Hulp nodig bij de juiste keuze?Bel ons voor vrijblijvend advies
FAQ's

Externe ECU of OBD tuning

Onze geavanceerde Externe 3D ECU functioneert net zo goed als een OBD tuning. Het is de hoeveelheid aanpassingen die het vermogen bepalen en luxere uitvoeringen van onze geavanceerde Externe ECU kunnen veel meer parameters aanpassen als onze simpele basis uitvoering maar dat heeft natuurlijk met het prijsverschil te maken. De Vele voordelen van onze Externe 3D ECU is dat jij geen risico loopt op software verlies. Updates kunnen probleemloos uitgevoerd worden zonder dat jij helemaal terug moet naar de tuner. Je kan op vakantie mocht er iets met jouw auto aan de hand zijn deze met een Externe ECU zelf snel en simpel origineel maken met OBD tuning lukt dat nooit en als je afscheid neemt van je auto dan ben je bij een geavanceerde Externe ECU niet je complete investering in 1 klap kwijt. Bij OBD tuning ben jij alles kwijt je kan OBD  tuning  niet meenemen naar de volgende auto, en ook niet doorverkopen. Dat kan bij een Externe ECU wel.

Categorie: Chiptuning
Vond je deze FAQ nuttig?
7
0

Demonteer/verwijder de geavanceerde Externe ECU altijd even voordat u naar uw garage gaat . Ons advies is om dit te doen  14 dagen voordat u naar de garage gaat. Op maandag ochtend de set moeten verwijderen vlak voordat u naar uw garage gaat geeft vaak onnodig stress. Gebruik onze Montage = demontage handleiding zodat u precies weet wat u in welke volgorde moet doen. Na uw garagebezoek kunt u net zo eenvoudig de geavanceerde Externe ECU weer terugplaatsen in uw auto. De meeste klanten noemen dit klusje a peace of cake.

Categorie: Chiptuning
Vond je deze FAQ nuttig?
4
1

Tuning aan of uitschakelen.

De meeste modellen van onze geavanceerde Externe ECU’s zijn voorzien van een aan en uit schakelaar. Zo kan jij eenvoudig het vermogen van jouw auto weer terugzetten naar origineel. Ook pretig voor als de kinderen s’avonds de auto ook even  meenemen.

Categorieën: Chiptuning, Montage, Service
Vond je deze FAQ nuttig?
4
1

Wat is Externe tuning Bij Externe tuning wordt er geen software in de originele computer aangepast. De originele computer (ECU) van de auto blijft dus Echt 100% origineel, er wordt een 2e computer naast de originele computer geplaatst en de 2 computers worden d.m.v 4 stekkers snel en simpel met elkaar verbonden. In de Externe ECU wordt de chiptuning software geplaatst. Dit is betrouwbaar en werkt zeer goed. Dit is exact dezelfde werkwijze die ook huis tuners zoals ABT, AC Schnitzer, Brabus en Techart hanteren voor hun klanten.

Zo voeren wij tegenwoordig de meeste chiptuningen bewust uit d.m.v. het plaatsen van onze geavanceerde externe ecu en kiezen steeds meer klanten voor die optie omdat het resultaat erg goed is. En dit tot op heden geen ellende geeft mbt garantie verlies.  (garanties voor de toekomst die g(h)eeft niemand).

Wat is OBD tuning  en waarom raden wij u dit af ! Door middel van een OBD uitlees apparaat die aangesloten wordt op de OBD stekker in het dashboard van uw auto en een laptop wordt de software van de computer in uw auto uitgelezen en daarna aangepast. De nieuwe tuningsoftware wordt in de computer van uw auto teruggeplaatst.

Op zich een prima techniek alleen de autofabrikanten zien tijdens uw bezoek aan de dealer de aanpassing bij OBD tuning sinds 2012> 100%. Ook als u denkt slim te zijn door de computer van uw auto voordat u naar de garage gaat snel weer even “origineel” te maken. Ze zien gelijk dat u dit gedaan heeft en dat betekend > 100% Verlies Fabrieksgarantie  >  Melding bij de Leasemaatschappij  >  Werkgever >  kortom  Ellende !!! bij oude auto’s wordt OBD tuning nog wel soms gedaan.

Categorie: Chiptuning
Vond je deze FAQ nuttig?
295
25

Tijdens de onderhoudsbeurt

Als je voor het tunen van jouw auto hebt gekozen voor een geavanceerde Ventura Externe ECU dan gebeurt er niks met de tuningsoftware. Immers haal jij voor dat je naar jouw garage gaat de Externe ECU simpel even uit je auto. Nadat je weer terug bent van jouw garage klikt je zo de Externe ECU weer in je auto. Omdat wij met formules werken en kenvelden past de externe ECU dmv selfadjusting zich aan op de kleine aanpassingen van de autofabrikant. Deze techniek hebben wij bewust ontwikkelt omdat wij onze tuning wereldwijd aan 36 landen leveren en anders blijf je aan het updaten. Krijg je een nieuwe auto dan is het verschil te groot en moeten wij de software in de externe ecu herschrijven voor die motor.

