Als je voor het tunen van jouw auto hebt gekozen voor een geavanceerde Ventura Externe ECU dan gebeurt er niks met de tuningsoftware. Immers haal jij voor dat je naar jouw garage gaat de Externe ECU simpel even uit je auto. Nadat je weer terug bent van jouw garage klikt je zo de Externe ECU weer in je auto. Omdat wij met formules werken en kenvelden past de externe ECU dmv selfadjusting zich aan op de kleine aanpassingen van de autofabrikant. Deze techniek hebben wij bewust ontwikkelt omdat wij onze tuning wereldwijd aan 36 landen leveren en anders blijf je aan het updaten. Krijg je een nieuwe auto dan is het verschil te groot en moeten wij de software in de externe ecu herschrijven voor die motor.
Bij OBD tuning verlies je 100% gelijk de chiptuning tijdens een update !
Wij plannen in overleg met u de chiptuning-afspraak in. U komt naar ons (of wij komen naar u op locatie) en we beginnen eerst met een lekkere kop koffie of thee. Ondertussen begint 1 van onze engineers met het controleren van uw auto wij maken altijd eerst een digitale motorscan. Dit bestaat uit het uitlezen van fouten, indien mogelijk deze resetten, controleren of ze terugkomen en pas als de computer schoon is en alles is gecheckt dan lezen wij de motor software code van uw auto uit. Hierna plaatsen wij de geavanceerde Externe ECU op uw auto en schrijven hierin de software die wij voor uw motor ontwikkeld hebben. Daarna plaatsen wij onze Drive test-computer in uw auto welke draadloos op de diagnose stekker van uw auto wordt aangesloten en zo kunnen wij tijdens een proefrit grafisch zien of alle chiptuningkenvelden goed op uw motor afgesteld staan. Vaak moet het opspin moment van de turbo even wat worden bijgesteld en kleine correcties aan de turbomappen en de brandstofrijkheid om zo een optimaal eindresultaat te bereiken. (een F1 auto-motor wordt ook op het circuit afgesteld en niet op de Rollentestbank in de fabriek). Als wij klaar zijn met het op Maat chiptunen gaan wij samen met u proefrijden, zodat u zelf jurylid bent en de prestaties van ons werk kunt ervaren. Bent u tevreden dan rekent u netjes bij ons af, bent u niet tevreden om wat voor reden dan ook dan maken wij uw auto gelijk weer ongetuned en zijn er aan het testen geen enkele kosten verbonden. Gelukkig komt dit vrijwel nooit voor !
Door het gebruik van chiptuning trekt jouw auto sneller op, je auto accelereert dus beter van nul naar 100 km/h. Jij voelt dus dat jouw auto krachtiger versneld. De maximale snelheid van de auto is vaak afhankelijk van de V-Max begrenzing en het type band dat onder de auto zit gemonteerd, een H band mag bijvoorbeeld niet harder dan 210 KM/H. Helaas mogen we in Nederland maar max 100 KM/H. Gelukkig is Duitsland dichtbij. Het is te hopen voor de autoliefhebbers dat 130 KM/h weer terug komt.
1 Hoe gaat leaseauto chiptuning? Via externe tuning je leaseauto chippen, zo wordt de software in de computer zelf van je auto niet aangepast. Dit voorkomt dat de garage vreemde software ziet.
2 Bij een externe tuning kan jouw dealer gewoon veilig de computer van je auto blijven updaten. Geen kans op verlies van tuning. Lease auto chippen kan, als je het op een goede manier doet.
3 Je kan zelf simpel en snel je auto weer origineel maken. Als je even naar de garage moet voor een onderhoudsbeurt. Je hoeft dus niet eerst terug naar de firma die de chiptuning voor jou heeft uitgevoerd. Wel zo fijn, als chiptuningspecialist hebben wij aan alles gedacht.
OBD tuning (Software-Matige tuning in de autocomputer) ziet de Garage 100% direct ). Dat is geen verstandige keuze. Daarom kiest 95% van de leaserijders inmiddels voor om Extern hun leaseauto te chippen. Tuning die simpel en snel veilig onder de motorkap geplaatst kan worden. En net zo snel en gemakkelijk weer verwijderd kan worden als je even naar de garage wilt.
Let op: Een Externe ECU is heel wat anders dan een Powerbox !!! Je wilt immers wel graag veilig plezier beleven aan het chippen van je leaseauto.
(Een Powerbox is meer voor oude auto’s (periode 1998 tm 2010).
