Chiptuning Audi A1 2.0 TDi CR 143 PK 8X 2010 -> 2018
Bekijk alle 8X modellenSpecificaties | Origineel | Basic | Sport-S | Vip-R |
---|---|---|---|---|
Vermogen | 143 | 162 | 171 | 180 |
Koppel | 320 | 362 | 381 | 400 |
Offerte Aanvragen Aanvragen in de afgelopen 24 uur |
Origineel
Vermogen: | 143 PK |
Koppel: | 320 NM |
Basic
42 NM 362 NM
Sport-S
61 NM 381 NM
Vip-R
80 NM 400 NM
Montage binnen 5 minuten
Binnen 5 minuten is de chiptuning gemonteerd in een jouw Audi A1. Moet je even naar jouw dealer en wil je de auto weer origineel maken dit kan net zo snel en gemakkelijk. De Meeste Audi dealers zijn bekend met Ventura chiptuning.
Rijervaringen Audi A1
Hier kan je onze rijervaringen van de Audi modellen vinden. Wij fotograferen netjes de auto's die bij ons voorzien zijn van chiptuning van zowel het zijaanzicht als de motor. Daarnaast plaatsen wij de reacties van de klanten naast de foto's zodat jij kan zien hoe onze tuning op hun auto bevalt.
Alle Audi A1 rijervaringen >>
Waarom kiezen voor Ventura
- Premium Kwaliteit
- Specialist in 5 Merken
- Op maat chiptuning voor jouw auto
- Professionele installatie
- Geen aanpassingen in de ECU
- Leverancier voor merkdealers
- 3 jaar product garantie *
Audi Chiptuning Specialist
15 jaar terug hebben wij bij Ventura Tuning besloten om ons te specialiseren in chiptuning voor Audi motoren. De reden hiervan was dat wij steeds meer motoren voorzagen van Audi chiptuning en het sportieve hart van deze mooie motoren ons als Audi chiptuning specialist enorm aansprak.
Chiptuning Audi A1 2.0 TDi CR 143 PK 8X naar 180 PK
Chiptuning A1 2.0 TDI Commonrail 143 PK 320 NM
Audi biedt Sportieve diesel variant van de nieuwe Audi A1, de 2.0 TDI 143 PK. De Audi A1 2.0 TDi heeft af fabriek 143 PK en 320 NM en een CO2 uitstoot van 128 g/km. Dat is nog een stuk lager dan de dezelfde motor in een Audi A3. Fabrieks opgave van Audi voor het verbruik van de Audi A1 2.0 TDI bedragen circa 1 op 18,3 (in de praktijk is het diesel verbruik van de Audi A1 2.0 TDi toch iets hoger dan de fabrieksopgave die door Audi wordt verschaft) maar een actieradius van 1138 kilometer voor de Audi A1 2.0 TDI is zeer riant. Variabele turbo besturing (AGVR) en de meest moderne Piëzo inspuit techniek maken deze waarden waar. Deze Audi A1 2.0 TDi 143 motor is super modern en fluister stil, echt een aanrader.
Commonrail techniek nu ook voor de Audi A1 2.0 TDi 143 PK
De nieuwe Audi A1 2.0 TDi beschikt over de meest moderne commonrail inspuiting met Piezo injectoren voor zeer precieze meervoudige inspuitingen en een variabele turbo die zorgt dat de Audi 2.0 TDi motor al vroeg bij de les is, dit geheel wordt bestuurd door een Bosch motormanagement (ECU). Dankzij deze verbeterde inspuittechniek kan de 2.0 TDi motor van Audi lagere CO2 waarden halen dan de vroegere pompverstuiver motoren.
Versnellingsbak van uw Audi A1 2.0 TDi 143 PK
Om een naadloze overgang tussen de versnellingen te verkrijgen zijn de overbrengingen van de versnellingsbak super op elkaar afgestemd. Hierdoor schakeld de A1 voortreffelijk en rijdt de auto origineel al zeer soepel.
Onderstel van uw Audi A1 2.0 TDi 143 PK
Bij de Audi A1 2.0 TDi uitvoering is het onderstel afgestemd op semi sportief, Pas bij de S-line uitvoeringen is dankzij verlaging merkbaar nog meer sportiviteit in het onderstel te voelen. Toch blijft het onderstel van de Audi A1 altijd communicatief en kiest Audi er nimmer voor om de A1 2.0 TDi spijkerhard af te veren.
