Chiptuning van jouw auto zorgt voor
Meer vermogen | Meer trekkracht | Lager brandstofverbruik
Hierbij tonen wij u onderstaand ons totale overzicht van alle chiptuning Volkswagen opties. Voor alle modellen en elk type motor hebben wij de ideale chiptuning oplossing. Onze specialisten testen ieder model stuk voor stuk met onze speciale tools om zo het beste resultaat voor u te behalen. Zeer regelmatig plaatsen wij hier de nieuwste versies voor Volkswagen er tussen zo kunt u gemakkelijk de chiptuning voor uw Volkswagen uitzoeken. Mocht u ondanks al onze inspanning uw Type auto of Type motor niet kunnen vinden neem dan even contact met ons op en dan helpen wij u natuurlijk graag. info@venturatuning.nl
Meer vermogen | Meer trekkracht | Lager brandstofverbruik
Volkswagen ontwikkelt als moederconcern de TDi en TSi + TFSi motoren die in de VAG groep gezamenlijk gebruikt worden. Hoogstaande motortechniek met een aangename vermogensopbouw dat is waar de moderne VAG motoren voor staan. Menig Franse automobiel leverancier geeft hun motoren bij laag toerental amper trekkracht om maar gemakkelijker aan de emissie eisen te voldoen. Maar of je nou een 1.0 TSi 1.2 TSi of 1.6 TDi motor neemt ze pakken allemaal standaard al keurig op van onderuit. Hier mag je Volkswagen gerust een dikke pluim voor geven want dit is geen gemakkelijke klus geweest. Wel zijn de motoren vanaf 2013 met distributieriem veel fijner dan de versies daarvoor met distributieketting. En ook het hogere olieverbruik uit die tijd is verledentijd. De beste VW motor is absoluut de 1.4 TSi met 125 pk en 150 pk? De VAG motoren zijn zeer geschikt voor chiptuning Volkswagen van Ventura.
Geef je een klant een motor die heerlijk trekt van onderuit dan zal een klant zeker blij zijn met dat resultaat. Maar als hij dan hoort wat hij meer moet gaan betalen aan fijnstoftoeslagen en een veel hogere BPM dan is die blijdschap snel als sneeuw voor de zon verdwenen. Vaak horen wij van Volkswagen klanten hoe kan het nou dat zo’n 1.4 motor zoveel duurder is dan een 1.2 TSi motor . Dat zit hem inderdaad niet in de materiaalkosten maar grotendeels in de uitstoot waarden die bij die 1.4 TSi motor hoger liggen, de auto wordt dus door de overheid zwaarder belast. Wel is het zo dat een autofabrikant voor een zwaardere motor ook graag wat meer financiële vergoeding wil ontvangen. Daarom worden de TSi hybride motoren ook steeds populairder, wel veel vermogen en toch een lage uitstoot. De nieuwe hybride motoren zijn ook erg goed te tunen dmv chiptuning.
Volkswagen maakt samen met BMW de fijnste dieselmotoren dat is al jaren bekend. Een Volkswagen TDi motor heeft het sportieve hart van een benzine motor, de trekkracht van een dieselmotor en een brandstofverbruik waar iedereen van smult. Dankzij de invoering van de variabele turbo in 1994 is het turbogat al lang verdwenen en kan de opbouw van de trekkracht (ook vaak koppel) genoemd nog eerder beginnen. Door het verbeteren van de inspuiting van VP-37 naar VP-44 naar Pompverstuiver en nu inmiddels al 12 jaar commonrail zijn de TDi motoren steeds beter en schoner geworden. Volkswagen is zwaar gestraft voor sjoemelsoftware maar door de soms idioot strenge eisen die veel te snel veranderden werd autofabrikanten geen keuze gelaten wilde zij kunnen overleven. Inmiddels doet Volkswagen er alles aan d.m.v. 2 keer adblue inspuiten om hun diesels ultra schoon te maken. Chiptuning Volkswagen zorgt voor een veel fijner rijdende auto.