Hoe denken Leasemaatschappijen over Leaseauto chiptuning
Wij merken dat als een bedrijf 25 auto’s wil leasen en in de onderhandeling voorafgaand aan de leasemaatschappij aangeeft dat ze de auto’s getuned willen hebben, dit vaak wel kan. Als de lease deal al rond is en de individuele leaserijder vraagt aan zijn leasemaatschappij of zijn of haar auto getuned mag worden dan is het plotseling niet meer mogelijk. Het lijkt dus sterk af te hangen van het belang dat de leasemaatschappij heeft om de klant binnen te halen. Op tijd overleggen dan is er dus bij een serieus aantal leasemaatschappijen wel de mogelijkheid tot tunen van je leaseauto. Mits dit door een Professioneel chiptuning bedrijf wordt uitgevoerd. Vaak zijn deze bedrijven echt gespecialiseerd in het tunen van een paar merken.
Als BMW chiptuningspecialist raden wij voor een getunede leaseauto aan om het onderhoud van de motor vaker te doen. Ververs de motorolie en het oliefilter om de 15.000 kilometer i.p.v. om de 30.000 km. En zorg ook dat op tijd het luchtfilter verschoond wordt. Zo hou je de motor in conditie en kan je veel plezier aan je tuning beleven. Een getunede motor wordt iets zwaarder belast en moet daarom iets meer onderhoud hebben.
Geen Risico op verlies van chiptuning software tijdens een garage update – Perfect resultaat – Veroorzaakt geen storingen – Als u uw auto weg doet kunt u de tuning meenemen. Wisselt u van lease-auto dan bent u Flexibel.
Door de motor bij lagere toerentallen meer trekkracht te geven kan jij of jouw automaat vroeger overschakelen naar een hogere versnelling. Het rendement van de motor bij bijvb 80 km/h is vaak beter in de 5e versnelling met 2000 toeren als bij 80 in de 4e versnelling met 2450 toeren. Dus ja je kunt met chiptuning echt brandstof besparen. Omdat een motor zuiniger laten draaien ons als fabrikant erg aansprak hebben wij na jaren research een Olie-additief en twee Brandstof (Diesel / Benzine) additieven op de markt gebracht. Een voor dieselmotoren en 1 voor benzine motoren. Deze producten verkopen wij nu bijna 2 jaar en de klanten die het gebruiken zijn erg enthousiast over het resultaat. De motor loopt veel mooier, is soepeler en draait merkbaar stiller. Bij de gemiddelde dieselmotoren 12% besparing en bij de Gemiddelde benzine motoren 8 a 9 % besparing op het brandstofverbruik. Dat zijn mooie resultaten.
Lees meer op www.fuel2power.nl voor onze Additieven.
Afhankelijk van het motor type, de grote van de motor plus de grote van de turbo-lader en het soort transmissie plaatsen wij tussen de 15 tot 30% vermogen extra. Uiteraard heeft het type brandstof ook invloed op de vermogenswinst !
Fabrikanten ontwerpen hun motor met ruime overcapaciteit. Bijvb een 1.5 T motor kan 300 PK leveren. Als een motor constant 300 PK moet leveren dan slijt hij te hard dus de autofabrikant geeft de motor standaard maar 50% van het vermogen. En in een later fase bijvb 180 PK, er is dus nog veel Speling. Vaak levert de fabrikant ook een lichtere variant van dezelfde 1.5 T met 125 PK, die motor heeft dus nog meer reserves. Een goede chiptuning fabrikant gebruikt op een verantwoorde wijze een stukje van deze reserves maar zoekt nimmer de grenzen op. Betrouwbaarheid en geen storingen zijn absoluut een Pre.
Een storing in een moderne auto komt helaas wel eens voor. Gelukkig blijkt als de auto uitgelezen wordt dat de chiptuning nagenoeg nooit de oorzaak is. Wij zien nog wel eens het ongewenst bezoek van een steenmarter, een droogte scheurtje in een rubberen slang, of een defecte sensor, een wastegate klep of een EGR klep die niet meer goed functioneert. Verwijder even simpel de chiptuning en laat jouw dealer de auto even uitlezen. Als jij bij ons in de buurt bent dan kunnen wij dat ook voor jou doen. De meeste storingen zijn niet zo ernstig van aard, maar je moet de foutmelding wel altijd serieus nemen want een te laag oliepeil of een defecte waterpomp kan zeker schade aan de motor toebrengen als de storing melding op het dashboard wordt genegeerd.
De vraag of chiptuning schadelijk is voor de motor krijgen wij best vaak. Wat veel mensen niet weten is dat autofabrikanten zelf ook motoren tunen. Neem als voobeeld BMW zij hebben een 114i met 102 PK een 116i met 136 PK en een 118i met 170 PK, alle 3 motoren zijn een 1.6 liter Turbo motor. En alle 3 de motoren kunnen veilig tot 200 PK getuned worden de 116i en de 114i motor hebben gewoon nog meer reserve. Het tunen van een automotor hoeft dus zeker niet schadelijk te zijn. Goed uw motor warm rijden, op tijd de olie vervangen het juiste oliepeil en goed onderhoudt is de basis voor iedere automotor.