Bij OBD tuning verlies je 100% gelijk de chiptuning tijdens een update !

Categorieën: Chiptuning, Montage
Vond je deze FAQ nuttig?
7
0

Wij plannen in overleg met u de chiptuning-afspraak in. U komt naar ons (of wij komen naar u op locatie) en we beginnen eerst met een lekkere kop koffie of thee. Ondertussen begint 1 van onze engineers met het controleren van uw auto wij maken altijd eerst een digitale motorscan. Dit bestaat uit het uitlezen van fouten, indien mogelijk deze resetten, controleren of ze terugkomen en pas als de computer schoon is en alles is gecheckt dan lezen wij de motor software code van uw auto uit. Hierna plaatsen wij de geavanceerde Externe ECU op uw auto en  schrijven hierin de software die wij voor uw motor ontwikkeld hebben. Daarna plaatsen wij onze Drive test-computer in uw auto welke draadloos op de diagnose stekker van uw auto wordt aangesloten en zo kunnen wij tijdens een proefrit grafisch zien of alle chiptuningkenvelden goed op uw motor afgesteld staan. Vaak moet het opspin moment van de turbo even wat worden bijgesteld en kleine correcties aan de turbomappen en de brandstofrijkheid om zo een optimaal eindresultaat te bereiken. (een F1 auto-motor wordt ook op het circuit afgesteld en niet op de Rollentestbank in de fabriek). Als wij klaar zijn met het op Maat chiptunen gaan wij samen met u proefrijden, zodat u zelf jurylid bent en de prestaties van ons werk kunt ervaren. Bent u tevreden dan rekent u netjes bij ons af, bent u niet tevreden om wat voor reden dan ook dan maken wij uw auto gelijk weer ongetuned en zijn er aan het testen geen enkele kosten verbonden. Gelukkig komt dit vrijwel nooit voor !

Categorie: Chiptuning
Vond je deze FAQ nuttig?
2
0

Wordt mijn auto Sneller ?

Door het gebruik van chiptuning trekt jouw auto sneller op, je auto accelereert dus beter van nul naar 100 km/h. Jij voelt dus dat jouw auto krachtiger versneld. De maximale snelheid van de auto is vaak afhankelijk van de V-Max begrenzing en het type band dat onder de auto zit gemonteerd, een H band mag bijvoorbeeld niet harder dan 210 KM/H. Helaas mogen we in Nederland maar max 100 KM/H. Gelukkig is Duitsland dichtbij. Het is te hopen voor de autoliefhebbers dat 130 KM/h weer terug komt.

Categorie: Chiptuning
Vond je deze FAQ nuttig?
7
1

Bij een lease auto  wordt heel bewust vrijwel altijd gekozen voor een externe chiptuning dmv het plaatsen van de geavanceerde Externe ECU. Kies nooit een goedkope Powerbox !!! die  hobby “techniek” is te simpel voor een moderne automotor.

U bent zelf de dagelijkse berijder van het voertuig maar officieel blijft de leasemaatschappij de eigenaar van de auto. OBD tuning (nieuwe Software in de computer zelf plaatsen van uw auto ziet uw Garage 100% ) dus dat is geen wijze optie ! Daarom kiest 95%  van de leaserijders altijd voor de Externe ECU die simpel veilig en snel onder de motorkap geplaatst kan worden en net zo gemakkelijk en snel weer verwijderd kan worden als u bijvb uw garage bezoekt.

Geen Risico op verlies van chiptuning software  tijdens een garage update – Perfect resultaat –  Veroorzaakt Geen storingen – Als u uw auto weg doet kunt u de tuning meenemen.  Wisselt u van lease-auto dan bent u Flexibel.

Categorie: Chiptuning
Vond je deze FAQ nuttig?
6
1

Zuiniger rijden

Door de motor bij lagere toerentallen meer trekkracht te geven kan jij of jouw automaat vroeger overschakelen naar een hogere versnelling. Het rendement van de motor bij bijvb 80 km/h is vaak beter in de 5e versnelling met 2000 toeren als bij 80 in de 4e versnelling met 2450 toeren. Dus ja je kunt met chiptuning echt brandstof besparen. Omdat een motor zuiniger laten draaien ons als fabrikant erg aansprak hebben wij na jaren research een Olie-additief en twee Brandstof (Diesel / Benzine) additieven op de markt gebracht. Een voor dieselmotoren en 1 voor benzine motoren. Deze producten verkopen wij nu bijna 2 jaar en de klanten die het gebruiken zijn erg enthousiast over het resultaat. De motor loopt veel mooier, is soepeler en draait merkbaar stiller. Bij de gemiddelde dieselmotoren 12% besparing en bij de Gemiddelde benzine motoren 8 a 9 % besparing op het brandstofverbruik. Dat zijn mooie resultaten.

