Hulp nodig bij de juiste keuze?Bel ons voor vrijblijvend advies

Chiptuning Volkswagen T-Roc 1.5 TSi full hybride 136 pk HEV 2026->

Specificaties Origineel Sport-S Vip-R Vip-R Pro
Vermogen 136 + 19 PK + 29 PK + 39 PK
Koppel 290 + 30 NM + 45 NM + 60 NM
Offerte Aanvragen Aanvragen in de afgelopen 24 uur

Origineel

Vermogen: 136 PK
Koppel: 290 NM

Vip-R Pro

39 PK 175 PK
60 NM 350 NM

Vip-R

29 PK 165 PK
45 NM 335 NM

Sport-S

19 PK 155 PK
30 NM 320 NM
Offerte Aanvragen Aanvragen in de afgelopen 24 uur
Klanten beoordeling

9.8

Op basis van 1625 reviews

Veelgestelde Vragen

Klanten bellen ons vaak met verschillende vragen. Wij willen graag iedereen helpen en onze kennis delen met u als klant. De meest gestelde vragen staan hieronder uitgelegd.
Meer veelgestelde vragen >>


Vul uw email in zodat wij uw vragen kunnen beantwoorden

    Ontvang nu uw offerte

    Rijervaringen Volkswagen T-Roc

    Hier kan u onze rijervaringen van de Volkswagen modellen vinden. Wij fotograferen netjes de auto's die bij ons voorzien zijn van chiptuning van zowel het zijaanzicht als de motor. Daarnaast plaatsen wij de reacties van de klanten naast de foto's zodat u kan zien hoe onze tuning op hun auto bevalt.


    Alle Volkswagen T-Roc rijervaringen >>

    Waarom voor Ventura kiezen

    • Premium Kwaliteit
    • Specialist in 5 Merken
    • Op maat tuning voor uw auto
    • Professionele installatie
    • Geen aanpassingen in de ECU
    • Leverancier voor merkdealers
    • 3 jaar product garantie *
    Ontvang nu uw offerte
    Rijervaring Chiptuning Volkswagen Golf 8 1.5 TSi 130 PK Zijkant D.

    Resultaat : Chiptuning Golf 8 1.5 TSi 130 Pk  , getuned naar 170 PK  260 NM

    Rijervaring Chiptuning Volkswagen polo 1.0 TSi 95 PK Zijkant B.

    Met chiptuning Volkswagen Polo krijg je veel meer rijplezier. En met 130 PK haal je ook veel gemakkelijker even vlot en veilig in.

    Rijervaring Chiptuning Volkswagen Polo 1.0 TSi 110 PK Zijkant M.

    Met chiptuning Volkswagen Polo rijdt uw auto veel sportiever: Van 110 PK naar 140 Pk dat wil jij toch ook?

    Rijervaring Chiptuning Volkswagen Golf 8 1.5 eTSi 150 PK Zijkant G.

    Super wat een enorm verschil, compleet andere auto. de 2.0 TSi was mij te duur maar dit is een Top oplossing. Kan dit iedere 1.5 eTSi rijder echt van harte aanraden. Met chiptuning Golf 8 1.5 eTSi 150 pk rijdt je auto een stuk fijner.

    Rijervaring Chiptuning Golf 7 GTE 204 PK Zijkant

    Chiptuning Rijervaring Golf 7 GTE

    Rijervaring Chiptuning Volkswagen Polo AW 1.0 TSI 95 PK Zijkant Johan

       

    Rijervaring Chiptuning Nieuwe Volkswagen Golf 7 1.0 TSI 110 PK Zijkant C.

    Chiptuning Nieuwe Volkswagen Golf 7 1.0 TSI 110 PK

    Rijervaring Chiptuning Golf 7 GTE 204 PK Zijkant J.

    Chiptuning Golf GTE 204 PK 235 PK & 410 NM

    Rijervaring Chiptuning Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDi 262 Pk Zijkant B.

    Chiptuning Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDi 262 Pk

    Rijervaring Chiptuning Volkswagen Passat 1.6 TDi 120 PK Zijkant B.

