Chiptuning Skoda Kodiaq 1.5 eTSi 204 PK eHybrid PHEV naar 250 PK
Chiptuning Skoda Kodiaq 1.5 eTSi 204 PK eHybride PHEV zorgt er voor dat uw nieuwe Kodiaq nog veel aangenamer gaat rijden. Uw motor wordt door onze tuning soepeler en uw Kodiaq voelt een stuk sneller aan. Waarschijnlijk had u liever de 1.5 eTSI PHEV met 272 PK standaard gehad maar die versie is in Nederland nu voorlopig nog niet leverbaar.
Voordelen chiptuning voor uw motor
Chiptuning Skoda Kodiaq eHybride leidt tot een hoger vermogen van de motor. Sneller accelereren en meer power. Waardoor de prestaties enorm verbeteren en uw Kodiaq 1.5 eTSi PHEV veel sportiever rijdt. Uiteraard blijft gewoon rustig rijden en file rijden even comfortabel als bij een originele auto.
Nadelen chiptunen van de motor
Het chiptunen van uw motor kan de levensduur van uw motor beperken. Dit gebeurt alleen als u alle dagen de maximale top prestaties van uw motor gebruikt. Of het onderhoud van de motor onjuist uitvoert of te laat uitvoert. Te laag oliepeil is voormoderne motoren zeer schadelijk. In de praktijk loopt dit gelukkig niet zo’n vaart omdat de meeste Skoda Kodiaq rijders het extra vermogen maar 3% van hun autorit gebruiken. Je rijdt immers niet de hele tijd vol gas.
Verbeterde nul naar 100 km/h acceleratie tijd
De verbetering van de acceleratie tijd van 0 naar 100 km/h hangt af van van de sterkte van de vermogen/koppelwinst. Een gemiddelde verbetering van 1,1 tot 1,3 seconde is goed mogelijk. Opeen 98+ benzine met (100 Octaan) zal uw Skoda Kodiaq eHybride 204 PK beter presteren dan op een 95 E10 benzine. Bio-ethanol levert tijdens de verbranding minder energie op dan goede 98+ benzine.
Kan ik zuiniger rijden na tuning.
Het is zeer goed mogelijk om na chiptuning van uw Kodiaq eHybrid 204 PK zuiniger te kunnen rijden. Uw motor heeft na tuning meer koppel wat al bij een lager toerental beschikbaar is. Zo hoeft uw motor niet zover door te trekken in toeren. Uiteraard heeft uw rijgedrag een grote invloed op het uiteindelijke verbruik. Hoe sportiever u rijdt des te hoger wordt vaak het verbruik. Het verbruik is recht evenredig met het afgeven vermogen.
Onderhoud voor een getunede auto
Een getunede auto vereist iets meer onderhoud dan een niet getunede auto. Het zijn maar kleine verschillen die er voor zorgen dat uw auto betrouwbaar blijft. Zo dat u dagelijks veel plezier aan uw mooie Skoda Kodiaq eHybrid kunt beleven.
Ons advies aangepast onderhoud
Wij raden u aan om de onderhoudsintervallen van uw Skoda Kodiaq 1.5 eTSI Hybrid 204 PK aan te passen als u uw motor van chiptuning laat voorzien. Ons advies is om iedere 15.000 km de olie plus het oliefilter te vervangen. Merken als Hyundai doen dit standaard om de 15.000 km omdat dit beter is voor de levensduur van uw automotor.
Verlies chiptuning tijdens onderhoud
Het hangt af van de manier waarop de tuning is uitgevoerd. Bij de methode die wij bij Ventura tuning gebruiken loopt u geen kans om de tuningsoftware te verliezen tijdens onderhoud. Uw Skoda dealer kan gewoon uw auto netjes blijven updaten volgens de richtlijnen van Skoda Tjechie
Mag chiptuning van mijn Skoda Kodiaq?
Het is niet altijd toegestaan om een auto te chiptunen volgens de regels van de fabrikant. Bij Skoda is het een Ja, Nee spelletje. Het mag als het via ABT gebeurd, prijs 2000 euro. Het mag niet als een andere tuner het doet. Dit laat duidelijk zien dat het puur om geld draait en niet of de motoren tegen wat extra vermogen kunnen.