Hulp nodig bij de juiste keuze?Bel ons voor vrijblijvend advies

Audi A4 (B8) 2.0 TDi CR 120 PK 2010 -> 2015

Specificaties Origineel Basic Sport-S Vip-R
Vermogen 120 135 143 150
Koppel 290 326 343 360
Offerte Aanvragen

Origineel

Vermogen: 120 PK
Koppel: 290 NM

Basic

15 PK 135 PK
36 NM 326 NM

Sport-S

23 PK 143 PK
53 NM 343 NM

Vip-R

30 PK 150 PK
70 NM 360 NM

Klanten beoordeling

9.5

Op basis van 1237 reviews

Montage binnen 3 minuten

Binnen 3 minuten is de chiptuning gemonteerd in een jouw Audi A4. Moet je even naar jouw dealer en wil je de auto weer origineel maken dit kan net zo snel en gemakkelijk. De Meeste Audi dealers zijn bekend met Ventura chiptuning.


Rijervaringen Audi A4

Hier kunt u onze rijervaringen van de Audi modellen vinden. Wij fotograferen netjes de auto's die bij ons voorzien zijn van chiptuning van zowel het zijaanzicht als de motor. Daarnaast plaatsen wij de reacties van de klanten naast de foto's zodat u kunt zien hoe onze tuning op hun auto bevalt.


Bekijk alle Audi rijervaringen >>

Waarom kiezen voor Ventura

Als ervaren chiptuning fabrikant hebben wij ons heel bewust gespecialiseerd in het tunen van de automotoren van Audi. Door deze specialisatie hebben wij zeer veel kennis van de Audi motoren. Die ervaring vindt jij terug in het eindresultaat.

Onze expertise geeft jou meer rijplezier

Audi Chiptuning Specialist

15 jaar terug hebben wij bij Ventura Tuning besloten om ons te specialiseren in chiptuning voor Audi motoren. De reden hiervan was dat wij steeds meer motoren voorzagen van Audi chiptuning en het sportieve hart van deze mooie motoren ons als Audi chiptuning specialist enorm aansprak.

Lees meer over Audi Chiptuning Specialist

Chiptuning specialist voor Audi

Chiptuning Audi A4 (B8) 2.0 TDi CR 120 PK naar 150 PK

Chiptuning A4 2.0 TDI E 120 PK

Audi biedt een instap A4 2.0 TDi met de nieuwe 2.0 TDI e 120 PK. De Audi A4 2.0 TDi e heeft af fabriek 120 PK en 290 NM en een CO2 uitstoot van 113 g/km. Dat is nog eens 15,1 procent minder CO2 en 1,1 l per 100 km lager diesel verbruik dan de gewone Audi A4 2.0 TDI 143 PK. Fabrieks opgave van Audi voor het verbruik van de Audi A4 2.0 TDI e bedragen circa 1 op 19,5 (in de praktijk is het diesel verbruik van de Audi A4 2.0 TDi e toch iets hoger dan de fabrieksopgave die door Audi wordt verschaft) maar een actieradius van 1276 kilometer voor de Audi A4 2.0 TDI e is zeer riant. Variabele turbo besturing (AGVR) en de meest moderne Piëzo inspuit techniek maken deze waarden waar. Deze Audi A4 2.0 TDi e motor lijkt niet op de 2.0 TDI motor van het vorige model Audi A4 2.0 TDi dat is een 4 cilinder met pompverstuiver inspuiting van de oudere generatie die een stuk rumoeriger was.

Commonrail techniek nu ook voor de Audi A4 2.0 TDi e 120 PK

De nieuwe Audi A4 2.0 TDi e beschikt over de meest moderne commonrail inspuiting met Piezo injectoren voor zeer precieze meervoudige inspuitingen en een variabele turbo die zorgt dat de Audi 2.0 TDi e motor al vroeg bij de les is, dit geheel wordt bestuurd door een Bosch motormanagement (ECU). Dankzij deze verbeterde inspuittechniek kan de 2.0 TDi e motor van Audi lagere CO2 waarden halen dan de vroegere pompverstuiver motoren.

Versnellingsbak van uw Audi A4 2.0 TDi e 120 PK

Om zo veel mogelijk brandstof te besparen zijn ook de overbrengingen van de versnellingsbak langer gemaakt, zo draait de motor van de Audi A4 2.0 TDI e minder toeren en behaald daarmee een lager brandstofverbruik t.o.v. de gewone Audi A4 2.0 TDi 142 PK versie., het is eigenlijk gewoon een geknepen versie.

Onderstel van uw Audi A4 2.0 TDi e 120 PK

Bij de Audi A4 2.0 TDi e uitvoering is ook het onderstel iets verlaagd, dit verbeterd de luchtweerstand en draagt bij aan de brandstofbesparing. De luchtweerstand is zo iets lager de aerodynamische waarden worden verbeterd zodat er meer lucht langs de auto gaat en minder lucht tegen de auto aan botst wat minder luchtweerstand opleverd. Zo merkt u ook dat de fabriek er alles aan heeft gedaan om voor u al een zo gunstig mogelijk verbruik te realiseren.