    Chiptuning Volkswagen Passat 1.6 TDi 120 PK getuned Max 150 PK en 310 NM

    Montage binnen 5 minuten

    Binnen 5 minuten is de chiptuning gemonteerd in een uw Volkswagen T-Roc. Moet u even naar uw dealer en wilt u de auto weer origineel maken dit kan net zo snel en gemakkelijk. De Meeste Volkswagen dealers zijn bekend met Ventura chiptuning.

    Offerte Aanvragen

    Volkswagen Chiptuning Specialist

    15 jaar terug hebben wij bij Ventura Tuning besloten om ons te specialiseren in chiptuning voor Volkswagen motoren. De reden hiervan was dat wij steeds meer motoren voorzagen van Volkswagen chiptuning en het sportieve hart van deze mooie motoren ons als Volkswagen chiptuning specialist enorm aansprak.

    Lees meer over Volkswagen Chiptuning Specialist

    Chiptuning specialist voor Volkswagen

    Chiptuning Volkswagen T-Roc 1.5 TSi full hybride 136 pk HEV naar 175 PK

    Volkswagen T-Roc 1.5 Full Hybrid 136 pk (HEV) Chiptuning 2026, de perfecte tuning

    De volledig nieuwe Volkswagen T-Roc 1.5 Full Hybrid 136 pk (HEV) 2026 -> markeert een belangrijke stap in de elektrificatiestrategie van Volkswagen. Met zijn moderne hybridesysteem, een verfijnde 1.5 TSi-motor en geavanceerde elektrische aandrijving biedt dit 2026-model een uitzonderlijk lage emissie, indrukwekkende soepelheid én een zeer efficiënte rijervaring. Toch blijft er binnen de motor en hybrideaansturing veel ruimte voor professionele optimalisatie. Met chiptuning rijdt uw Full hybride T-Roc nog veel fijner.

    Op deze pagina lees je alles over onze specialistische chiptuning T-Roc 1.5 136 pk HEV 2026, hoe wij deze hybride variant analyseren, welke voordelen er te behalen zijn en waarom juist dit model enorm gebaat is bij aangepaste software in gaspedaal, e-boost respons en vermogensafgifte.

    Andere modellen bekijken?
    Volkswagen T-Roc 2026 Chiptuning (overzichtspagina

    De Volkswagen T-Roc 1.5 HEV 2026 – wat maakt deze hybride zo bijzonder?

    De T-Roc Hybrid 2026 combineert de nieuwste 1.5 TSI evo2 Miller-cycle benzinemotor met een efficiënte elektromotor en een compacte lithium-ion batterij. Deze combinatie zorgt voor een systeemvermogen van 136 pk, waarbij de elektrische aandrijving vooral bij lage snelheden en acceleraties actief is.

    Hoewel dit model geen plug-in hybride is, levert het dankzij slim energiemanagement een zeer soepel rijgedrag met lage verbruikswaarden. Met chiptuning T-Roc van Ventura kunnen ook alle nieuwe Hybride motoren getuned worden.

    Wat maakt de 1.5 Hybrid anders dan gewone T-Roc-motoren?

    De nieuwe hybridemotor verschilt sterk van de 1.0 TSi, 1.5 TSi of 1.5 eTSi uit eerdere generaties. De belangrijkste verschillen:

    • Nieuwe Miller-cycle verbrandingstechniek voor hoger rendement

    • Elektrische assistentie die direct koppel levert

    • Een opnieuw ontworpen E-motor en omvormer/regelaar voor sneller reagerende boost

    • Een uitgebreid regeneratiesysteem (recuperatie remenergie)

    • Een ECU en hybridecontroller die veel strenger begrensd zijn dan bij non-hybride modellen

    Hierdoor is traditionele chiptuning Volkswagen T-Roc 2026 in de ECU computer niet meer mogelijk, maar optimalisatie extern via de communicatie-bussen van de motor zelf wel en met verrassend mooie resultaten.

    Wat kunnen wij optimaliseren bij de T-Roc 1.5 Hybrid 136 pk 2026?

    Bij hybride modellen kijken wij naar de aanpassing van de brandstofmotor en naar de respons van de gaspedaalcomputer.

