hebben al heel wat Cupra Formentor rijders blij kunnen maken met meer vermogen.
Wij tunen allen de benzinemotor bij de Formentor. Als we de elektromotor ook zouden tunen dan is de accu bij sportief rijden gelijk leeg. Dat lijkt heel leuk maar het duurt dan te lang om deze tijdens het rijden weer op te laden. Je bent niet altijd in de gelegenheid om de auto aan de laadstekker te hangen en een grotere accu motoren is geen optie. Daar is simpelweg niet genoeg ruimte voor. Met alleen de benzinemotor chippen krijg je een enorm mooi resultaat!
Inmiddels tunen wij de 1.4 TSi motor al sinds 2013 en dit blok heeft zichzelf echt bewezen. Super fijn karakter en beresterk en ook een net verbruik. Sinds 2015 ligt de 1.4 TSi Hybrid motor al in de Golf 7 GTE, en ook de hybride uitvoering tunen wij al bijna weer 9 jaar. En tot op heden hebben wij alleen maar positieve ervaringen met deze GTE motor. Inmiddels ligt dit blok nu al ruim 3,5 jaar in de Cupra Formentor.
Bij de 1.4 eHybrid motor in de Cupra Formentor zit de elektromotor in de dsg-bak verwerkt. De 3 fasen synchroonmotor zonder koolborstels is een zogeheten meeneem motor. Als de elektromotor bekrachtigd wordt neemt deze in de dsg-bak de benzinemotor mee. Zo krijg je een prachtige samenwerking tussen de benzine en de elektromotor. Ook met chiptuning Cupra Formentor blijft deze samenwerking keurig in takt. Ook als de auto volledig elektrisch rijdt ondervindt je geen hinder van de tuning.
De vermogenstoename bij de 1.4 eHybrid motoren is max 50 PK. En de koppeltoename zit op 80 NM. Dit zijn hele mooie waarden. Door deze vermogenstoename accelereert uw Cupra Formentor in circa 1.3 seconde sneller van nul naar 100 km/h. Dit verschil merkt u echt heel goed. Spinnen tot 80 km/per uur is heel normaal na chippen.
Wij hebben al heel wat tuning Cupra Formentor uitgevoerd bij diverse motor uitvoeringen. En ook bij de Golf 8, de Seat Leon Sportstourer, de Skoda Octavia RS en de Audi A3 45 TFSi. Al deze VAG auto’s maken gebruik van dezelfde aandrijflijn. Tot op heden hebben wij nog nooit een klacht gehad van een klant dat zijn dsg bak ging haperen of minder mooi ging schakelen. Aan de hand daarvan achten wij dat 80 NM koppel verantwoord is bij deze eHybrid motoren.
Na tuning lopen de Cupra Formentor motoren gemiddeld 10 km harder op de teller. Dit kan per auto een beetje variëren. Wij hebben ze ook wel gehad dat ze 225 km per uur halen. De wielmaat heeft hier bij de Formentor duidelijk invloed op. Op het moment dat de V-Max ingrijpt is de topsnelheid elektronisch bereikt en dit doet de fabrikant ter beveiliging. Voor een hogere topsnelheid zouden de auto’s duurdere veren moeten hebben en zo voorkomt Cupra dit.