Motor/Transmissie chiptuning Audi A4 2.0 TDi e 120 PK

Cilinderinhoud: 19989 cc
Boring x slag: 81 * 95,5
Maximaal vermogen: 120 PK / 199 kW @ 1750 TPM
Turbo/Intercooler: Ja / Ja
Inhoud Brandstoftank: 65 liter
Aandrijving: Voorwiel (andere modellen ook Quatro)
Verbruik/Prestaties Audi A4 2.0 TDi e 136 PK
Buitenrit:5,7 liter op 100 KM (fabrieksopgave Audi) 1 : 17,5
Acceleratie 0 – 100 km/h: 10,2 sec

Overheid stimulering voor zuinige auto’s uw Audi A4 2.0 TDi e komt hier ook voor in aanmerking.
De Audi 2.0 TDI is zuinig en zo dat deze auto door een A label heeft en in aanmerking komt voor 20% bijtelling. Dit maakt deze toch al zuinige autovoor leaserijders erg interessant.

Chiptuning A4 2.0 TDi e 120 PK

Het meest spaarzame model van de nieuwe Audi A4 Hij stond in Genève nog als conceptcar, maar beleeft op de IAA zijn werelddebuut. Met zijn 120 pk sterke 2.0 TDI e motor weet deze een verbruik van 5,3 l/100 km en een CO2-uitstoot van 113 g/km neer te zetten. Dat is nog eens 21,2 procent minder CO2 en 0,9 l/100 km minder verbruik dan de conventionele Audi A4 2.0 TDI 143 PK. Theoretisch moet de auto met zijn 60 liter tank dan ook een actieradius van 1.363 km/t kunnen behalen. De Polo BlueMotion zal leverbaar zijn vanaf begin 2010.

Chiptuning A4 2.0 TDi e 120 Pk S-Tronic.

Helaas deze combinatie wordt momenteel door Audi nog niet geleverd. De DSG bak 6 steps wet) zou voor de Audi a4 2.0 TDi e een geweldige transmissie zijn, zuinig en soepel. Wie weet komt Audi over een tijdje nog met deze optie want vele A4 2.0 TDi rijders zouden daarin wel interesse hebben.

Chiptuning A4 2.0 TDi e 120 PK Lease Auto

Kan mijn lease auto veilig getuned worden? Ja dat kan, dagelijks tunen wij vele leaseauto’s. Voor de klant is het makkelijk omdat onze professionele tuning binnen 2 minuten weer verwijderd kan worden en de meeste leasemaatschappijen zijn inmiddels met Ventura Tuning wel bekend. Wel is het mogenlijk dat als u melding maakt bij uw leasemaatschappij dat u uw Audi 2.0 TDi e 120 PK hebt laten tunen dat uw maandelijkse bijdrage omhoog gaat. Jammer want er wordt dan vanuit gegaan dat u na tuning veel harder / sportiever gaat rijden wat in de praktijk niet het geval zal zijn. De meeste leaserijders willen gewoon graag dat hun Audi A4 2.0 TDi e 120 PK vanuit onderin beter trekt en net even wat meer pit heeft. De Audi A4 2.0 TDi is getuned gewoon een zeer fijne zuinige zakenauto die zeer geschikt is voor dagelijks gebruik.

Rijervaringen van chiptuning A4 2.0 TDi e 120 PK motor

De 4 cilinder 2.0 TDI motor van de Audi A4 2.0 TDi e 120 Pk heeft onderin zijn toerental wat minder trekkracht dan de vorige modellen met pompverstuiver motor. Er moet eerst even wat toeren gemaakt worden voordat er serieus wat gebeurd. De nieuwe commonrailmotor is wel veel stiller dan de vroegere pompverstuiver, dit is wel zo aangenaam. Door het toepassen van onze Ventura chiptuning trekt uw Audi A4 2.0 TDi e 120 Pk al veel beter van onderuit wat wel zo aangenaam rijdt, en ook inhalen gaat veel gemakkellijker.Dankzij het hoge koppel na tuning kunt u veel beter in de 6e versnelling rijden als bij een originele auto.

Chiptuning A4 2.0 TDi e 120 PK

Ook voor het nieuwe Audi A4 2.0 TDI e 120 Pk 4 cilinder commonrail van Audi heeft Ventura Tuning als een perfecte externe 3 D chiptuning ontwikkeld. Deze zeer geavanceerdetuning is bij ons uit voorraad leverbaar. Meer trekkracht onderin en een sportievere drivanility was daarbij ons uitganspunt. De nieuwe Bosch computer van de Audi 2.0 TDI e motor is niet via OBD toegankelijk dus moet de ECU open om via een Bootmode ”het kunstje te doen”(er zit namelijk tuningprotectie op deze moderne ECU’s) bij het openen van de ECU laat de tuner sporen achter en is alle fabrieksgarantie in 1 klap verdenen. Daarom heeft Ventura tuning de externe 3 D Mini ECU ontworpen, geen simpele powerbox maar een hi-tech externe chiptuning computer die eenvoudig en snel (ook zelf) door middel van 8 originele Audi stekkers kan worden aangesloten.