    1. Gaspedaalrespons & rijbeleving

    De standaard afstelling is bewust traag om ECO-waarden te halen. Hierdoor voelt het gaspedaal minder responsief aan, vooral bij het wegrijden of tijdens lage snelheden. (veel T-Roc rijders ervaren dit als onprettig).

    Onze optimalisatie zorgt voor:

    • Directere reactie

    • Snellere inzet van elektrische ondersteuning

    • Meer lineaire krachtopbouw (souplesse0

    2. Samenspel tussen elektromotor en benzinemotor

    De T-Roc HEV schakelt voortdurend tussen elektrische aandrijving en brandstofmotor. Standaard gebeurt dit soms wat abrupt of te laat. Met chiptuning T-Roc 1.5 136 pk HEV 2026 gaat dit mooi geleidelijk.

    Na optimalisatie:

    • Naadloze overgang tussen EV en TSi

    • Prettigere vermogensafgifte in druk stadsverkeer

    • Betere kickdown-respons (voor even vlot inhalen)

    3. E-boost optimalisatie

    De elektromotor levert een deel van het systeemvermogen, maar deze boost wordt standaard niet maximaal benut. Wij leveren ook chiptuning voor de sterkere T-Roc 1.5 Tsi Full Hybrid 170 pk 2026 en de T-Roc 1.5 eTSi 150 pk 2026.

    Wij finetunen:

    • Boost inzetmomenten

    • Boost-duur

    • Boost-respons op diverse snelheden

    4. Verbeterde brandstofefficiëntie

    Door efficiënter energiemanagement (zonder grenswaarden te overschrijden):

    • Tot 8% zuiniger bij gemengd gebruik

    • Tot 12% zuiniger in stadsverkeer dankzij betere EV-profielen

    5. DSG- en koppeling optimalisatie

    De hybridemotor werkt samen met een aangepaste 7-traps DSG.

    Onze optimalisaties:

    • Minder onnodige opschakelmomenten

    • Betere reactie bij inhalen

    • Soepeler lage-snelheidsmanoeuvres

    Wat is niet mogelijk is bij de Volkswagen T-Roc 1.5 HEV 2026

    Eerlijkheid is bij ons essentieel, wij verhogen niet de elektropower om de elektrische spoelen niet te zwaar te belasten.

    Geen traditionele chiptuning

    Hybrides zoals deze hebben:

    • Een gesloten hybridecontroller

    • Diverse beveiligingslagen

    • Een beperkte power van de elektromotor

    Daardoor is vermogensverhoging van pk of Nm van de elektromotor niet mogelijk.

    Wel uitgebreide dynamische optimalisatie

    In plaats van pk-winst van de elektromotor bieden wij:

    • Sterkere en snellere rijbeleving

    • Betere inzet van elektrische power, langer dankzij meer ondersteuning van de Benzinmotor

    • Rustiger en logischer schakelgedrag

    • Verbeterde efficiëntie van het geheel

    Voor veel bestuurders voelt dit als een forse upgrade, af fabriek is er immers ook een 170 pk Hybrid leverbaar.

    Rijervaring voor en na optimalisatie

    Hoe voelt de T-Roc 1.5 Hybrid 2026 na onze optimalisatie? De meest gehoorde feedback:

    Voor optimalisatie

    • Auto reageert traag bij wegrijden

    • Soms aarzelend gedrag bij lage toeren

    • Kickdown lijkt vertraagd

    • Wissel tussen elektro en benzine voelt soms abrupt

    • Overbodige schakelingen in stadsverkeer

    Na optimalisatie

    • Instant gasreactie, vooral in stadsverkeer

    • De elektrische assistentie komt sneller en vloeiender in

    • De auto voelt sterker bij 30–80 km/u acceleraties

    • Schakelovergangen zijn merkbaar soepeler

    • De T-Roc rijdt rustiger, vooral bij kruissnelheden

    De bestuurder krijgt het gevoel dat de HEV-techniek eindelijk zijn maximale potentieel benut.

    De technologie achter onze T-Roc Hybrid optimalisatie

    Voor het 2026-model hebben wij een volledig nieuwe ontwikkelprocedure opgezet, omdat hybride ECU’s fundamenteel anders werken dan traditionele systemen.