Volkswagen kwam als eerste autofabrikant met een 1.4 TSi motor in 2009/2010 met directe benzine injectie. Dat was voor die tijd zeer revolutionair omdat nagenoeg alle con collega fabrikanten nog werkten met indirecte benzine injectie. De TSi motor was geboren, de trekkracht van een turbodieselmotor en de souplesse van een benzinemotor vandaar dat de TSi motor ook mateloos populair is geworden. In het begin waren de TSi motoren nog voorzien van een vaste turbolader met elektronisch gestuurde wastegate. Maar inmiddels heeft op de aller nieuwste 1.5 TSi motor met 130 PK de turbo met variabele geometrie zijn intrede gedaan. De schoepen van deze Hyper moderne TSi motor kunnen bij laagtoerental zo versteld worden dat ze toch gelijk al turbodruk kunnen leveren.
De directe benzine injectie is door Volkswagen op de seriematige auto geïntroduceerd. Om minder brandstof via de kleppen te verspillen wordt bij een TSi motor de benzine onder hogere druk de rechtstreeks in de cilinders ingespoten. Zo kan er gewacht worden totdat de kleppen gesloten zijn alvorens pas de benzine in te spuiten. Een voordeel is dat je heel nauwkeurig de ingespoten hoeveelheid benzine kunt regelen. Echter een nadeel van TSi directe benzine injectie is dat er niet genoeg tijd is om de ingespoten benzine goed met de lucht te laten mengen. Doordat er niet een volledig homogeen luchtbrandstofmengsel ontstaat creer je roet tijdens de verbranding. Gelukkig is er tegenwoordig Fuel2Power benzine additief wat er voor zorgt dat de benzine beter mengt met de lucht en zo een stuk schoner verbrandt.
Om het vervuilende resultaat van het niet volledig verbranden van de benzine in de motor bij direct ingespoten Volkswagen benzine motoren (roet) te verminderen hebben alle TSi motoren sinds augustus 2018 een fijn stof filter gekregen. Dit filter vangt de onverbrande roetdeeltjes op en tegen de tijd dat het fijnstof filter vol begint te raken regenereert het systeem zichzelf vol automatisch.
Op deze manier wordt het fijnstof filter schoongemaakt en kan het opnieuw zijn werk doen. Zo komt er minder roet uit de uitlaat tijdens het rijden, en fijnstof is zeer schadelijk voor mensen, bij inademing kan dit nadelige gevolgen hebben voor de longen. Door Fuel2Power Benzine additief te gebruiken verminderd u de roetproductie in uw motor enorm en belast u tevens uw fijn stof filters.
Volkswagen werkte eerst met VP-37 verdringerpompen daarna zijn zij overgestapt op VP-44 hogedrukpompen maar daarna is Volkswagen lange tijd bezig geweest met de Pompverstuiver motoren. Zeer hogedruk inspuiting bij ieder toerental en direct in de cilinders ingespoten. Helaas is de nauwkeurigheid minder groot dan bij de Commonrail inspuiting en daarom zijn de TDi motoren van Volkswagen vanaf 2008 ook overgegaan op die techniek. Het voordeel van Commonrail zit hem in de grote mate van Precizie, 3 inspuitingen, voorinspuiting, hoofdinspuiting en de na inspuiting en zo kan de hele verbranding keurig worden bestuurd. Inmiddels zijn we al bij de 4e generatie commonrail motoren waarbij de directe brandstof inspuitdruk bij de moderne TDi motoren al op 2250 Bar ligt en deze inspuitdruk zal de komende jaren alleen maar oplopen richting de 3000 Bar om de motor nog schoner te maken.
Moderne geregelde Roetfilters zitten vanaf 2007 keurig in de uitlaatsystemen van alle Volkswagen TDi motoren geïntegreerd. De gedachte is niet het roet via de uitlaat rechtstreeks in het milieu te dumpen, maar de onverbrande deeltjes opvangen in het roetfilter en met enige regelmaat het roet te her verbranden tijdens een regeneratieproces. Tijdens het regenereren wordt er een hogere temperatuur bereikt waardoor de onverbrande deeltjes wel (volledig) verbrand zouden moeten worden. In theorie klinkt dat allemaal heel geweldig maar TDi motoren verbranden ook nog wel eens wat olie en deze verbranding geefteen afzetting in het roetfilter die veel moeilijker te verwijderen is. Daarom worden tegenwoordig roetfilters steeds vaker verwijderd en bij professionele bedrijven gereinigd zodat ze toch weer hergebruikt kunnen worden, want een roetfilter vervangen is een erg dure aangelegenheid.