Motor/Transmissie chiptuning Audi A1 2.0 TDi 136 PK
Cilinderinhoud: 19989 cc
Boring x slag: 81 * 95,5
Maximaal vermogen: 143 PK / 105 kW @ 1750 TPM
Turbo/Intercooler: Ja / Ja
Inhoud Brandstoftank: 65 liter
Aandrijving: Voorwiel (andere modellen ook Quatro)
Verbruik/Prestaties Audi A1 2.0 TDi 143 PK
Buitenrit:6,6 liter op 100 KM (fabrieksopgave Audi) 1 : 18,4
Acceleratie 0 – 100 km/h: 9,4 sec
Overheid stimulering voor zuinige auto’s uw Audi A1 2.0 TDi komt hier helaas niet voor in aanmerking.
De Audi A1 2.0 TDI is wel zuinig maar net niet zuinig genoeg,zodat deze auto door een B label niet in aanmerking komt voor de 20% bijtelling. Dit maakt deze toch al zuinige auto voor sommige leaserijders minder interessant.
Chiptuning A1 2.0 TDi 143 PK
Ook voor het nieuwe Audi A1 2.0 TDI 4 cilinder commonrail van Audi heeft Ventura Tuning als een perfecte externe 3 D chiptuning ontwikkeld. Deze zeer geavanceerdetuning is bij ons uit voorraad leverbaar. Meer trekkracht onderin en een sportievere drivanility was daarbij ons uitganspunt. De nieuwe Bosch computer van de Audi 2.0 TDI motor is niet via OBD toegankelijk dus moet de ECU open om via een Bootmode “het kunstje te doen”(er zit namelijk tuningprotectie op deze moderne ECU’s) bij het openen van de ECU laat de tuner sporen achter en is alle fabrieksgarantie in 1 klap verdenen. Daarom heeft Ventura tuning de externe 3 D Mini ECU ontworpen, geen simpele powerbox maar een hi-tech externe chiptuning computer die eenvoudig en snel (ook zelf) door middel van 8 originele Audi stekkers kan worden aangesloten. Wel zo’n veilig idee en toch hetzelfde tuningresultaat. Onze Ventura chiptuning past zowel de injectie duur, de injectietiming, de inspuit diesel curve, de electronisch geregelde turbodruk, turboactiviteit en de koppellimitter aan. Deze revolutionaire chiptuning voor de Audi A1 2.0 TDI biedt uw motor zoveel extra tenopzichte van de originele 2.0 TDi prestaties dat chiptunen echt een aanrader is. Ondanks chiptuning blijft de strenge uitlaatgascontrole keurig in tact en blijft uw roetfilter netjes functioneren.
Chiptuning A1 2.0 TDi 143 PK S-Tronic
Om het maximale dagelijkse comfort uit uw audi A1 2.0 TDi 143 Pk te krijgen leverd Audi de S-Tronic dubbelkoppeling automatische transmissie
met manuele schakelmogelijkheden. Momenteel een van de mooist schakelende dubbelkoppeling automaatbakken.
Chiptuning A1 2.0 TDi 143 PK Lease Auto
Kan mijn lease auto veilig getuned worden? Ja dat kan, dagelijks tunen wij vele leaseauto’s. Voor de klant is het makkelijk omdat onze professionele tuning binnen 1 minuut weer verwijderd kan worden en de meeste leasemaatschappijen zijn inmiddels met Ventura Tuning wel bekend. Wel is het mogenlijk dat als u melding maakt bij uw leasemaatschappij dat u uw Audi A1 2.0 TDi hebt laten tunen dat uw maandelijkse bijdrage omhoog gaat. Jammer want er wordt dan vanuit gegaan dat u na tuning veel harder / sportiever gaat rijden wat in de praktijk niet het geval zal zijn. De meeste leaserijders willen gewoon graag dat hun Audi A1 2.0 TDi vanuit onderin beter trekt en net even wat meer pit heeft. Uw Audi A1 2.0 TDi is getuned een zeer fijne zuinige auto die prima geschikt is voor het dagelijks gebruik.