    1. Analyse van de hybride ECU & inverter-mapping

    We onderzoeken onder meer:

    • E-boost inzetmoment

    • Torque blending (E-motor + TSI-motor)

    • Energieterugwinning (regen)

    • Overgangsprofielen tussen EV en benzine

    2. Road-testing in echte omstandigheden

    Onze testritten omvatten:

    • Stadsverkeer (veel EV-gebruik)

    • Snelweg acceleraties

    • Koude en warme omstandigheden

    • File- en rotondesituaties

    Dit geeft een realistisch beeld van hoe het hybride systeem zich gedraagt.

    3. DSG-integratieanalyse

    De 7-traps DSG moet perfect samenwerken met het hybride systeem. Te vroeg of te laat opschakelen kan namelijk leiden tot onrustig rijgedrag.

    Onze software stemt dit fijner af voor:

    • Soepelere acceleraties

    • Minder schakelmomenten bij lage snelheid

    • Betere respons wanneer direct vermogen nodig is

    Veel gestelde vragen over T-Roc 1.5 Hybrid tuning 136 pk

    Is optimalisatie veilig voor het hybride systeem?

    Ja. Wij blijven strikt binnen de door de fabrikant ingestelde marges en passen géén hardware limieten aan. De batterij, inverter en elektromotor worden niet extra belast.

    Blijft de garantie behouden?

    Optimalisatie is softwarematig en simpel terug te draaien. Wij kunnen altijd uw auto zo weer het originele vermogen geven.

    Kan het verbruik daadwerkelijk dalen?

    Bij veel klanten zien we een reële daling dankzij:

    • Beter energiemanagement

    • Slimmere schakellogica

    • Efficiëntere inzet van de elektromotor

    Is pk-winst mogelijk bij de HEV?

    Nee. De hybride ECU bepaalt het systeemvermogen en laat geen motor-PK-verhoging toe, maar de rijbeleving verbetert wél aanzienlijk.

    Waarom kiezen voor Ventura Tuning voor jouw T-Roc Hybrid?

    Specialist in VAG T-Roc hybride optimalisatie

    Wij ontwikkelen software voor moderne hybride aandrijvingen met:

    • Volledige focus op veiligheid en betrouwbaarheid

    • Geen generieke files, maar maatwerk (is extra optie)

    • Diepgaande kennis van elektrische aandrijflogica

    • Alles wordt in huis volledig zelf ontwikkeld en getest

    Duizenden tevreden Volkswagen-rijders

    Wij optimaliseren jaarlijks honderden VW-modellen, waaronder hybride en eTSi-varianten. Onze ervaring is uw zekerheid. De vele klantrevieuws spreken voor zich.

    Transparante werkwijze

    • Duidelijke uitleg

    • Geen onrealistische beloftes

    • Altijd is het vermogen weer terug te brengen naar origineel

    Samenvatting – Dit haalt de Volkswagen T-Roc 1.5 Hybrid 136 pk 2026 uit optimalisatie

    • Snellere inzet van elektrische ondersteuning

    • Directere respons

    • Vloeiender schakelen

    • Rustiger motorkarakter

    • Efficiënter verbruik

    • Betere rijervaring in zowel stad als snelweg

    Deze optimalisatie maakt de T-Roc Hybrid 2026 voelbaar prettiger, soepeler en dynamischer zonder risico’s voor het hybride systeem.

    Plan direct een afspraak voor jouw T-Roc 1.5 Hybrid

    Benieuwd wat deze optimalisatie voor uw T-Roc kan betekenen? Wij vertellen je graag meer.

    Maak direct een afspraak
    Bekijk alle Volkswagen-chiptuning

    Rijervaring Chiptuning Volkswagen Tayron 1.5 eHybrid 204 PKRijervaring Chiptuning Volkswagen Tayron 1.5 eHybrid 272 PKRijervaring Chiptuning VW Multivan 1.4 e-hybrid 218 PKRijervaring Chiptuning Volkswagen Tayron 1.5 eHybrid 272 PK