De moderne Volkswagen TDi motoren spuiten Adblue in de hete uitlaatgassen in om zo de NOXn te laten dalen. Hoe hoger de verbrandingstemperatuur in een Volkswagen TDi motor des te meer NOX wordt er geproduceerd. Nox is zeer schadelijk en door Adblue in te spuiten verander je de NOX in Stikstof en water . Bij de nieuwste versie 2.0 TDi motoren spuit Volkswagen zelfs 2 maal adblue in, een keer voor het roetfilter en een keer na het roetfilter om zo het NOX percentage extra te doen dalen. Deze techniek is uniek er is nog geen ander automerk die dit toepast bij personen auto’s. Toch raden wij als chiptuningfabrikant echt aan om Fuel2Power diesel additief te gebruiken want daarmee daalt de NOX uitstoot gemiddeld gezien met zo,n 46 % en dat scheelt enorm veel, en je verbruikt Slim veel minder adblue !
Wat doet de EGR klep in uw Volkswagen TDi motor ? Om de schadelijke NOX in uw uitlaatgassen van uw TDi motor te reduceren heeft Volkwagen een EGR klep gemonteerd. (Elektronische Gas Recirculatie Klep.) Deze EGR klep zorgt er voor dat er een gedeelte van de verbrande uitlaatgassen terug in de motor komen. Door de inmenging van oude uitlaatgassen met nieuwe lucht van buitenaf daalt het percentage zuurstof in het luchtbrandstof mengsel en zo verloopt de verbranding trager maar wel completer. Er zit echter wel een groot nadeel aan dit systeem, je wilt eigenlijk alleen maar schone uitlaatgassen terugvoeren in de motor maar er wordt ook veel roet en fijnstof terug de motor ingevoerd en dat geeft veel versmering in de motor. En op de lange duur kan het inlaatspruitstuk zo sterk vervuild raken dat de Volkswagen TDi motor in storing kan schieten, iets wat u zeer zeker niet wilt.
Volkswagen hanteert bij de luxere modellen met een zwaardere 1.8 of 2.0 TSi motor lagedruk en hogedruk benzine injectie. Op deze TSi motoren zijn 2 brandstofgalerijen aangelegd en iedere cilinder heeft niet 1 maar 2 injectoren. Op de ene galerij staat een lage brandstofdruk en deze wordt gebruikt in deellast en op de andere galerij staat een hogere brandstofdruk en deze wordt gebruikt in vollast. Zo kan de efficiëntie van de verbranding echt optimaal geregeld worden omdat beide opties op deze TSi motoren aanwezig is. Tevens is de milieu uitstoot lager dan bij motoren die alleen hoge of lagedruk inspuiting hebben. Zo kan je zien dat Volkswagen echt wel ingenieus te werk gaat om haar mooie TSi motoren zo schoon mogelijk proberen te maken. Met fuel2Power benzine additief kunt u uw motor op een makkelijkere manier schoon houden/maken van binnen.
Volkswagen heeft bij eerdere 1.8 en 2.0 TSi motoren tussen 2009 en 2014 te maken gehad met een te hoog olieverbruik. Dit had te maken met de zuigerveren en de klemming van die zuigerveren die optrad door inwendige vervuiling in de motoren. Dit is door Volkswagen keurig opgelost onder garantie en is al lange tijd uit de wereld. Wel is het heel normaal dat nieuwe Volkswagen TSi motoren de eerste 25000 kom tijdens het inlopen wat meer olie verbruiken. Dit heeft 2 redenen, ten eerste moeten de zuigerveren inslijten/afdichten op de nieuwe cilinderwand en dat heeft even tijd nodig voordat de zuigerveren perfecte afdichting geven. Ten tweede Volkswagen gebruikt zeer dunnen motorolien, 0W30 is heel normaal maar de 1.0 TSi en de nieuwe 1.5 TSi motoren die draaien al op 0W20 motor olie en hoe dunner de olie hoe makkelijker deze de zuigerveren kan passeren. Een hele dunne motorolie is wel gelijk bij de start overal in de motor op de plek aanwezig om ongewenste slijtage te vermijden. Met Oil2Power additive kunt u de olie van uw Motor nog veel beter in conditie houden.