Wel zo’n veilig idee, en toch hetzelfde tuningresultaat.

Onze Ventura chiptuning past zowel de injectie duur, de injectietiming, de inspuit diesel curve, de electronisch geregelde turbodruk, turboactiviteit en de koppellimitter aan. Deze revolutionaire chiptuning voor de Audi A4 2.0 TDI e biedt uw motor zoveel extra tenopzichte van de originele 2.0 TDi e prestaties dat chiptunen echt een aanrader is. Ondanks chiptuning blijft de strenge uitlaatgascontrole keurig in tact en blijft uw roetfilte rnetjes functioneren.

Ook interesse in chiptuning voor uw Audi A4 2.0 TDi e 120 Pk ? Neem dan even contact met Ventura Tuning op.
Let op :De originele Ventura Tuning Mini ECU heeft (6 + 2 ) 8 stekkers , er zijn inmiddels ook ”hobby” boxjes voor de 2.0 TDi e met maar 2 stekkers. Dit geeft absoluut niet hetzelfde vermogen resultaat als onze professionele Ventura Tuning, de kans op roetfilterschade is serieus aanwezig ! En de breedtbandlambda van uw motor regelt na een tijdje de inspuittijden terug omdat bij simpele Boxjes het mengsel te rijk wordt, bij onze geavanceerde tuning heeft u daar geen last van.

Ventura Tuning heeft inmiddels meer dan 400 van deze 2.0 TDi motoren succesvol getuned in Volkswagen – Audi – Skoda en Seat.

12 % Brandstofbesparing kan echt d.m.v Chiptuning A4 2.0 TDi e motor ?

Hoe kan het nou dat ik nog zuiniger kan rijden met mijn Audi A4 2.0 TDi motor na chiptuning ? Audi A4 2.0 TDi e is al zo zuinig. De 2.0 TDi e motor van uw Audi heeft origineel in laag toerental niet zovel trekkracht. Dit resulteerd er in dat mensen de motor doortrekken naar een hoger toerental zo’n 2700. Bij deze hogeren toerentallen neemt de wrijving van de zuigers toe t.o.v. de cilinderwand, de tijd van het verbranden van de diesel wordt steeds korter (u heeft dus meer diesel nodig voor hetzelfde vermogen), het wrijvingsverlies van de krukas (die keert steeds de zuigerrichting om) neemt enorm toe naarmate het toerental stijgt. Als Ventura Tuning uw Audi A4 2.0 TDi e chiptuned kunt u al veel eerder overschakelen bij 2000 toeren en zo tot 12 % brandstof besparen. 1: 19,6 gemiddeld i.p.v. 1: 17,5 die uw Audi A4 nu origineel gemiddeld haalt, dat is wel 128 KM Meer op 1 tank, zo kunt u de tuning van uw Audi A4 2.0 TDi e 120 PK snel terugverdienen.

Indicatie per voertuig (als u nu al telkens heel vroeg schakelt dan kan de besparing in de praktijk minder zijn).

Specificaties na toepassing chiptuning Audi A4 2.0 TDI e 120 Pk

Origineel 120 PK en 290 NM
Getuned 142 PK en 340 NM

Montage Chiptuning A4 2.0 TDi e 120 PK

Het monteren van de chiptuning voor uw Audi A4 2.0 TDi e 120 PK is erg simpel en zeker door u zelf te doen, vele (lease)klanten vinden dat wel zo prettig omdat de tuning dan snel en eenvoudig tijdelijk verwijderd kan worden tijdens een software update of een garagebezoek. U ontvangt een fullcolor montage handleiding bij onze tuning zodat u door middel van duidelijke foto’s prima kunt zien hoe en waar u de 8 stekkers van onze tuning moet plaatsen. Uiteraard kunt u de tuning voor uw Audi A4 2.0 TDi e 120 PKnatuurlijk ook bij ons op ons hoofdkantoor in Beilen laten plaatsen en een uitgebreide proefrit zonder koopverplichting of kosten voor het testen is natuurlijk altijd mogelijk.

Alle opgegeven waarden op deze pagina zijn ter indicatie, verschillen per voertuig kunnen andere resultaten laten zien, wij wijzen u hier vooraf op afwijkende waarden zijn geen argument om de tuning ongedaan te maken of om restitutie van het aankoopbedrag te kunnen eisen

Chiptuning Audi S4 3.0 TFSi 354 PKChiptuning Audi A4 1.8 TFSi 170 PKChiptuning Audi A4 1.8 TFSi 170 PKChiptuning Audi A4 2.0 TDI 190 PK