Lees meer op www.fuel2power.nl voor onze Additieven.

Categorie: Chiptuning
Vond je deze FAQ nuttig?
5
0

BMW 5 serie (F10 - F11) 525D 218 PK2010 -> 2017

Specificaties Origineel Basic Sport-S Vip-R
Vermogen 218 245 258 270
Koppel 450 492 512 530
Rijervaringen Offerte Aanvragen

Origineel

Vermogen: 218 PK
Koppel: 450 NM

Basic

245 PK 27 PK
492 NM 42 NM

Sport-S

258 PK 40 PK
512 NM 62 NM

Vip-R

270 PK 52 PK
530 NM 80 NM

Montage binnen 3 minuten

Binnen 3 minuten is de chiptuning gemonteerd in een jouw BMW 5 serie. Moet je even naar jouw BMW dealer en wil je de auto weer origineel maken dit kan net zo snel en gemakkelijk. De Meeste BMW dealers zijn bekend met Ventura chiptuning.


Rijervaringen - BMW 5 serie

2019-08-06
2018-09-23

Waarom kiezen voor Ventura

15 jaar terug hebben wij bij Ventura Tuning besloten om ons te specialiseren in chiptuning voor BMW motoren. De reden hiervan was dat wij steeds meer motoren voorzagen van BMW chiptuning en het sportieve hart van deze mooie motoren ons als BMW chiptuning specialist enorm aansprak.

BMW Chiptuning Specialist

15 jaar terug hebben wij bij Ventura Tuning besloten om ons te specialiseren in chiptuning voor BMW motoren. De reden hiervan was dat wij steeds meer motoren voorzagen van BMW chiptuning en het sportieve hart van deze mooie motoren ons als BMW chiptuning specialist enorm aansprak.

Lees meer over BMW Chiptuning Specialist

Chiptuning BMW 5 serie (F10 - F11) 525D 218 PK naar 270 PK

Chiptuning BMW 525D 218 PK 450 NM F10 – F11

Informatie omtrent chiptuning BMW 525D F10 – F11 218 PK 450 NM . Ventura Tuning is als eerste geslaagd om deze prachtige Nieuwe 2.0 liter BMW 525 D 4 cilinder motor echt weer perfect te tunen.

Chiptuning BMW 525D F10 – F11 3.0 D 218 PK 450 NM

BMW 525D 218 PK 450 NM
De nieuwe BMW 525D (F10 sedan , F1 touring) met 218 PK en 450 NM is voorzien van de nieuwste generatie BMW 2.0 D 4 cilinder commonrailmotor, deze is totaal anders dan de 6 cilinder BMW 530 D motor.Dankzij variabele twinscroll turbo besturing (AGVR) startstop en de meest moderne regel en inspuittechniek worden deze op zich al zeer nette waarden gehaald. De nieuwe BMW 525D 2.0 218 PK motor is een doorontwikkeling van de 2.0 D met 184 PK die BMW al een poosje in de BMW 520 D gebruikt.Wat is er nu mooier dan zo,n motor omhoog tunen naar 256 PK en 530 NM, waarden die de BMW 530 D 6 cilinder in lijn motoren inmiddels ook standaard af fabriek hebben .

4e generatie commonrail voor de nieuwe BMW 525D F10 -F11 2.0 218 PK en 450 NM

De nieuwe BMW 525D 2.0 218 PK beschikt over de laatste versie commonrail inspuiting met Piezo 7 injectoren voor zeer precieze meervoudige inspuitingen en een elektronisch geregelde variabele twinscrollturbo die zorgt dat deze BMW 525D 3.0 motot al zeer goed van onderuit trekt. Dit geheel wordt bestuurd door een nieuw motormanagement (ECU) die door Ventura Tuning al wel uitstekend is te tunen, de meeste tuning firma’s kunnen deze moderne BMW motor nog niet tunen. Dankzij de commonrail techniek en de extreem goede isolatie van BMW is tijdens het rijden de motor eigenlijk praktisch onhoorbaar,bij even flink gas geven trekt de motor er voor een 2 .0 liter flink aan helaas niet met het het specifieke BMW 6 in lijn geluid.