Rijervaringen van chiptuning A1 2.0 TDi 143 PK motor
De 4 cilinder 2.0 TDI motor van de Audi A1 2.0 TDi heeft onderin zijn toerental wat minder trekkracht dan de vorige modellen met pompverstuiver motor, het voelt aan alsof er trager op het gaspeaal wordt gereageerd. Er moet eerst even wat toeren gemaakt worden voordat er serieus wat gebeurd. De nieuwe commonrailmotor is wel veel stiller dan de vroegere pompverstuiver, dit is wel zo aangenaam. Door het toepassen van onze Ventura chiptuning trekt uw Audi A1 2.0 TDi 143 PK al veel beter van onderuit wat wel zo aangenaam rijdt, en ook inhalen gaat veel gemakkellijker.Dankzij het hoge koppel na tuning kunt u veel beter in de 6e versnelling rijden als bij een originele auto.
Ook interesse in chiptuning A1 2.0 TDi 143 PK ? Neem dan even contact met Ventura Tuning op.
Let op :De originele Ventura Tuning Mini ECU heeft (6 + 2 ) 8 stekkers , er zijn inmiddels ook “hobby” boxjes voor de 2.0 TDi met maar 2 stekkers.Dit geeft absoluut niet hetzelfde vermogen resultaat als onze professionele Ventura Tuning, de kans op roetfilterschade is serieus aanwezig! En de breedtbandlambda van uw motor regelt na een tijdje de inspuittijden terug omdat bij simpele Boxjes het mengsel te rijk wordt, bij onze geavanceerde tuning heeft u daar geen last van. Ventura Tuning heeft inmiddels meer dan 400 van deze 2.0 TDi motoren succesvol getuned in Volkswagen – Audi – Skoda en Seat.
13 % Brandstofbesparing kan echt d.m.v Chiptuning A1 2.0 TDi motor ?
Hoe kan het nou dat ik nog zuiniger kan rijden met mijn Audi A1 2.0 TDi motor na chiptuning ? Audi A1 2.0 TDi is al zuinig. De 2.0 TDi motor van uw Audi heeft origineel in laag toerental niet zovel trekkracht. Dit resulteerd er in dat mensen de motor doortrekken naar een hoger toerental zo’n 2700. Bij deze hogeren toerentallen neemt de wrijving van de zuigers toe t.o.v. de cilinderwand, de tijd van het verbranden van de diesel wordt steeds korter (u heeft dus meer diesel nodig voor hetzelfde vermogen), het wrijvingsverlies van de krukas (die keert steeds de zuigerrichting om) neemt enorm toe naarmate het toerental stijgt. Als Ventura Tuning uw Audi A1 2.0 TDi chiptuned kunt u al veel eerder overschakelen bij 2000 toeren en zo tot 32 % brandstof besparen. 1: 19,6 gemiddeld i.p.v. 1: 17,5 die uw Audi A1 nu origineel gemiddeld haalt, dat is wel 200 KM Meer op 1 tank, zo kunt u de tuning van uw Audi A1 2.0 TDi e 136 PK snel terugverdienen.
Indicatie per voertuig (als u nu al telkens heel vroeg schakelt dan kan de besparing in de praktijk minder zijn).
Specificaties na toepassing chiptuning Audi A1 2.0 TDi:
Origineel 143 PK en 320 NM
Getuned 180 PK en 400 NM
Montage Chiptuning A1 2.0 TDi 143 PK
Het monteren van de chiptuning voor uw Audi A1 2.0 TDi 143 PK is erg simpel en zeker door u zelf te doen, vele (lease)klanten vinden dat wel zo prettig omdat de tuning dan snel en eenvoudig tijdelijk verwijderd kan worden tijdens een software update of een garagebezoek. U ontvangt een fullcolor montage handleiding bij onze tuning zodat u door middel van duidelijke foto’s prima kunt zien hoe en waar u de 8 stekkers van onze tuning moet plaatsen. Uiteraard kunt u de tuning voor uw Audi A1 2.0 TDi natuurlijk ook bij ons op ons hoofdkantoor in Beilen laten plaatsen en een uitgebreide proefrit zonder koopverplichting of kosten voor het testen is natuurlijk altijd mogelijk.
alle opgegeven waarden op deze pagina zijn ter indicatie, verschillen per voertuig kunnen andere resultaten laten zien, wij wijzen u hier vooraf op afwijkende waarden zijn geen argument om de tuning ongedaan te maken of om restitutie van het aankoopbedrag te kunnen eisen