BMW 525D 2.0 218 PK en 450 NM met 6 Versnellingsbak of 8 traps Automaat

Om zo veel mogelijk brandstof te besparen heeft BMW de versnellingen van de BMW 525D 218 PK handgeschakelde versie bewust lang gemaakt toch sluiten de verzetten keurig op elkaar aan. Kiest u echt voor comfort dan biedt BMW de 525D 218 PK met 8 traps automaat aan, dit stukje BMW techniek werkt werkelijk verbluffend, ons advies kies altijd de 8 traps automaat meer comfort is nauwelijks denkbaar en u ontziet uw motor aangezien de bak volautomatisch altijd het juiste verzet bij het beschikbare koppel kiest.

Onderstel BMW 525D F10 – F11 218 PK

Het basis onderstel is sportief afgesteld maar de achterzijde voelt vrij zacht aan, wilt u meer sportiviteit dan zult u echt voor het M-pakket
moeten kiezen of het meest luxe dynamic drive maar aan dit laatste hangt een flink extra prijskaartje. BMW weet de rust in de rechte lijn koers op hoge snelheid zeer goed te bewaren en evenaart hiermee eigenlijk de rechte lijn stabiliteit van een voorwiel aangedreven auto, zeer knap werk.

Motor/Transmissie chiptuning BMW 525D 3.0 D 218 PK

Cilinderinhoud: 1988 cc
Boring x slag: 81 * 95,5
Maximaal vermogen: 218 PK bij 4250 Tpm
Turbo/Intercooler: Ja / Ja
Inhoud Brandstoftank: 70 liter
Aandrijving: Achterwiell (Xdrive heeft 4 wiel)

Verbruik/Prestaties chiptuning BMW 525D 3.0 D 218 PK 450 NM

Buitenrit: 5,3 liter op 100 KM (fabrieksopgave BMW) 1 : 19
Acceleratie 0 – 100 km/h: 7,3 sec

Overheid stimulering voor zuinige auto’s, Chiptuning BMW 525D 3.0 218 PK heeft een A label.

De nieuwe BMW 525 2.0 D 218 PK is dankzij de meest moderne techniek zo zuinig dat deze BMW 5 serie door de Nederlandse overheid een A label krijgt, wat inhoud maar 20% bijtelling. Dit maakt deze toch al prachtige BMW 525D 218 PK extra interessant. Met een actieradius van 1130 KM gemiddeld op 1 tank is dit voor zakelijke BMW rijders echt ideaal. BMW macht viel spab am fahren.

Chiptuning BMW 525D 218 PK 450 NM en betrouwbaarheid

Het meest zuinige BMW model is de nieuwe 525D 2.0 218 PK. Hij stond vorig jaar nog op de autosallon van Genève , maar beleeft in Nederland de echte introductie eind 2010. Met zijn 218 pk sterke 3.0 D turbo diesel motor en een verbruik van 5,3 l/100 km gemiddeld en een CO2-uitstoot van 142 g/km neer te zetten. Dat is nog eens 34 gram CO2 minder dan het vorige model BMW 525D, dit komt mede door het toegenomen gebruik van lichtere materialen. Theoretisch moet deze BMW 525D 2.0 D met zijn 70 liter tank dan ook een actieradius van 1.142 km kunnen behalen. Uit de verkoopcijfers blijkt de nieuwe BMW 5 serie het onder de zakelijke rijders het erg goed te doen.Qua betrouwbaarheid mag tuning voor de 3.0 D geen probleem zijn,BMW bouwt wereldwijd de beste dieselmotoren, en dezelfde techniek is al jaren met met dubbelturbo(twinscroll) leverbaar in de 535 D met 313 PK en 630 NM.(maar dat is gewoon een 3.0 D motor en geen 3.5 D zoals BMW u met het 3.5 logo doet geloven.

Chiptuning BMW 525D 218 PK 450 NM

De nieuwe BMW 525D 218 PK met 6 versnellingsbak kan prima getuned worden, de auto is origineel al erg soepel maar heeft na tuning gewoon een stuk meer over. Toch adviseren wij klanten neem de 8 steps automaat,deze automaat biedt zoveel rijcomfort daar krijgt u echt geen spijt van, ook de automaat versie gaat uitstekend samen met onze Ventura Tuning voor uw BMW 525D 218 PK.

Chiptuning BMW 525D F10 – F11 2.0 D 218 PK Lease Auto

Deze auto is nu verkrijgbaar mede als lease auto. Speciaal voor de lease rijders heeft Ventura Tuning een overeenkomst gesloten met een verzekeringsmaatschappij zodat ook bij een lease contract de chiptuning BMW 525D verzekerd kan worden.

Specificaties Origineel Basic Sport-S Vip-R
Vermogen 218 245 258 270
Koppel 450 492 512 530
Offerte Aanvragen

Origineel

Vermogen: 218PK
Koppel: 450NM

Basic

245 PK 27 PK
492 NM 42 NM

Sport-S

258 PK 40 PK
512 NM 62 NM

Vip-R

270 PK 52 PK
530 NM 80 NM